Register

A password will be e-mailed to you.

Sériu Call of Duty majú všetci fanúšikovia, respektíve hráči zafixovanú ako FPS. Veď bodaj by aj nie, keď tu máme rok čo rok nový diel. V minulosti ale mohlo byť všetko inak, keby sa vydania dočkal titul Call of Duty: Roman Wars. 

Už spomínaný príspevok do tejto série mal byť sviežim vánkom, ktorý mal opäť rozpútať enormný záujem o značku Call of Duty. Ako už napovedá názov Call of Duty: Roman Wars, séria sa mohla pozrieť do minulosti, konkrétne starovekého Ríma – odtiaľ aj ten názov.

Vývoj titulu započal pred ôsmimi rokmi v štúdiu Vicarious Visions (v súčastnosti pripravujú remastre Crasha Bandicoota), ktoré patrí pod Activision. Táto spoločnosť dala vtedy rôznym štúdiám za úlohu, aby vytvorili nejaký zaujímavý koncept, ktorý by mohol priniesť do série niečo nové. Ako sa budete môcť presvedčiť z priloženého videa, Vicarious Vision to vtedy zobrali skutočne od podlahy. Preč boli streľné zbrane, pohľad z prvej osoby vystriedal pohľad z tretej osoby (i keď v niektorých pasážach sa pohľad z prvej osoby použiť mal). Nech to znie akokoľvek ambiciózne a pre túto sériu revolučne (čo vlastne bolo zadanie), v Activision sa nakoniec zľakli, či by až takáto výrazná zmena nebola na škodu, veď to predsa len nemá s CoD spoločné (okrem názvu) asi nič.  Prečo však Activision nenechali hru dokončiť iba pod názvom Roman Wars je otázne, možno by sme tu dnes mali ďalšiu zaujímavú sériu. Ako ukazuje video, autori hru ponúkli iba pod názvom Roman Wars francúzskemu Ubisoftu, no ani tam nepochodili.

V hre sme mali mať možnosť zahrať si za niekoľko rozličných postáv, medzi ktorými nechýbal ani Gaius Iulius Caesar (áno, presne ten “Cézar”, žiaden jeho menovec), no na rad sa mali dostať aj radoví legionári. V hre nemali chýbať klasické súboje, no autori do hry chceli zakomponovať aj gladiátorské zápasy či rôzne udalosti a zbrane charakteristické pre danú dobu. Autori sa vraj chceli verne držať histórie, takže by nechýbali ani katapulty, súboje na koňoch, či reálne historické boje ako bitka o Alesiu, ktorá bol veľmi významnou v rámci galskej vojny.

Hru mal pohánať Unreal Engine a plánovaná bola pre vydanie v roku 2013 na PC a vtedajšie konzoly, čiže PS3 a Xbox 360 (plánovala sa však aj verzia pre PS4 a Xbox One). Titul nakoniec nedostal zelenú najmä z dôvodu toho, že si Activision z mnohých ponúknutých konceptov vybrali ten, ktorý tak zásadne sériu CoD neprekopal, veď stále ide iba o FPS posúvajúcu sa viac a viac do budúcnosti. Kto vie, ako by hra nakoniec dopadla, keďže sa o niečo podobné pokúsil Crytek s titulom Ryse: Son of Rome a veľa vody veru nenamútili. Na druhú stranu, keby v názve svieti “magické” Call of Duty, miliónové predaje by boli zaručené.

Zdroj: GamesRadar+

Komentuj!