Register

A password will be e-mailed to you.

Spoločnosť Electronic Arts (EA) zarobila výhradne na doplkovovom obsahu, podľa slov jej finančného riaditeľa, až $1,3 miliardy počas roka 2015.

Finančný riaditeľ firmy Electronic Arts, Blake Jorgensen, konkretizoval obdobia vydaní najočakávanejších EA hier na konferencii Morgan Stanley Investor, o čom sme písali včera.

Počas predposledného dňa konferencie priblížil aj mieru úspešnosti predaja doplnkového obsahu. Ide napríklad o “Season passes”, balíky máp a ďalší extra obsah platený cez mikrotransakcie.

“Doplnkový obsah nám priniesol $1.3 miliardy,” hovorí Jorgensen. “Zhruba polovicu z tejto sumy tvoria príjmy plynúce z Ultimate Team.”

Ultimate Team, ako najväčší prispievateľ do balíka vyťaženého pomocou mikrotransakcií, je kľúčom k finančnému úspechu sérií FIFA, NHL a Madden. Hráčom totiž umožňuje kupovať, predávať a vymieňať kartičky s ich obľúbenými športovcami, či už za reálne peniaze alebo za fiktívnu hernú menu. Úspech speňažovania modelu Ultimate Team plynie podľa slov Jorgensena zo samotnej ľudskej podstaty (Gotta catch ’em all!). Hovoriac o ľudskej potrebe hromadenia a výmeny Jorgensen podotýka, že hráči sú zvyčajne ochotní zaplatiť len aby predbehli ich priateľov.

Ďalšie kategórie tržieb plynú z hier pre mobily a tablety ($650 miliónov), predplatných služieb  ($300-400 miliónov) a z digitálneho predaja, ktorý tvorí 25% objemu všetkých predaných hier. Treba dodať, že $1,3 miliardy za bonusový obsah vôbec nie je zanedbateľná suma ani pre giganta v podobe EA, keďže tvorí viac ako štvrtinu z celkového zisku spoločnosti v roku 2015, ktorý sa vyšplhal na $4,5 miliárd.

18j1j0nkh9rsbjpg

Komentuj!