For Honor – Dojmy z alpha testu Martin Kubeš 22. septembra 2016 Preview a Dojmy, Rubriky Titul For Honor sa svetu po prvý krát predstavil v roku 2015 na E3 počas tlačovej konferencie Ubisoftu. Mňa osobne hra zaujala a videl som v nej celkom príjemnú zmenu oproti každoročným hrám ako Call of Duty a pod.. Vývojári boli dlhšiu dobu pomerne ticho a neponúkli žiadne nové informácie, čo sa zmenilo na tohtoročnej E3, kde hru prezentovali opäť. V prvom rade by som sa aspoň na chvíľu chcel pozastaviť nad tým, čo je vlastne For Honor zač. Žánrovo by sme hru mohli zaradiť medzi hack-and-slash akcie, takže poctivá rúbačka. Zasadenie je historické, no znalcom dejepisu hľadajúcim v tejto hre nejakú presnú realitu budú asi stávať vlasy dupkom. Je to skrátka historické fantasy, nakoľko sa proti sebe postavia rytieri, vikingovia a samurajovia. Každému je asi zrejmé, že v skutočnosti k žiadnym podobným stretom nedošlo, no prečo by sa autori mali držať zubami nechtami reality, keď môžu priniesť omnoho zábavnejšiu fikciu. Uplynulý víkend prebehol uzavretý alpha test, ktorý sme si samozrejme nenechali ujsť, najmä teda vďaka spoločnosti Playman, ktorá nám poskytla kľúč do testu. Priznám sa, že som sa do alpha testu zaregistroval ihneď po ohlásení registrácie, no záujem bol pravdepodobne väčší, než si Ubisoft predstavoval. Jednoducho, od Ubisoftu mi žiaden kód neprišiel, no teraz pri spätnom pohľade na víkendový test by ma neúčasť celkom mrzela. Nebudem už ale rozprávať okolo, poďme k samotnej hre a mojim dojmom, ktoré vo mne For Honor zanechal. Základom celého testu bolo niekoľko režimov, ktoré sa odlišovali najmä počtom hráčov stojacich proti sebe. Názov Duel asi napovedá, koľko hráčov si v tomto súboji pomeralo svoje sily (skrátka 1 vs. 1), no podľa názvu Brawl by ste už pravdepodobne mohli tápať. V tomto išlo o súboj dvoch na dvoch a oproti duelu už je v tomto režime vhodné začať taktizovať. Všetko zavŕšil Dominion, kde sa odohrávali najväčšie súboje. Okrem štyroch hráčov na oboch stranách (dokopy teda osem) je bojisko plné NPC postáv, takže kto má rád poriadne “mäso”, tento režim bude tou správnou voľbou. Režim Duel v zásade nepredstavuje nič komplikované, na jednej strane Vy a na druhej Váš nepriateľ. Hrá sa na tri víťazstvá a veľmi dôležitý je v tomto režime skill. Môže zafungovať aj náhoda, no skúsenosti prídu vhod určite viac. Mňa osobne tento režim bavil, avšak mám pocit, že bude patriť medzi tie menej obľúbené. Vo mne súboje jeden na jedného vyvolali spomienky na titul Bushido Blade, ktorý som na prvej generácii PlayStationu hrával pomerne často a rád. Už teraz viem, že pri beta teste, ktorý je už v príprave sa k tomuto režimu vrátim (ak teda bude dostupný). Režim Brawl je taká zlatá stredná cesta, keďže už nebojujete osamote a môžete so svojim kolegom využívať nejakú taktiku. Rozhodnete sa bojovať v čestnom súboji 1 vs. 1 a 1 vs. 1, či skúsite trochu špinavšiu taktiku a pôjdete na “férovku” 2 vs. 1? Mnoho hráčov môže Brawl baviť viac ako režim Duel, no z môjho pohľadu sú si pomerne rovnocenné. Osobne o niečo viac preferujem Duel, no ani Brawl nie je na zahodenie. Jasným favoritom je však režim Dominion, kde sa konečne zapojíte do poriadnej bitky. V prvých dvoch spomínaných režimoch ste na bojisku osamote, no tu sa k Vašim kolegom pripájajú aj NPC postavy. Tie je možné zabiť na jednu ranu, no bojisko konečne žije. V tomto režime hrá prim zaberanie územia, no zabíjanie svojich protivníkov rozhodne nemôžete ignorovať, keďže za každé zabitie zbierate body potrebné pre víťazstvo. I keď sa môže zdať, že For Honor je zbesilé rúbanie, nie je tomu tak. Pri režime Dominion si hráč uvedomí, že v tomto titule bude dôležitá taktika a postup vpred riadený rozumom, nie hrubou silou (i keď na druhú stranu, jedna možnosť ešte nemusí vylučovať druhú). Som zvedavý na príbehový režim, no Dominion sa pravdepodobne stane voľbou číslo 1 pre väčšinu hráčov. Pri hrách podobného razenia je veľmi dôležité ovládanie. Za mňa osobne musím Ubisoft v tomto smere pochváliť, hra sa ovláda bezproblémovo. Bojový systém sa tvorcom podaril, nie je vôbec komplikovaný na pochopenie, no samozrejme platí staré známe: easy to learn, hard to master. Jedno tlačidlo slúži na uzamknutie protivníka, druhé pre ľahký útok a tretie pre silný, no pomalý útok. Pravou analógovou páčkou ovládate držanie meča, od ktorého sa následne odvíja aj to, či Vaša postava odrazí nepriateľov útok, alebo to pekne schytá. Nemusíte k tomu používať žiadne ďalšie tlačidlo, na obranu je potrebné iba “správne” držať meč. Okrem toho je samozrejmosť odstrkovanie protivníkov, no to nestojí za reč. Myslím si, že bojový systém je dobre navrhnutý a mnoho ľudí sa s ním zžije behom pár chvíľ. Už v alpha verzii som nepostrehol žiaden problém, všetko v tomto smere fungovalo správne, takže sa vývojári môžu plne sústrediť na vychytávanie iných chybičiek a ladenie herných režimov. Grafická stránka hry je na veľmi dobrej úrovni a stále sa bavíme iba o alpha teste. V tomto štádiu hry väčšinou po grafickej stránke nebývajú v najlepšej forme, no For Honor na mňa pôsobil omnoho lepšie, než mnoho hier vo finálnej podobe. Animácie boli plynulé, efekty a textúry “poslúchali” a povedal by som, že hra je pripravená na vydanie. Vítam, že sa autori zbytočne neponáhľajú, bola by škoda nádejnú novú značku pochovať hneď pri zrode. Navyše si hry od Ubisoftu dokázali v posledných rokoch rozhnevať mnoho fanúšikov a For Honor si aspoň podľa mojich dojmov z alpha testu úspech zaslúži. Je to niečo trochu iné, menej tradičné a rôznorodosť je v hernom svete určite vítaná. Iba pravdepodobne nemožno očakávať úspech podobný prvému dielu WATCH_DOGS (nech už sú názory na hru akékoľvek, predaje boli famózne). Na pár slov sa ešte pozastavím k postavám. Nebudem rozoberať, koľko bojovníkov na hráčov čaká, skôr by som chcel povedať, že každá postava sa od tej druhej v niečom odlišuje (rýchlosť, sila a pod.). Navyše nepôjde o tupé mlátenie protivníkov, už alpha test odhalil náznaky zlepšovania postáv, takže nebudú chýbať ani RPG prvky. Vlastnosti postáv si môže každý hráč upraviť k obrazu svojmu, čo určite prispeje k väčšej variabilite. Dôležité však je, aby autori dokázali postavy správne odladiť. Ak by niekto bol v skutočne prehnanej výhode, tá by bez pochýb mohla zničiť zábavnosť hry. Do vydania času dosť, navyše nás ešte čaká beta test, takže tvorcovia budú mať k dispozícii dostatočnú spätnú odozvu. For Honor ma príjemne prekvapil. Na hru som sa od oznámenia síce tešil, no po alpha teste sa teším ešte viac. Možno mám mierne obavy zo stereotypu, predsa len budete v hre stále robiť to isté. Nebudem však predbiehať, na nejaké komplexné hodnotenie sa pozrieme až po vydaní finálnej verzie. Zatiaľ sa nám tu však rysuje veľmi vydarená a perspektívna nová značka, ktorá v mojich očiach patrí medzi to najzaujímavejšie od Ubisoftu. Je mi jasné, že moje pocity nebude zdieľať každý jeden hráč, no fanúšikov si hra bez problémov nájde. Neviem ako Vy, no ja si už brúsim svoj samurajský meč na beta test. Vidíme sa na bojisku… Prístup do uzatvoreného alpha testu poskytla spoločnosť Komentuj!