Nebudem preháňať, ak napíšem, že hackerská akcia Watch Dogs patrila k tým najočakávanejším hrám roku 2014. Bezprostredne po vydaní však viacero hráčov skôr sklamala – či už citeľným downgradom, rôznymi technickými problémami, alebo nie až tak zaujímavým hlavným hrdinom a príbehom. Hra svojim spôsobom doplatila aj na to, že Ubisoft v tom čase chrlil jeden sequel za druhým a hrám nebola venovaná až taká pozornosť. Vo vedení si každopádne povedali dosť a sám Allain Core, riaditeľ európskej pobočky, už pred nejakým časom oznámil verejnosti, že ich politika vydávania hier sa do budúcna zmení. Len tohto roku oznámený Watch Dogs 2 mal byť prvou lastovičkou ukazujúcou, že to myslia vážne. Ako to dopadlo?

Z Chicaga sa tentokrát presúvame do San Francisca. Aiden Pearce je preč a miesto neho je tu nový hlavný hrdina v podobe černošského mladíka Marcusa Hollowaya z Californie. Po tom, čo Aiden Pearce zničil prvý ctOS, jeho vylepšená verzia označí Marcusa za hrozbu iba kvôli jeho schopnostiam a obviní ho zo zločinu, ktorý nespáchal. Vzhľadom na to, že neexistujú žiadne priame dôkazy, Marcus našťastie vyviazne iba s verejnými prácami. Bezprostredne po tom sa však rozhodne pridať k hackerskej skupine DeadSec a poskytnúť im pomoc so zničením systému, ktorý dokáže narobiť viac škody ako úžitku. Hneď jeho vstupný test predstavuje krst ohňom – má totiž za úlohu vymazať svoj ctOS 2.0 profil, čo sa zatiaľ nikomu nepodarilo. Marcus každopádne uspeje a naviac sa mu podarí do so systému nainštalovať zadné vrátka. Boj proti Veľkému bratovi sa môže začať.

watch-dogs-2Ako vyplýva z predošlého odstavca, príbeh Watch Dogs 2 nadväzuje na udalosti prvej časti iba voľne a jej znalosť nie je vonkoncom podmienkou. Jej hráči budú samozrejme v miernej výhode, nakoľko budú trochu viac oboznámení so svetom a jeho zákonitosťami, ale ani ostatným by to nemalo vôbec ubrať na zážitku. Úvod totiž načrtne všetko podstatné sa a hráč sa tak môže naplno ponoriť do nového hackerského dobrodružstva. Dobrou správou je i to, že druhý diel nie je klasickým pokračovaním, na aké sme u Ubisoftu posledné roky zvyknutí. Stavia na podobných základoch, takže si do sýtosti užijete napríklad aj rôzne tradičné prvky z jednotky, vrátane environmentálnych puzzlov, ale inak je prekvapivo odlišný a nebál by som sa napísať, že i komplexnejší.

Samotný príbeh samozrejme nie je žiadne oscarové dielo a stále si myslím, že Ubisoftu by prospelo, ak by angažovali kvalitnejších scenáristov. Lenže zápletka je i napriek tomu celkom fajn a disponuje aj jednou nezanedbateľnou devízou – neberie sa až tak vážne Kým prví Watch Dogs boli v podstate o pomste, alebo o hľadaní spravodlivosti, dvojka sa od začiatku nesie v odľahčenejšom duchu. Už hlavný hrdina a jeho skupina pôsobia tak extravagantným dojmom, že ich skrátka musíte brať s rezervou, no hra ako taká zachádza ešte ďalej. Neparoduje sa len hackerská komunita, ale aj béčkové akčné filmy, scientológia, Google, a predovšetkým sociálne médiá ako také. To nakoniec dokumentuje už xp systém, tentoraz zameraný na získavanie followerov. A len tak mimochodom, pomerne zaujímavý ústredný antagonista sa volá Dušan Nemec, nad čím sa český, či slovenský fanúšik minimálne uškrnie. Watch Dogs 2 skrátka neustálym uťahovaním si zo všetkého možného chvíľami viac evokujú sériu Grand Theft Auto, ako klasickú hru od Ubisoftu.

wd2_pcspec_header_emea_271313Kampaň jedného hráča je každopádne zábavná a vyhýba sa hluchým miestam. Samotné hackovanie je ešte prepracovanejšie ako v predošlom dieli a možností je viac. Na diaľku môžete napríklad ovládať aj akékoľvek vozidlo a to do všetkých smerov. Chcete krivo obviniť nejaký cieľ a poslať na neho políciu? Hra vám to umožní. A čo takto využiť pomoc miestnych gangov pri čistení nejakého územia? Žiadny problém. Hrateľnosť naviac výrazne osviežujú dva nové prvky – týmito prvkami sú autíčko zvané RC Jumper a dron, presnejšie kvadrokoptéra, s ktorými sa dostanete aj inak neprístupné miesta. Oba sa vám budú hodiť aj pri hackovaní z diaľky, pričom vy si môžete pokojne hovieť niekde v bezpečí. No pokiaľ chcete ísť cestou akcie, hra vám to pochopiteľne umožní. Nie je nič ľahšie ako si za istý poplatok vytlačiť zbraň vo vašej 3D tlačiarni, no musíte počítať s tým, že nepriateľov je veľa a neustále si privolávajú posily. A zbaviť sa naozaj nesmierne dotieravej polície nie je až tak ľahké, ako zakrádať sa potichu a využívať vo svoj prospech okolité prostredie.

Ako je u Ubisoftu zvykom, dĺžka kampane je pomerne uspokojivá a nemôžete počítať s tým, že ju ukončíte za pár večerov. Avšak Watch Dogs 2 nie sú ani zďaleka iba o nej. V posledných rokoch sme si zvykli, že hry od Ubisoftu trpia repetitívnym vedľajším obsahom a hromadou nadbytočne pôsobiacich collectibles. No div sa svete, tentoraz tak tomu nie je. Zabudnite na postupné odhaľovanie mapy, či dobíjanie miest. Všetko máte pekne prístupné od začiatku cez váš mobilný telefón a to vrátane mapy a možnosti rýchleho cestovania medzi miestami. Je tak len na vás, na čo sa vrhnete, pričom väčšinu bočných aktivít môžete vykonávať prakticky ihneď po skončení tutoriálu. Výnimkou sú len niektoré, ktoré si musíte odomknúť postupom v hlavnom príbehu. Čomu sa teda môžete venovať?

wd2Ako je už v podobne ladených hrách zvykom, nemôžu chýbať rôzne druhy pretekov. V motokrose budete súperiť s časom a na súši si ešte môžete zajazdiť v motokárach proti živým súperom. Veľmi zaujímavé, no vonkoncom nie jednoduché, sú preteky jácht, kde sa pre zmenu musíte riadiť smerom a silou vetra. No a nakoniec si môžete zalietať aj so spomínaným dronom. Nie všetko je však iba o pretekaní. Zahrať sa môžete i na taxikára, ktoré osviežujú aj mini-príbehy niektorých zákazníkov. Dokonca aj na prvý pohľad nudná aktivita ako fotografovanie, má isté čaro. Nielenže sa vďaka nemu dostanete na zaujímavé miesta, ale pobaviť vedia aj náhodní okoloidúci, ktorí vám pri pokuse o selfie nezriedka začnú robiť do objektívu opičky. V hre taktiež majú svoje miesto aj obchody a okrem kupovania dopravných prostriedkov, si môžete nakupovať aj oblečenie a hrdinu si prispôsobiť svojmu obrazu. Alebo môžete len tak hackovať telefóny obyvateľov San Francisca, len tak ich zdraviť, či provokovať, cez hudobnú aplikáciu získavať nové pesničky do prehrávača, alebo si len tak užívať krásy mesta. Aj napriek menšiemu grafickému downgradu sa je na čo pozerať, pričom dojem naozaj živého sveta pomáhajú budovať aj dynamické zmeny počasia, či striedanie dňa a noci. Čo sa týka známych miest, pochopiteľne nechýba ani slávny a impozantne pôsobiaci Golden Gate, či Alcatraz, no v meste dokonca môžete nájsť aj miestnu pobočku Ubisoftu, čo je vcelku sympatické pomrknutie na fanúšikov.

Výborný je i samotný multiplayer. Ten je organicky prepojený so singleplayerom, takže na vás sem tam vyskočí správa, že sa vo vašej oblasti koná nejaký hackerský útok, avšak zahrať sa môžete i na lovcu odmien a chytať iných hráčov. Platí to, samozrejme, aj opačne a taktiež sa môže stať, že sa vám niekto začne z ničoho nič nabúravať do súkromných dát a vy musíte odhaliť dotieravého hackera. Prítomné sú logicky aj kooperačné misie, ktoré môžete ísť aj sólo, no zážitok ide prudko nahor, akonáhle s niekým spojíte sily. Jedinou zásadnou slabinou multiplayeru je jeho občasná nefunkčnosť, ale vývojári sú toho vedomí a udajne už pracujú na náprave. No pokiaľ vám i tak online časť príliš nevonia a vyrušuje vás, môžete si ju pokojne vypnúť a sústrediť sa výhradne na singleplayer.

Ubisoftu to každopádne vyšlo na jednotku. Nie na jednotku s hviezdičkou, no na druhej strane, kvalitnejšiu a zábavnejšiu alternatívu k stále nepremožiteľnému Grand Theft Autu V asi nenájdete. A tento rok určite nie. Watch Dogs 2 nie je bezchybnou záležitosťou a možno vás Marcus a jeho partia na prvý pohľad skôr odrádza, ako opačne. Pokiaľ však holdujete tomuto subžánru, nemali by ste byť vôbec sklamaní. Plusom je aj česká lokalizácia, takže na čo ešte čakáte?

Watch Dogs 2 - Strážni psi sa vracajú
Watch Dogs 2 by mal potešiť nielen fanúšikov jednotky, no kvalitným obsahom a živým svetom si môže na svoju stranu získať aj tých, ktorí jej až tak neholdovali. Dáte mu šancu to dokázať?
  • Otvorený svet s množstvom rôznych aktivít