Titul Broforce nemusí na prvý pohľad pôsobiť zaujímavo. Nebola okolo nej vytvorená žiadna veľká mediálna kampaň, hra sa plynulo presunula z Early Access prístupu do konečnej podoby. Pixelová grafika, 2D prevedenie, výbuchy a množstvo akcie. To má byť akože všetko? V niektorých prípadoch však prvý pohľad klame… Partia akčných legiend vám ponúka omnoho viac.

Broforce je poctou a zároveň paródiou populárnych akčných filmov a seriálov (väčšinou) 80tych rokov. Nie všetky postavy však pochádzajú z tejto doby, nájdu sa aj staršie, resp. modernejšie charaktery ako napr. Machete, teda pardon, Brochete. Každý jeden hrdina/antihrdina, ktorého si počas hry oslobodíte a odomknete, má prerobené meno na „Bro“. Miesto Ramba je tu Rambro, Terminátora zase zastupuje Brominator atď. Celkový počet postáv v hre je 30.

Kompletna partia

Aby sme sa vyhli dlhým opisom hrateľnosti a gameplayu, pozrite sa v prvom rade na nasledovné video, urobíte si predstavu, čo vás v príbehovej kampani očakáva.

Zbesilá streľba, výbuchy, krvavé gejzíry, množstvo narážok na kultové filmy a známe postavy. Každý jeden hrdina má primárny útok (väčšinou streľba), sekundárny (väčšinou chladné zbrane) a špeciálny útok, ktorý vám uľahčí situáciu v prípade, že sa dostanete medzi veľké množstvo nepriateľov. Na niektorých miestach máte možnosť nastúpiť do mecha a s ľahkosťou sa prestrieľať cez haldy nepriateľov. Hrateľnosť je priamočiara, zábavná a neskutočne návyková.

03

Príbehová kampaň?

Spomínal som príbehovú kampaň. Tá sa v hre nachádza, no musím vás varovať, prepracovaný príbeh, ktorý ponamáha vaše mozgové závity v Broforce nenájdete. Vašou jedinou úlohou je vybrať si misiu, vyčistiť úrovne od nepriateľov, poraziť hlavného bossa a tým zastaviť okupáciu/inváziu danej lokality. Ak máte po ruke partiu priateľov, môžete si príbehovú kampaň zahrať spoločne, maximálny počet sú štyria hráči. Hra je zábavná aj keď hráte sólo, no v kooperácii s ďalšími hráčmi vyletí zábavnosť do úplne iného levelu. V kooperácii môžete hrať na jednom PC, prípadne sa môžete spojiť so spolubojovníkmi z rôznych kútov sveta. Osobne slabý príbeh nepovažujem za negatívum, v hrách podobného razenia o príbeh predsa nejde. Čo mňa však prekvapilo bola dĺžka kampane. Posledného nepriateľa sa mi na obtiažnosť normal podarilo zdolať po približne ôsmich až deviatich hodinách, čo je naozaj slušná dĺžka.

Satan

Server howlongtobeat uvádza podstatne nižšie čísla, no neverím, že sú reálne počas prvého prechodu hrou, najmä ak zoberiem do úvahy, že si hru chcete užiť a nie iba preletieť.

Príbehová kampaň… A čo ďalej?

Po zdolaní príbehovej kampane si hru môžete zopakovať na obtiažnosti hard, prípadne v arkádovej variácii, ktorá sa od pôvodnej kampane odlišuje iba tým, že medzi jednotlivými misiami nenájdete brífing. Ďalšou variáciou na kampaň je Ironbro mód, kde každý hrdina môže zomrieť iba jeden krát. Miniete všetkých a čaká vás koniec (v klasickej kampani môžete zabitého hrdinu opätovne nájsť a oslobodiť). Taktiež je možné zahrať si custom kampaň – o čo ide vám asi nemusím opisovať. V prípade, ak vás omrzí hrať bok po boku v kooperácii, hra obsahuje aj versus mód, kde si so svojimi priateľmi môžete pomerať sily. Maximálny počet hráčov zostáva, bojovať budú môcť štyria “Bro”. Aby toho nebolo málo, priamo v hre sa nachádza rovnaký level editor ako používali tvorcovia hry. Keď si to zhrnieme, v hre môžete stráviť niekoľko desiatok hodín a stále máte možnosť hrať nové úrovne.

01

Na detailoch záleží…

Tvorcov musím pochváliť za ich snahu odkazovať na známe filmy/seriály do najmenších detailov. Je vidieť, že hra je vytvorená fanúšikmi pre fanúšikov. V prípade, ak hráte za Brodatora (aka Predator) a vaša postava zomrie, spustí sa autodeštrukčný mód, rovnako ako vo filme. Ak náhodou nezvládnete zabiť facehuggera (séria filmov Alien) a prisaje sa na tvár postavičky, nenasleduje iba obyčajná smrť, ale rovnako ako vo filme dochádza k zrodu ďalšieho, o niečo nebezpečnejšieho Aliena. Tieto detaily skutočného znalca potešia a hráčovi pripomenú niektoré ikonické chvíle z klasických filmov detstva. Vynikajúca práca, obzvlášť pri hre ako Broforce, kde niečo podobné neočakávate.

Chybička se vloudila?

Žiadna hra nie je dokonalá. Žiadna dokonalá nebola a pravdepodobne ani nikdy nebude. V Broforce našťastie mnoho chýb nenájdeme, autori počas Early Access prístupu pozorne načúvali hráčom a hru sa mi podarilo veľmi dobre odladiť. Za dobu, ktorú som strávil v príbehovej kampani som narazil na dve chyby. Prvá spôsobila, že vystrelený náboj neletel dostratena, ale chvíľu po výstrele zastavil. Nič vážne, skôr úsmevné. Druhá chyba však bola závažnejšia. Pri súboji so záverečným bossom sa mi nespustila animácia, nebolo možné pokračovať ďalej a tým pádom som musel súboj opakovať od začiatku. Frustrujúci moment, najmä ak zoberiem do úvahy náročnosť. Autori však určite chybu opravia a taktiež je možné, že som bol ojedinelý prípad, keďže po opätovnom načítaní problém zmizol. Inak si hra zaslúži pochvalu, najmä v roku rozbitých PC releasov.

10

Záver? Skôr začiatok…

Broforce si podľa môjho názoru zaslúži pokračovanie. Autori to dobre vedia, a preto si nechali pootvorené dvierka na ďalšie dobrodružstvá. Som zvedavý s čím sa autori predvedú nabudúce, no ak sa im podarí zachovať, prípadne prekonať úroveň kvality nastavenú prvým dielom, máme sa skutočne na čo tešiť. vám odporúčam zaobstarať si Broforce, dostanete naozaj kvalitný a dobre vyvážený kokteil, ktorý možno neprináša nič revolučné, avšak to čo dostane, bude vo vynikajúcej kvalite.

08

Rambro vzdáva úctu Satanovi

Broforce - Kráľovská zábava pre každého