LEGO hry od TT Games pozná azda každý jeden hráč, no niet sa čomu čudovať, keďže ich v priebehu jedného roka vychádza hneď niekoľko. Pravdepodobne najpopulárnejšie hry z celej série sa vzťahujú k Star Wars, čo dokladajú aj predaje presahujúce 33 miliónov predaných kópií. Najnovší prírastok do tejto série s predajmi určite ešte urobí svoje, no to pre nás aktuálne nie je podstatné, dôležité je to, či sa LEGO Star Wars: The Force Awakens podarilo udržať kvalitu svojich predchodcov.

Recenzovaná verzia: PlayStation 4

Od filmu Star Wars: The Force Awakens fanúšikovia očakávali mnoho a väčšinou vládla nad výsledkom spokojnosť. Výborné recenzie, skvelá návštevnosť, no bol by v tom čert, aby sa licencie na film nechopili TT Games a nepriniesli ďalšiu LEGO Star Wars hru. Približne pol roka po uvedení filmu do kín vyšla rovnomenná hra, ktorá nadväzuje na na predošlé SW tituly, ktoré patria k tomu najlepšiemu z celého portfólia LEGO hier. LEGO Star Wars: The Force Awakens je síce stále kvalitnou hrou, no únava materiálu sa už predsa len začína prejavovať.

01

Príbeh iba kópiou filmu?

Samotný príbeh hry je zbytočné rozpisovať, každý jeden fanúšik Star Wars určite vie, čo sa v hre bude diať. Za zmienku však stoja misie, ktoré dopĺňajú príbeh filmu. Niektoré sa odohrávajú medzi šiestou a siedmou epizódou, iné zase ponúkajú doplnenie príbehu najnovšieho filmu. Sú síce vedľajšie, avšak do celkového príbehu dobre zapadajú a autorom sa podarili. Menším bonusom je taktiež začiatok hry, ktorý nesleduje rovno siedmu epizódu, avšak vracia sa ešte k epizóde číslo šesť. Užijete si tak bitku o Endor či slávny súboj Lukea Skywalkera, respektíve aj Darth Vadera s Darth Sidiousom. Po stránke príbehu asi fanúšikovia šok nezažijú, no misie, ktoré príbehové pozadie rozširujú si určite užijú.

02

A čo novinky?

Samozrejme, tie nemôžu chýbať. Síce nejako rapídne nemenia celkovú hrateľnosť, no určite ide o príjemné spestrenie. Prvou novinkou sú strieľacie pasáže. Na vopred predurčených miestach sa môžete ukryť za prekážky a rozpútať nefalšovanú prestrelku. Všetko je ušité na mieru mladším hráčom, takže ak zostane vaša postavička v úkryte, nehrozí jej žiadne nebezpečenstvo. Nič revolučné, no zmena určite prospešná a navyše majú tieto pasáže dobrú dynamiku. Druhou, menej výraznou novinkou je možnosť postaviť z rozbitých LEGO kociek viac ako jeden predmet. Niekedy je na výber z dvoch možností, no sú tu situácie aj s troma variantami. Väčšinou vás jedna posunie vpred a zvyšné vám zabezpečia nejaký bonus, no stáva sa aj to, že musíte postupne využiť všetky možnosti pre postup ďalej. Okrem týchto zmien sa v hre nachádzajú ešte menšie novinky, ktoré však nie sú tak podstatné, ako tie spomenuté vyššie.

03

Hrateľnosť neponúka žiadne veľké prekvapenia

Po hrateľnostnej stránke ide o klasickú LEGO hru, takže v tomto ohľade nemožno očakávať žiadne prevratné zmeny. Nie je to nutne zlé, najmä ak nevlastníte všetky LEGO hry. Ak vás tieto hry bavili doposiaľ a nemáte s ich podobnosťou problém nemusíte to riešiť, avšak mnoho hráčov už môže mať námietky. V tomto smere sa musí rozhodnúť každý sám… Inak je hra stále zábavná, za celú dobu som nezaregistroval žiadne problémy, jedine z času na čas si kamera vyberie svoju chvíľu a zvolí úplne zvláštny uhol. Inak musím povedať, že som sa pri LEGO Star Wars: The Force Awakens bavil po celú dobu. Herné mechanizmy sú v každom prípade klasické LEGO, takže s tým treba počítať.

04

Grafický štandard

Po grafickej stránke sa titul od LEGO Marvel’s Avengers veľmi neposunul, i keď som mal dojem, že k menšiemu vylepšeniu predsa len došlo. Framerate si drží stabilné hodnoty, žiadne prepady som za celú dobu nezaznamenal, takže v tomto ohľade spokojnosť. Hoci hra nepatrí medzi to úplne najkrajšie na trhu, určite sa na ňu pozerá dobre, herný svet je plný detailov a rôznych objektov, nechýba množstvo postavičiek, ktoré napriek tomu, že sú kockaté spoznáte bez jediného problému. Z času na čas sa vyskytnú menšie glitche, ako prelínanie textúr, občas sa môže postavička zaseknúť, no nikdy nešlo o problém, ktorý by vyžadoval reštart daného úseku.

Po zvukovej stránke ťažko niečo kritizovať, autori využili melódie z filmovej predlohy, takže vás čakajú notoricky známe melódie či zvuky. Taktiež sa môžete tešiť na dabing hercov stvárňujúcich dané postavy aj vo filme, takže v tomto smere je všetko na úrovni.

05

Herná dĺžka poteší

Čo určite nesklame je herná dĺžka. Samotná hlavná príbehová línia vydrží na desať až jedenásť hodín, plus si k tomu môžete pripočítať vedľajšie misie a hľadanie všetkých zberateľských predmetov. Ak sa rozhodnete odomknúť všetky dostupné postavičky (je ich niečo cez 200), rátajte s tým, že budete mať čo robiť. Rázom sa herná doba ešte predĺži, čiže na túto zložku sa rozhodne nemožno sťažovať. Nechýba ani lokálny multiplayer, ktorý je stále rovnako zábavný, i keď často sa stáva, že druhý hráč musí hrať napríklad za droida BB-8, čo v porovnaní s “normálnou” postavou predsa len nie je rovnaký zážitok.

06,5

Čo robiť medzi misiami?

Medzi príbehovými úrovňami sa nachádzajú “huby” v podobe väčších priestranstiev, kde si môžete kupovať (odomykať) nové postavičky, plniť rôzne úlohy, hľadať zberateľské predmety a oddýchnuť si od (niekedy) hektického tempa hlavných úrovní. Mnohokrát som sa v týchto úrovniach zdržal pomerne dlhú dobu čo iba reflektuje, že skutočne tu je čo robiť.

Azda nemusím ani spomínať, že po odomknutí rôznych postavičiek si pri opätovnej návšteve hociktorej misie môžete zvoliť akéhokoľvek hrdinu či záporáka, čo môže zmeniť podstatne zážitok. Niekde ste sa mohli s predurčeným hrdinom “trápiť”, no ak si tím poskladáte napríklad s Kylo Rena a Darth Vadera, rázom všetci padajú ako muchy. Návrat do už prejdených úrovní je samozrejme žiadúci, najmä teda v prípade, ak sa chcete dostať na predtým nedostupné miesta. To súvisí najmä so špeciálnymi schopnosťami jednotlivých postavičiek, vládnuť silou nedokážu všetci.

06

Pár slov na záver…

LEGO Star Wars: The Force Awakens svojim predchodcom hanbu rozhodne nerobí. Hoci neprináša nič revolučné, stále ide o výborne fungujúci stroj. Hra nechýba nič – obsahuje kopec postavičiek, rozširuje príbeh filmovej predlohy, nechýba ani charakteristický humor LEGO hier, filmové znelky / zvuky / dabing, graficky je titul taktiež podarený, herná dĺžka taktiež poteší, skrátka dobre namiešaný kokteil. To či vás hra zaujme záleží veľmi od toho, aký vzťah máte k Star Wars, respektíve LEGO hrám a či ste sa ich ešte neprejedli. Ak nie, pokojne po hre siahnite, je to dobrá zábava na mnoho hodín. V opačnom prípade budete musieť počkať, kedy sa LEGO hry posunú radikálnejším spôsobom.

LEGO Star Wars: The Force Awakens - V kockách sa prebúdza sila
LEGO Star Wars: The Force Awakens síce neprináša do portfólia LEGO hier žiadnu revolúciu, no zaužívaný koncept ešte stále funguje bez výrazných problémov. Ak ste už však týmto konceptom prejedli, možno Vám okrem filmovej licencie a rozšírenie príbehu siedmej epizódy Star Wars nemá titul mnoho čo ponúknuť.
  • Dobré využitie licencie
  • Grafika, zvuky, humor
  • Hoci nie radikálne, ale príjemné novinky