Horor Layers of Fear bol príjemným prekvapením, čo sa podpísalo aj na odozve od hráčov, respektíve recenzentov, viď aj naša recenzia. Výlet do strašidelného domu v spojení s nie celkom dobrým duševným stavom hlavného protagonistu priniesol mnohým hráčom vcelku krušné chvíle. Ako sa zdá, poľské štúdio Bloober Team ešte malo čo k príbehu maliara povedať, a preto tu máme DLC s názvom Inheritance. Udržalo si kvalitu svojho predchodcu?

Úvod rožšírenia Inheritance je veľmi podobný pôvodnej hre. Vchádzame do už hráčom povedomej rodinnej vily, avšak tá je trochu iná než naposledy. Je to z jednoduchého dôvodu, od poslednej návštevy ubehol už nejaký ten piatok. To nie je jediná zmena, hlavnou postavou je tentokrát žena. Ide o dcéru maliara, ktorého nočnú moru sme sledovali v pôvodnom Layers of Fear. A keďže do domu vstupuje dospelá žena je zrejmé, že od maliarových trampôt uplynulo pomerne veľa času, nakoľko minule sa hovorilo ešte o malom dieťati. Prečo sa však vrátiť na miesto, ktoré vo vás nevyvoláva zrovna príjemné spomienky? Odpoveď už musíte nájsť vy, bola by škoda prezradiť tieto detaily. Jedno vám však prezradiť môžem, ani tentokrát nepôjde o prechádzku ružovou záhradou.

02-lof

DLC je po vzore pôvodnej hry rozdelené na niekoľko povedzme “kapitol”, no v koži hlavnej hrdinky nebudete hľadať prvky pre dokončenie otcovho majstrovského diela. Tentokrát bude potrebné zozbierať kresby, ktoré symbolizujú spomienky hlavnej hrdinky na nie zrovna veselé detstvo. V porovnaní s pôvodnou hrou však došlo k niekoľkým zmenám, ktoré prídavku hrajú k dobru.

Prvou zásadnou zmenou je, že hlavná hrdinka je duševne v poriadku. Nemôžete sa tým pádom tešiť na rôzne razantné deformácie prostredia, ktoré patrili k tomu najzaujímavejšiemu z pôvodnej hry. No zase keď sa človek zamyslí, snaha o zmenu je vítaná. Aby však nedošlo k omylu, nebudete sa prechádzať iba po dome, ktorý zničil požiar. Pri ceste za spomienkami sa z dospelej ženy opäť stávate malým dievčatkom, čo zásadne mení vnímanie okolia. Všetko okolo vás je zrazu veľké, strašidelné a skrátka iné. Pokrútená realita samozrejme nemôže chýbať, ale ide iba skôr o príjemné spestrenie, než o zásadný prvok. Nemožno čakať, že zatvoríte dvere, znova ich otvoríte a ste na úplne inom mieste. Inheritance je v tomto ohľade skrátka trochu iný zážitok. To je na jednu stranu dobrá správa, no na druhú stranu aj zlá.

03-lof

Neviem ako pre vás, no mňa jednoducho zmeny prostredia, ktoré sa odohrávali v pôvodnej hre “fascinovali”. Pozeráte cez presklené dvere, otočíte sa a zrazu ste v miestnosti, kam ste pred malou chvíľou iba pozerali? Paráda… A podobných situácii bolo v prvej hre množstvo. Musím priznať, že tu mi tieto momenty celkom chýbali. Ale ako vravím, chápem snahu autorov o zmenu, predsa len, opakovaný vtip (v tomto prípade asi skôr horor) už prestáva byť vtipom.

Hrateľnosť je veľmi podobná pôvodnej hre, takže sa väčšinou iba prechádzate, niekde niečo zoberiete a následne použijete. Tu na vás naozaj nečaká žiadne prekvapenie, no nemožno od DLC čakať razantnú zmenu. Fungovalo to minule, funguje to aj teraz, no osobne dúfam, že autori z Bloober Team sa vo svojej budúcej hre Observer posunú niekam úplne inam, aspoň teda po hrateľnostnej stránke. Skrátka, nechcem od nich ďalší walking simulátor.

05-lof

Čo však fanúšikovia pôvodnej hry ocenia je, že príbeh pekné dopĺňa celú skladačku. Ak vám po prejdení pôvodného Layers of Fear v hlavé vŕtali nejaké otázky, DLC Inheritance na ne odpovie. Myslím si, že príbeh tejto rodiny je teraz kompletný a nie je nutné do neho opäť zabŕdať. Osobne len dúfam, že nebude žiadne Layers of Fear 2, ktoré na scénu hodí nejaké stratené dvojča hlavnej hrdinky…

Atmosféra od pôvodnej hry taktiež doznala menšie zmeny. Tentokrát autori upustili od síce jednoduchých, no účinných ľakačiek. Skôr vsádzajú na atmosféru, ktorá je veľmi slušná, no kvalitu svojho predchodcu bohužiaľ nedosahuje. V prípade, že máte po ruke dobré slúchadlá a nebojíte sa hrať v noci, určite si niekoľko napínavých momentov užijete.

06-lof

Nebudem to ďalej naťahovať, je to zbytočné. Layer of Fear: Inheritance je vydarené DLC, ktoré príjemným spôsobom dopĺňa príbeh pôvodnej hry. Neprináša síce nič výrazné nové, no ak ste si Layers of Fear užili, v tom prípade si užijete aj prídavok. Predáva sa navyše za veľmi slušnú cenu, i keď musíte rátať s tým, že za 2 hodinky máte hotovo (na druhýkrát už aj omnoho skôr). Kto si doteraz Layers of Fear nechal unikať, mal by to napraviť a rovno siahnuť po Layers of Fear: Masterpiece Edition, ktorá obsahuje pôvodnú hru aj s DLC. Čaká na vás pekná hororová jazda, ktorá zaujala a prekvapila mnoho hráčov. Zostáva však zodpovedať poslednú otázku, máte na to odvahu?

evolve-logo

Layers of Fear: Inheritance - Návrat do strašidelného sídla
Layers of Fear: Inheritance je dobré DLC, ktoré určite poteší fanúšikov pôvodnej hry. Prináša však niekoľko príjemných zmien, no bohužiaľ nevydrží veľmi dlho. Kto si obľúbil pôvodnú hru, mal by siahnuť aj po rozšírení, no treba rátať s tým, že DLC nie je až tak kvalitné. Stále však ide o dobrý horor, ktorý rozhodne neurazí.
  • Dobrá atmosféra
  • Doplnenie pôvodného príbehu
  • DLC iba neopakuje po pôvodnej hre