IS Defense je vedľajším projektom od autorov kontroverznej hry Hatred. Poľské štúdio Destructive Creations touto hrou opäť tak trochu vstupuje na tenký ľad, tentoraz využitím aktuálnej politickej situácie. Súčasný komplikovaný konflikt s takzvaným Islamským štátom však tvorcovia prezentujú iba ako jednoduchú obranu proti početným útočným vlnám nepriateľov.

IS-Defensennnnvnvvnnv

Keď máte obavy z nejakej nekorektnosti, ktorú by mala hra vzhľadom k autorom a súčasnej situácii prinášať, vaše obavy sú úplne zbytočné. Nedočkáte sa žiadnej nadmernej brutality ako u Hatred, žiadneho vraždenia civilistov, ani zbytočného politizovania. Jediní, na koho v tejto hre strieľate, sú totiž bezmenní islamskí extrémisti.

Príbeh je veľmi jednoduchý a točí sa okolo invázie ISIL do Európy. Autori však zachádzajú oveľa ďalej, než je súčasná situácia. V hre už totiž Islamský štát ovládol nielen celý Blízky východ (dokonca aj s Izraelom) ale aj celú severnú Afriku. V roku 2020 sa preto po veľkých úspechoch rozhodol pre vylodenie vo veľkom štýle na štyroch rôznych európskych pobrežiach. Samozrejme, pri každom zo štyroch vylodení ste ako hráč kľúčovou osobou v celej obrane a vašou úlohou je v guľometnom hniezde odrážať mohutné vlny nepriateľských útokov.

maxresdefault

V hre máte k dispozícií dve zbrane, ktoré sú prístupné hneď od začiatku. Prvá je guľomet, ktorý je vašou primárnou zbraňou a budete ho používať najviac. Máte do neho nekonečné množstvo nábojov a jediné, čo vás môže zdržať od nekonečnej paľby, je len nabíjanie. Aj to vám však odstráni neskoršie vylepšenie. Vašou druhou zbraňou je raketomet. Ten, ako pôvodne sekundárnu zbraň využívate hlavne na likvidáciu vozidiel. Prii neskoršom upgrade na systém BM- 30 Smerch však z neho dokážete vytvoriť skazonosné peklo aj pre pechotu. Na rozdiel od guľometu však má vždy obmedzené množstvo rakiet. Tie sa dajú získať jedine z pomocou zásobovacích debničiek, ktoré si môžete nechať zaslať počas hry.

Okrem debničiek so zásobami je ako podpora k dispozícii aj možnosť privolať si pozemnú, či delostreleckú podporu. Na pomoc vám môže prísť čata vojakov, alebo aj vrtuľník, či bombardovacie lietadlo. Za zabitých protivníkov získavate skúsenosti, ktoré vám odomykajú možnosti štyroch rôznych vylepšení. Dve sa týkajú spomínaných zbraňových upgradov a ďalšie dve zvyšných všeobecných vylepšení. Tieto vám dovolia zlepšiť celkové zamerania ako sú napríklad rýchlejšie získavanie skúseností, alebo dlhšie trvajúca letecká podpora.

IS-Defense-04

Vašou jedinou úlohou je prežiť čo najdlhšie. Počty nepriateľov, aj pre ISIL typických vozidiel postupne rastú. Časom strácate prehľad o situácii a ste radi za každú sekundu života navyše. Nakoniec sa však aj tak podarí niektorému samovražednému islámistovi odpáliť sa doslova priamo pred vašim nosom. Misia sa považuje za úspešnú vtedy, keď zabijete alebo zničíte dostatočne veľký počet protivníkov a vozidiel. V tom prípade sa vám odomkne ďalšie prostredie a v ňom vás čaká tá istá úloha.  Počet protivníkov, ktorých musíte zlikvidovať, však logicky narastá. Nič vám však nebráni v tom, aby ste sa s výrazne vylepšeným arzenálom opäť vrátili na úvodnú jednoduchšiu pláž a likvidovali protivníkov oveľa efektívnejšie. Každá misia je však kompletne dokončená len v prípade, že ste vydržali odolávať útokom najmenej dvadsať minút.

IS-Defense-10

V hre som strávil okolo šesť hodín, čo mi prišlo tak akurát.  Držala ma u nej slušná atmosféra a obstojné spracovanie. Vizuálnu stránku považujem za dostačujúcu, zaujali ma hlavne početné a bohaté explózie a efektné spomalenie obrazu pri podarenom zásahu. Spomínané postupné vylepšovanie zbraní a čoraz efektívnejšie pôsobiaca likvidácia teroristickej invázie ma motivovala v snahe prežiť čo najdlhšie a znovu sa vracať do prechádzajúcich misií.

Čo dodať záverom? IS Defence sa nehrá na nič svetoborné a komplexný zážitok od nej naozaj nečakajte. Jednoduché herné mechaniky v tomto prípade považujem za výhodu a hra môže vďaka tomu zaujať aj príležitostných hráčov.

IS Defense - Teroristi na prahu Európy
IS Defense zaujme veľmi jednoduchou hrateľnosťou a rovnako jednoduchými hernými mechanikami. Oslní výbuchmi a intenzívnou akciou, avšak jej chýba akákoľvek hĺbka a je hrou iba na jedno herné popoludnie.
  • Jednoduchá a zábavná hratelnosť
  • Slušná grafika a efekty výbuchov
  • Hra je prakticky bez príbehu