Adventúre Adam Wolfe sme sa prvýkrát pozreli na zúbky už po vydaní prvej epizódy. Prvotné dojmy boli výborné. Skombinovať klasickú adventúru s prvkami hidden object hier a k tomu pridať aj zopár ďalších inovatívnych prvkov nebolo jednoduché, no Mad Had Games sa to podaril. Tentokrát sa už nebudem venovať podrobnejšiemu popisu mechaník a štýlu hry, keďže na to došlo už v prvej recenzii a zameriam sa skôr na opis jednotlivých epizód.

obr-1Prvá epizóda: The Ancient Flame

V známom americkom meste San Franciscu, začne úradovať neznámy vrah, ktorý upaľuje svoje obete zaživa. Polícia, ktorá je bezradná, kontaktuje súkromného detektíva Adama Wolfeho, aby jej pomohol s prípadom. Nie je to ich pritom zďaleka ich prvá spolupráca. Adam totiž ani nie je obyčajný detektív, ale má vzácnu schopnosť silnej koncentrácie, vďaka ktorej dokáže odhaliť kľúčové predmety, alebo komunikovať s duchmi. Jeho veľkým pomocníkom sú aj záhadné špeciálne hodinky, ktoré ukazujú výjavy z minulosti.

obr-0Adam sa aj vďaka svojim spomínaným schopnostiam dostane rýchlo na stopu ohnivému vrahovi a po krátkej naháňačke v kanalizácii ho dokonca zlikviduje. Zároveň je však svedkom toho, že z vrahovho tela vyletí ohnivý démon. Udalosti naberú rýchly spád, nakoľko je zrejmé, že za vrahovou posadnutosťou ohňom stoja nadprirodzené sily. Adam sa tak naplno vrhá do prípadu točiacemu sa okolo prekliatych starovekých artefaktov. Príbeh  je v prvej epizóde podávaný veľmi príťažlivou a svižnou formou, cez komiksovo ladené vsuvky a renderované videá, pričom nijak nezaostáva ani samotný gameplay. A ak ste sa báli toho, či si ďalšie epizódy udržia vysoko nastavenú latku, báli ste sa zbytočne.

obr-2Druhá epizóda: The Devil You Know

V druhej epizóde Adam pokračuje v odhaľovaní kultu. Zápletka sa zamotáva a postupne pribúdajú nové dôležité postavy. Samotný príbeh nie je ničím výnimočný a s niečim podobným ste sa nepochybne stretli či už v iných hrách, alebo filmoch. Kupodivu to však vôbec nevadí a príbeh graduje viac než slušne. Jednoznačným vrchol druhej kapitoly Adamovho príbehu je nález zvláštneho kockového hlavolamu, evokujúcemu známu hororovú sériu Hellraiser.

obr-3To ma prinútilo zamyslieť sa nad tým, či je neustála inšpirácia niečím, čo už bolo použité v zábavnom priemysle na škodu alebo nie. Na túto otázku nie je jednoznačná odpoveď, nakoľko do veľkej miery záleží aj na tom, akým spôsobom sa to podarí podať. V tomto prípade to však tvorcom rozhodne vyšlo a druhá epizóda priniesla naozaj zábavný zážitok, kde klasické adventúrne prvky v pravidelných intervaloch striedalo hľadanie skrytých predmetov, či riešenie hlavolamov. Dokonca došlo aj akčnejšie pasáže a dohromady to skrátka fungovalo.

obr-4Tretia epizóda: Lady and the Painter

Tretiu epizódu považujem za jednoznačne najvydarenejšiu. Možno ste si všimli, že v popisoch prvých dvoch epizód som sa detailom ústredného príbehu prakticky vyhýbal, pričom hlavným dôvodom bolo vyhýbať sa zásadným spoilerom. V tomto prípade to však úplne nejde. Príbeh v nej totiž vrcholí a prvýkrát sa v nej objavuje aj Adamova sestra, ktorej záhadné zmiznutie mátalo hlavného hrdinu už dlhší čas. Kolieska jednotlivého súkolia začínajú v epizóde zapadať do seba, no Adam musí popritom riešiť aj pomerne komplikovaný prípad, točiaci sa okolo ducha jednej ženy.

obr-5Tá ešte za svojho života dokázala akýmsi zázrakom vyliečiť svojho manžela z rakoviny, no Adam veľmi rýchlo zisťuje, že takéto unikátne zázraky uzdravenia sa nedejú len tak a zadarmo. Tretia epizóda ma dokázala prekvapiť  po viacerých stránkach. Vcelku originálnym prvkom je napríklad aj automobilová naháňačka po meste, ktorú by ste v adventúre s hidden object prvkami ozaj nečakali a spomenúť musím aj súboj s bossom v úplnom závere. Čerešničkou na torte je silné emocionálne vyvrcholenie epizódy, ktoré nemusí nechať jedno oko suché.

obr-7Štvrtá epizóda: Zero Hour

V štvrtej epizóde sú už všetky dôležité figúrky rozmiestnené na príbehovej šachovnici a všetko v rýchlom tempe speje do finále. Záverečná epizóda sa zaoberá už výlučne iba hľadaním sestry Adama Wolfeho. Náročnosť hádaniek mierne stúpa, ale pre všetkých čo absolvovali predošlé patálie, nemôže ísť o nič náročné. Niektorých hráčov však môže trochu zamrzieť, že hoci záverečný diel ukončuje hlavný príbeh hry, napokon ho necháva až prekvapivo otvorený. Tvorcovia si skrátka nechali pootvorené vrátka pre prípadné pokračovanie, ale nemám im to vyložene za zlé. A určite by som sa mu nebránil.

obr-8Srbrskí vývojári z Mad Head Games sa pred Adamom Wolfem venovali skôr menším hidden object hrám, no zjavne dospeli do štádia, kde s rozhodli pokúsiť sa o niečo ambicióznejšie a rozsiahlejšie. A zvládli to na výbornú. Niekomu možno bude prekážať mierne klišoidný príbeh, niekomu ďalšiemu zase nadužívanie prvkov z hidden object hier, lenže ako celok Adam Wolfe funguje a prináša vcelku neotrelý zážitok.  Neveríte? Pozrite si gameplay videá, alebo si ho rovno vyskúšajte sami. Mňa nesklamal a nemusel by ani vás.

plan-of-attack-logo

Adam Wolfe - Mystický príbeh v skrytých objektoch
Adam Wolfe je naozaj príjemným prekvapením zo Srbska. Vysoko nastavenú latku nastavenú prvou epizódou našťastie vôbec nepodliezol a sklamať môže snáď len otvoreným záverom. Inak však môže uspokojiť nielen casual hráčov, ale aj tých náročnejších.
  • Pekný, moderný vizuál
  • Pohodová a vyladená hrateľnosť
  • Citlivo skombinované prvky viacerých herných žanrov