Herný vydavateľ Ubisoft sa netají verejne známym faktom, že ich láska ku spoločnosti Nintendo je viac, ako platonická. Aj preto nie je prekvapením, že sa ich tanečný titul Just Dance 2017 dostal medzi prvé dostupné hry na dlho očakávanú konzolu Nintendo Switch.

Recenzovaná verzia: Nintendo Switch

V tej dnešnej si predstavíme najnovší diel tejto notoricky známej série, ktorá sa plne snaží využívať hardwarový potenciál novej konzoly od Nintenda. Hra však samozrejme neskončila iba u Nintenda a ak ste vášnivým fanúšikom týchto tanečných seans, Ubisoft ponúka titul snáď pre všetko, čo tu máme. Hru nájdete na PC, PlayStation 4, PlayStation 3, Xbox One, Xbox 360, Nintendo Switch, Nintendo Wii a aj Nintendo Wii U. Táto séria je tu s nami už sedem rokov no otázkou zostáva, dokáže zaujať tak, ako kedysi?

Tancuj, tancuj, vykrúcaj…

Pre mňa bola Just Dance vždy len taká zábavka. Pri poháriku, mierne podgurážený, no stačí i dobre naladený kolektív. V tandeme s týmto herným titulom nie je problém vyčariť hodiny nefalšovanej zábavy. Rád by som hneď na úvod dodal, že na hranie hry skutočne nemusíte byť opitý a na party, viete si ju užiť aj v pokoji domova. Pre vlkov samotárov je totiž pripravený sólo režim. V krátkosti si predstavme o čom Just Dance vlastne je. V podstate hráč iba opakuje pohyby, ktoré mu hra predostrie na obrazovke. Na tomto by nebolo nič revolučné, ani zábavné, ak by hra nevysielala voči hráčovi spätnú väzbu. A keďže tu nejaká spätná väzba je, hneď je to o niečom inom.

Ako to teda všetko funguje a v čom tkvie gro zábavy? Vy a 5 ďalších spoluhráčov si môžete spolu vybrať pesničku, na ktorú si pre vás hra pripraví choreografiu. Následne budete pred obrazovkou vykonávať predvedené pohyby s jedným Joy-Con ovládačom v ruke. No a to je asi tak všetko. Na papieri to možno vyzerá nezáživne až nudne, v praxi hra však funguje skvelo a plní bez problému svoju úlohu zabávača na party.

Hra vás počas predvádzania tanečných figúr priebežne hodnotí hodnotením “OK, GOOD a Perfect”. Systém v podstate vyhodnocuje vstupy z pohybových senzorov umiestnených na Joy-Conoch a porovnáva ich s predlohou, ktorú vytvorili vývojári. Ak sa vám bude dariť napodobovať pohyby, ktoré uvidíte na obrazovke, dostanete vysoké hodnotenie. Ak si budete však iba podupkávať do rytmu, nečakajte veľa.

Ako hra beží na Switchi?

Technicky hra profituje s možností snímania pohybu na novom Nintendo Switch na jednotku. Je skutočne poznať s akou citlivosťou dokážu Joy-Cony reagovať na všetky podnety. Nakoľko hra neberie v úvahu obrazovú spätnú väzbu, ale len tu pohybovú, môžete si hru zahrať aj v menej rozľahlých priestoroch, o čom by fanúšikovia nemenej známej série Dance Central, ktorý vychádzal na Xbox mohli iba snívať. Ten je však na druhú stranu podstatne lepšie technicky zvládnutý a reaguje na skutočné pohyby v reálnom čase. Ak však nemáte dostatok priestoru, zahráte si maximálne sólo, poprípade s ešte jedným hráčom, čo môže byť na škodu.

Jedným dychom by som však k tomuto dodal nasledovné. Dance Central doslova dokáže naučiť zopár tanečných pohybov s tým, že pri ich vykonávaní vás kontroluje. Just Dance toto dokáže len z časti. A vlastne si dovolím tvrdiť, že to ani nedokáže. Nedostatok obrazovej odozvy vášho pohybu je citeľný, a síce neuberá na zábavnosti (práve naopak, mierna nepresnosť a tolerancia je pri takýchto hrách veľkým plus), no ak sa chcete naučiť nejaké pohyby do svojho obľúbeného klubu, bez obrazovej odozvy to nepôjde. Jedine ak by ste v sebe objavili prirodzený talent. Just Dance 2017 je predsa len viac hra, ako tanečný simulátor. Stačí sa pohupovať do rytmu a aspoň približne kopírovať dianie na obrazovke a nebude problém dosiahnuť slušné, či priemerné skóre po pár minútach hrania. Toto sa vám v Dance Central nikdy nestane.

Zamyslime sa predsa. V Just Dance 2017 vám niekedy doslova stačí pohybovať pravou rukou do rytmu piesne a dostávate GOOD alebo Perfect hodnotenie. Vyplýva to z toho, že hra používa pre jedného hráča snímanie len z jedného Joy-Conu, ktorý máte držať v pravej ruke. Áno, Just Dance 2017 sa dá hrať aj zo stoličky. Nie vždy, no v niektorých prípadoch to dokážete aj v stave, kedy nezvládate vykonávať základné motorické funkcie. A presne o toto pravdepodobne vývojárom išlo. Hra sa vás dokonca nesnaží ani demotivovať pri nesprávnom pohybe. Ak spáchate totálnu absurditu, pripravte sa na suché OK. Hráč nemá teda príliš dôvod zlepšovať sa, poprípade hrať hru mimo kolektívnej zábavy, nakoľko titul neponúka takmer žiaden priestor pre podstatné zlepšenie. Ak sa aj naučíte choreografiu danej piesne na výbornú, je možné, že budete mať len o niečo málo lepšie hodnotenie, ako váš kolega, ktorý bude vedieť Joy-Conom pohybovať zo strany na stranu do rytmu piesne perfektne presne.

Nové módy veľa vody nenamútia, i keď je to stále lepšie ako nič…

Okrem tradičného módu, kde si jednoducho vyberiete pieseň, pri ktorej chcete šaškovať, vyberiete počet hráčov a idete na vec sa objavil aj nový mód, ktorý sa volá Sweat. Tento “fitness” mód sa postará o to, aby ste sa skutočne spotili, a to doslova. Hra vám namixuje pekný playlist a prevedie vás rôznymi výzvami, čo môže v konečnom dôsledku pri pravidelných opakovaniach priniesť reálny pokles hmotnosti. Ak teda nezjete 10 hamburgerov za deň.

V hre mi však jednoznačne chýbalo skóre. To absentuje úplne. Hráč je síce na konci piesne ohodnotený hviezdičkami, to však mne vôbec nestačilo. Pri takejto hre jednoznačne očakávam podrobné hodnotenie, tabuľky, lokálne či online rebríčky.

Taktiež zamrzí možnosť použitia len jedného Joy-Conu na snímanie pohybu. Určite je skvelé, že hre stačí len jeden Joy-Con (hru si tak môžu ihneď zahrať dvaja hráči bez dokupovania ďalších ovládačov), na druhej strane si viem reálne predstaviť, že by aplikácia druhého Joy-Conu do ďalšej ruky masívne pomohla presnosti snímania pohybu a hlavne k jeho reálnemu vyhodnoteniu.

Prečo vziať Just Dance 2017 na Switch, a prečo to nie je zasa až taký dobrý nápad?

Prečo si vziať Just Dance 2017 na Nintendo Switch? Existuje niekoľko dôvodov, prečo je to dobrý nápad. Je skvelé mať možnosť z fleku pristúpiť k lokálnemu multiplayeru bez dokupovania ďalších periférií. Dvojicu Joy-Conov dostanete ku každému Switchu v cene konzoly. Za výborné považujem možnosť zahrať si kdekoľvek budete chcieť. Síce sa v tomto prípade bez doku nezaobídete (skutočne si neviem predstaviť hranie Just Dance 2017 na malej obrazovke ak beriem v úvahu, že dvojica tanečníkov bude minimálne meter od zariadenia, aby do seba nekopali), je to stále najprenosnejší variant z ponúkaných platforiem. Taktiež poteší prítomnosť trojmesačného Just Dance Unlimited zdarma, ktorý rozšíri vašu hudobnú knižnicu o mnoho známych songov.

A prečo tento titul na Switch radšej nebrať? Prvý negatívom je s určitosťou cena. Tá je priveľmi vysoká na to, čo v prípade prenosnej konzole prináša. Aj dnes sa ceny fyzických kópii pohybujú na úrovni 59,99 €, čo je vzhľadom na cenu titulu na konkurenčných platformách smiešne (na PlayStation 4 a Xbox One stojí titul približne polovicu).

Aké je teda moje odporúčanie v prípade Nintendo Switch verzie hry Just Dance 2017 ? Titul sa hrá dobre, a taktiež mi vyhovuje možnosť okamžitého kooperatívneho multiplayeru na jednej konzole bez potreby nakupovania ďalších periférií. Okrem toho však neprináša nič podstatné, prečo by som túto verziu preferoval voči ostatným. Vzhľadom na pomerne vysokú cenovku odporúčam s nákupom počkať. Hra už iná nebude, a keďže nie je nijak zaťažená aktuálnosťou, prečo neminúť peniaze radšej za The Legend of Zelda: Breath of the Wild?

Just Dance 2017 - Zatancujte si na Nintendo Switch!
Pokiaľ máte Nintendo Switch a chcete si zatancovať, potom nie je iná možnosť, ako siahnuť po Just Dance 2017. Hra však stojí veľa, čo jej podráža nohy. Ak však hľadáte tento druh zábavy, titul určite poslúži dobre.
  • Kráľovská zábava
  • Obrovská hudobná knižnica
  • Premium trial (Just Dance Unlimited) na 3 mesiace zadarmo