Register

A password will be e-mailed to you.

O napätom vzťahu japonského giganta Konami s vývojárom Hideo Kojimom sa hovorilo už mnohokrát. Zdá sa, že ešte nie je všetkému koniec, Konami opäť vystrčilo rohy.

Tentokrát sa situácia týka galavečera The Game Awards, ktorý sa uskutočnil počas uplynulej noci. Na základe mimoriadne pozitívnej odozvy na Metal Gear Solid V: The Phantom Pain sa očakávalo, že v niektorých kategóriach hra zvíťazí a Hideo Kojima, ako hlavný mozog a „otec“ série, príde tieto ocenenia prevziať osobne. Hra si ocenenia odniesla, avšak Hideo Kojima sa akcie nezúčastnil. Dôvodom je zákaz, ktorý Kojimovi dala spoločnosť Konami.

„Ako ste si mohli všimnúť, Hideo Kojima tu dnes nie je a ja Vám o tom chcem povedať viac. Hideo mal v pláne, že dnes tu bude s nami, ale bohužiaľ bol informovaný právnikmi Konami, že by sa The Game Awards 2015 nemal zúčastniť a prebrať ocenenia. Ide o sklamanie a je nemysliteľné, aby na základe zmluvy nemohol umelec, akým Hideo Kojima je, doraziť a oslavovať so svojimi kolegami.“ Túto informáciu prezradil Geoff Keighley ihneď potom, ako za Kojimu ceny prišiel prevziať herec Kiefer Sutherland, ktorý Snakeovi prepožičal svoj hlas práve v hre Metal Gear Solid V: The Phantom Pain.

maxresdefault

Uvidíme, ako celá situácia okolo Kojimu a Konami dopadne, no jedno je isté, Hideo bude i naďalej tvoriť hry a zostáva v Japonsku (predošlé špekulácie o odchode z krajiny za novou prácou sa ukázali ako nepravdivé). Na bližšie informácie si budeme musieť chvíľu počkať, no spoločnosť Konami prišla okrem jedného z najlepších súčasných tvorcov v hernom priemysle aj o kopec fanúšikov. Čo sa bude diať zo sériou MGS je v túto chvíľu neznáme, no Konami už skôr avizovali, že pokračovanie môže vzniknúť aj bez Kojimu a o ďalšej časti už interne diskutovali (pravdepodobne už započali aj úvodné práce).

Komentuj!

komentárov

O autorovi

Prvé skúsenosti s hrami Martin zaznamenal v podobe napodobeniny NESu, ktorá niesla meno "Mortal Kombat III", ku ktorej bol pribalený cartridge žltej farby s 999 hrami. Medzi nimi sa nachádzali klasiky ako Mario, Duck Hunt, Double Dragon a pod. Neskôr zakotvil pri PC a PlayStatione, ktorého fanúšikom je dodnes. Herná scéna Martina baví aj v súčasnosti, novinky sleduje dennodenne a okrem hier sa venuje fotografovaniu. Od septembra 2016 pôsobí na pozícii šéfredaktora somhrac.sk.

Súvisiace príspevky