Register

A password will be e-mailed to you.

Bulharsko si väčšina z Vás spája predovšetkým s dovolenkou. V súčasnoti však v tejto krajine pod rukami nedávno založeného štúdia Kyodai Ltd. vzniká vesmírne dobrodružstvo, ktoré z prvých dostupných informácií pôsobí sľubne.

Project Elea sa prezentuje ako first-person interaktívna príbehová sci-fi adventúra. Niekomu síce môže na prvý pohľad pôsobiť ako ďalší survival titul, no nie je tomu tak. Zámer autorov je dôraz na príbeh miesto akcie a riešenie hádaniek miesto strašenia. Ak by sa podarilo namiešať správny pomer jednotlivých prvkov, môže v konečnom dôsledku ísť o veľmi zaujímavý počin.

Press_2

V hre sa zhostíme ženskej postavy menom Elea Catherine Jones, no ako v každom správnom sci-fi príbehu, nemôže mať postava obyčajné meno, takže Voyager 1231 River Elea Catherine Jones znie v tomto prípade adekvátnejšie. Elea je členkou posádky lode Pilgrimage II, ktorá je súčasťou kolonizačnej expedície na planétu Solace, kde sú podobné podmienky pre živoť ľudí ako na planéte Zem. Nie každá výprava však prebieha bez problémov, a inak tomu nebude ani v titule Project Elea.

Príbeh na prvý pohľad neohúri originalitou, no netreba súdiť popredu, možno finálny titul príjemne prekvapí. Hlavná hrdinka sa preberá z bezvedomia vo svojej kabíne, kde ju však niekto zamkol. Následne zistí, že umelá inteligencia Kazumi, ktorá ovláda loď je po prvý krát počas expedície offline, čo rozhodne neveští nič dobré. Aby toho nebolo málo, na volanie Vašej postavy nikto neodpovedá… A ani nemôže, keďže Elea zostala na palube ako jediná, zvyšok posádky sa z lode evakuoval. Z akého dôvodu nezobrali zo sebou aj protagonistku titulu zatiaľ nie je známe, no pravdepodobne sa počas hrania dozvieme aj túto záhadu, keďže odhaľovanie toho, čo sa prihodilo bude hlavnou náplňou hry.

Press_Concept

Aby ste z tejto situácie vyviazli v poriadku bude nutné obnoviť lodnú inteligenciu Kazumi. Popri obnove pamäťových dát Kazumi si Elea postupne uvedomí, že sa najskôr bude musieť vysporiadať s vlastnou pamäťou, ktorú sužuje tragédia z minulosti.

Press_3

V prípade, ak niekomu vŕtalo v hlave, prečo ste členmi posádky Pilgrimage II a nie Pilgrimage I, to budete musieť zistiť spoločne s Eleou, nakoľko prvá Pilgrimage za záhadných okolností zmizla 15 rokov pred Vašou výpravou. Na jednu sci-fi záležitosť by jedna umelá inteligencia mohla byť nedostačujúca, takže sa pripravte na boj so záhadnou invazívnou inteligenciou, ktorá chce prevziať kontrolu, keďže už dlho čakala ukrytá v temnotách vesmíru, pripravená na… No, a to už budeme musieť zistiť počas hrania, avšak pravdepodobne nebude mať táto inteligencia záujem o priateľské posedenie pri káve a croissante. Ak bude si bude charakterovo pododobná so Shodan, známej zo série System Shock, Elea sa má na čo tešiť.

Autori netaja obľubu v tituloch ako Soma, Everybody’s Gone to the Rapture, The Vanishing of Ethan Carter, Gone Home, The Unfinished Swan, a pod.. Inšpiráciu taktiež čerpali z diel známych autorov sci-fi príbehov, medzi inými napríklad Stanislaw Lem, Arthur C. Clarke a Frank Herbert. Aby dosiahli svojej vízie, vybrali si pre titul Unreal Engine 4, vďaka ktorému vytvoria klaustrofobické vesmírne prostredie v old-school štýle (pri pozeraní teaseru sa ihneď vynoria spomienky na Alien: Isolation) striedajúce sa s nádhernými výhľadmi, a taktiež do detailov vymodelované prostredie vesmírnej lode. Spomínali sme teaser, tu ho máme:

Aktuálne je titul v prípave iba pre PC, no autori chcú Project Elea dopriať aj hráčom na PlayStation 4, XBOX One a pripravovanom Nintende s pracovným označením NX. Potvrdené je aj zapracovanie virtuálnej reality, štúdio pracuje s Oculus Rift Development Kit 2, no pravdepodobne budú podporované aj ďalšie VR.

Press_1

Zdroj: Tlačová správa

 

 

Komentuj!

komentárov

O autorovi

Prvé skúsenosti s hrami Martin zaznamenal v podobe napodobeniny NESu, ktorá niesla meno "Mortal Kombat III", ku ktorej bol pribalený cartridge žltej farby s 999 hrami. Medzi nimi sa nachádzali klasiky ako Mario, Duck Hunt, Double Dragon a pod. Neskôr zakotvil pri PC a PlayStatione, ktorého fanúšikom je dodnes. Herná scéna Martina baví aj v súčasnosti, novinky sleduje dennodenne a okrem hier sa venuje fotografovaniu. Od septembra 2016 pôsobí na pozícii šéfredaktora somhrac.sk.

Súvisiace príspevky