Register

A password will be e-mailed to you.

Aj keď frázu „ísť si za svojím cieľom“ mnohí považujú za prázdne klišé, z času na čas sa objaví človek, ktorý svetu dokáže, že sa to naozaj oplatí. K takýmto ľuďom sa najnovšie pridal aj Američan Eric Barone, ktorý zo svojej detskej izby vďaka láske k hre zarobil milióny dolárov.

28-ročný Eric Barone, ktorý na internete vystupuje pod menom ConcernedApe, svoju mladosť strávil hraním nintendovej klasiky s názvom Harvest Moon. Keďže s modernými farmárskymi simulátormi zameranými na sociálne siete a mikrotransakcie nebol spokojný, rozhodol sa vziať veci do vlastných rúk a vytvoriť hru, aká mu na trhu chýba.

Svojej novej hre chcel venovať všetok čas, a tak odišiel z práce a presťahoval sa naspäť do rodičovského domu. Odvážny projekt nazval Stardew Valley a venoval mu 4 nasledujúce roky svojho života. Dnes je hra na svete a za necelé dva týždne od vydania sa jej predalo už takmer pol milióna kusov, čo z Erica robí nového milionára.

mountainsBgWithCloudsGlowing_Wallpaper

O svojej ceste z detskej izby k miliónom sa vyrozprával v rozhovore pre server Gamasutra. „Vždy som bol posadnutý tvorením,“ hovorí Eric. „Odkedy si spomínam, vždy som trávil voľný čas kreslením, hudbou, písaním… Jednoducho všetkými aspektami tvorby hry. Vtedy som ale ešte netušil, že raz nájdem spôsob, ako ich všetky spojiť do ucelenej vízie.“

Svoju inšpiráciu hrou Harvest Moon sa Eric nijak netají. „Moje zážitky z hrania Harvest Moon sú neoceniteľné a hlboko ma ovplyvnili. Chcel som aby moja vlastná hra mala rovnakú silu,“ vysvetľuje. Prvým krokom však bolo priznať si, že aj jeho obľúbená hra má svoje muchy. „Gameplay v Harvest Moon bol väčšinou zábavný, ale prišlo mi, že žiadnemu dielu série sa nepodarilo dokonale spojiť všetko dohromady. Môj plán pri Stardew Valley bol venovať sa veciam, ktoré mi na Harvest Moon vadili, ale aj pridať do hry viac ‘zmyslu’ použitím osvedčených prvkov ako crafting a questy.“

stardew03

Hráčov si Eric získal už počas samotného vývoja hry. Zaslúžil si to hlavne príkladným prístupom ku komunite fanúšikov, s ktorou počas celého procesu intenzívne komunikoval a počúval ich názory. To sa nezmenilo ani po vydaní hry. Práve naopak. „Na vývoji hry som pracoval v priemere 10 hodín denne, každý deň v týždni. Teraz, keď je hra vonku, mi zaberie viac než 15 hodín denne,“ hovorí Eric.

Poctivo sleduje všetky fanúšikovské fóra, odpovedá na otázky a okamžite opravuje aj ten najmenší bug, na ktorý hráči natrafia. Keď si napríklad jeden z hráčov na Reddite poplakal, že mu prestal fungovať save file, Eric ho sám od seba okamžite kontaktoval, súbor si od neho vypýtal a do dvoch hodín mu ho poslal opravený. Napriek tomu, že u Erica boli o tom čase tri hodiny v noci.

„Moja stratégia čo sa týka komunity je jednoduchá: vôbec žiadna stratégia! Myslím si, že ako nezávislý vývojár by ste mali byť jednoducho sami sebou a skutočným človekom. Online sa snažím chovať rovnako, ako v osobnom živote: chovať sa ku každému s úctou a byť čo najčestnejší a najúprimnejší,“ vysvetľuje Eric.

eric barone

Takáto ‘stratégia’ sa mu vyplatila a hráči si začali Stardew Valley kupovať v státisícoch. S pirátmi sa komunita vysporiadala tiež po svojom. Jednoducho im začali kupovať kópie hry. Tento trend začal istý redditor s ponukou kúpiť hru pre jedného človeka, ktorý hral doteraz pirátsku verziu. V nasledujúcich dňoch sa k nemu pridali stovky podobne zmýšľajúcich ľudí, ktorí Erica podporili tým, že pirátom rozdávali legálne zakúpené verzie.

Táto vernosť sa odzrkadlila na predajoch v takej miere, že Stardew Valley vystrelila až na prvé miesto rebríčka najpredávanejších hier na Steame a z tróna ho musela zosadiť až Tom Clancy’s The Division. Slušný výsledok pre hru, ktorú vytvoril jeden človek, bez koruny a v detskej izbe, čo poviete?

Eric ukázal, že robiť veci poctivo a so srdcom je síce dlhá a náročná cesta, ale v konečnom dôsledku vždy stojí za to. Z tohto milionára z detskej izby by si mohli brať príklad aj tie najväčšie štúdia…

Komentuj!