Adventúry sú žáner, ktorý si stále drží svojich priaznivcov. V poslednej dobe mu k životaschopnosti pomáhajú nielen interaktívne filmy, ale aj hidden object hry. Tie si svojou nenáročnosťou získali hlavne casual, čiže takzvaných príležitostných hráčov. Vývojári Mad Head Games zo Srbska, ktorí predtým tvorili výlučne iba malé hidden object hry, sa rozhodli skombinovať práve klasickú adventúru s hidden s prvkami hidden object hier a k tomu pridali aj zopár ďalších osvedčených, no aj inovatívnych prvkov.  A tak vznikol titul Adam Wolfe.

Adam Wolfe je osamelý súkromný detektív, pôsobiaci v San Franciscu. V tomto známom americkom meste začne úradovať neznámy vrah, ktorý upaľuje svoje obete zaživa. Polícia je bezradná a kontaktuje práve Adama, aby jej pomohol s prípadom. Adam totiž nie je obyčajný detektív, ale má vzácnu schopnosť silnej koncentrácie, vďaka ktorej dokáže odhaliť rôzne súvislosti a kľúčové predmety. Jeho veľkým pomocníkom sú aj špeciálne hodinky, ktoré ukazujú výjavy z minulosti. Tie mu často pomáhajú odhaliť potrebné stopy a umožnia mu rekapituláciu predošlých udalostí. Vyšetrovanie ho preto vždy privedie na rôzne neobvyklé miesta a do nezvyčajných situácií. Ani teraz tomu nebude inak. Hneď na začiatku sa mu síce podarí dostať vražednému pyromanovi na stopu, ale veľmi rýchlo zisťuje, že za vrahovou posadnutosťou ohňom stoja nadprirodzené sily.

obr-1Po tom, ako je Adam po krátkej naháňačke v kanalizácii svedkom toho, že z vrahovho tela vyletí ohnivý démon, je mu ihneď jasné, že prípad zďaleka nekončí. Udalosti naberú rýchly spád, no popri riešení nového prípadu sa mu v mysli neustále vynára aj jeden starší. Tým je doposiaľ nevyriešené záhadné zmiznutie jeho vlastnej sestry, ktoré sa odohralo pred dvoma rokmi. Ak podvedome tušíte, že oba prípady spolu súvisia, máte samozrejme pravdu. Príbeh ako taký neprináša do žánru nič nové. Zápletka o starovekých prekliatiach a artefaktoch nie je ničím výnimočným a podobný námet bol veľakrát použitý nielen v hrách, ale aj vo filmoch. Je to ale na škodu? V prípade Adama Wolfeho môžem našťastie konštatovať, že ani nie.

obr-2Zápletka je totiž podaná skutočne veľmi príťažlivou a svižnou formou. Je rozprávaná cez komiksovo ladené pasáže, vytvorené v kombinácii s renderovanými videami ale aj „in game“ grafikou. Teda až troma rôznymi spôsobmi, ale vizuálne ide o veľmi pôsobivú kombináciu.. Tvorcom sa tak podarilo hneď dostať ma do hry hneď od začiatku. Komiksové pasáže mi síce atmosférou a hudbou silne pripomínali prvé dva diely série Max Payne, ale narozdiel od neho neboli tak samoúčelne depresívne. Citlivo zakomponované ingame príbehové zábery boli totiž vytvorené svetlejšími, modernými pastelovými farbami. Kombinácia vizuálu ručne animovaných adventúr minulosti a moderného vzhľadu a štýlu používaným hlavne v hidden objects hrách, to je jednoducho vec, ktorá sa tvorcom vydarila na jednotku.

obr-3Klasické adventúrne prvky nestrieda len hľadanie skrytých predmetov a hlavolamy, ale dokonca aj akčné pasáže. Adam Wolfe má totiž k dispozícii aj strelnú zbraň, ktorú síce používa vzácne, ale tá mu vie občas zachrániť život. Základom hrateľnosti však je presúvanie sa pomocou navigačných prvkov z jednej obrazovky do druhej,  kde sa nachádzajú ďalšie interaktívne predmety, alebo hádanky.  Pri postupe hrou zbierate rôzne veci, ktoré potrebujete používať na iné a občas ich aj bližšie preskúmať. Našťastie je všetko prísne logické. Neviete vstupný kód do zamknutých dverí? Stačí zosnímať odtlačky prstov a zistíte, aké čísla na klávesnici majiteľ stláčal najčastejšie. Alebo keď vďaka spomínaným hodinkám zistíte že na stole by mal stáť model plachetnice. V miestnosti sa však žiadny model nenachádza, čo znamená, že v tom čase ešte nebol zložený. Takže vám neostáva nič iné len nájsť jednotlivé diely a poskladať ich.

obr-5Akoby toho nebolo málo,  hru ozvláštňujú ešte ďalšie doplnkové prvky a aktivity. Adam vo vybraných situáciách môže použiť mobil na kontaktovanie konkrétnej osoby alebo aj na fotografovanie. Prítomná je aj mapa, ktorá je tak veľmi  prehľadná, až mi to občas vadilo. Jasne na nej vidíte, do ktorej lokality máte ísť, takže ide skôr jednoduchý teleport, než mapa, ktorú by ste mali podrobnejšie skúmať. Spomínaná schopnosť silnej koncentrácie a sústredenia často pomáha objaviť nové súvislosti a nové kľúčové predmety. Aj to všetko je stále nenásilne a šikovne skombinované s prvkami puzzle a s hidden object minihrami. Práve správne namiešaný kokteil herných štýlov je to, čo Adamovi mimoriadne svedčí.

obr-4Aby náhodou už tak jednoduchá hra nebola pre niekoho príliš ťažká, k dispozícii sú aj rôzne pomôcky. Nápoveda ligotavým lúčom , ktorá hráča navedie na dôležité miesto, sa síce nemusí využívať, ale poznáte to… Pokušenie si hru zľahčovať, keď mi to tvorcovia servírovali ako na striebornom podnose, bolo aj pre mňa priveľké. Nedá sa to síce využívať stále a často, pretože spravidla potrebné istú dobu počkať, ale aj tak ide o citeľné zjednodušenie hrateľnosti. Je však len na vás, do akej miery si budete pomáhať nápovedami, pretože ten pocit, keď sa vám podarí niečo nájsť po chvíľke márneho pátrania na obrazovke, je na nezaplatenie. Hra síce ponúka až štyri úrovne obtiažnosti, ale aj tak je celkovo pomerne ľahká a výraznejšie som sa zapotil až pri jednom hlavolame v úplnom závere.

obr-7Adam Wolfe nie je akčný krvák, ani realistický simulátor detektíva. Je to nenápadná, ale veľmi sympatická, záležitosť ktorá u mňa bodovala nenáročným, avšak o to lahodnejším spracovaním. Herná doba sa pohybuje okolo troch hodín, čo nie je veľa, čo nie je veľa, ale tvorcovia plánujú v príbehu pokračovať. Zatiaľ totiž vyšla len prvá epizóda zo štyroch plánovaných. Mad Head Games dokopy sľubujú až cez desať hodín kvalitnej zábavy a vzhľadom na, ako sa im vydarila prvá kapitola príbehu, sa na ne naozaj teším. Ak dáte tomuto sympatickému detektívovi šancu, nemali by ste byť sklamaní.

plan-of-attack-logo

Adam Wolfe: Episode 1: The Ancient Flame - Mysteriózna detektívka zo Srbska
Adam Wolfe je naozaj príjemné prekvapenie zo Srbska, ktoré opäť dokazuje, že aj malé indie hry vedia konkurovať papierovo väčším projektom. Minimálne prvej epizóde sa to naozaj podarilo.