Register

A password will be e-mailed to you.

Pamätá si tu niekto ešte na krvilačnú, pekelnú, satanistickú, sci-fi hororovú strieľačku DOOM 3? Že nie? Nedivil by som sa.

Je to už presne 11 rokov dozadu, kedy vyšiel DOOM 3, prelomová hra, ktorá posunula strach z hrania po desiatej večer v opustenej izbičke pod rozosvietenou lampičkou na vyššiu úroveň náhleho infarktu a epileptického záchvatu.

Chlapci vývojári z id Software sa nám teda v novom videu snažia priblížiť takzvané “Glory Kills“, ktoré by sa dali amatérsky preložiť ako “Efektné vraždy”.

doom

Zlomenie väzu a.k.a jeden z Glory Kills

V rozhovore medzi vyvojármi sa dozvedáme teda detaily o tom, že “Glory Kills” systém vznikol v podstate určitou náhodou animátorským tímom v Bethesde. Podstatou tohto systému je zachovanie určitej svižnosti zabíjania nepriateľov v malých “arénach”. do ktorých sa budete dostávať. Tieto arény si predstavte ako jednotlivé časti levelu, ktorým budete prechádzať a v určitých úsekoch sa na vás rozbehnú vlny nepriateľov. Animácie “Glory killov” by od vykonania nemali trvať viac než pár sto milisekúnd, povedzme že dve sekundy sú asi maximálny časový limit, za ktorý takýto kill vykonáte a zároveň sa prejaví na nepriateľovi.

doom 2

Omráčený nepriateľ je vysvietený, čo znázorňuje, že na neho môžete použiť Glory Kill

Bethesda tiež prirovnáva tento systém k akčným filmom, napr. tvorba Jackie Chana, kde je podstatný “flow”, teda priebeh jednotlivých útokov, pričom je dôraz kladený na svižnosť a reťazovú reakciu týchto akcií. Chlapci vás jednoducho chcú ponechať v neustálej frenetickej akcii, na ktorú sa dobre pozerá a máte z nej zároveň určitý pocit zadosťučinenia.

Benefitom tohto systému je tiež to, že ak budete Glory Killy používať často, budete za ne viac odmeňovaný formou lekárničiek a munície, ako keby ste nepriateľov zabíjali iba obyčajným spôsobom. Tak isto sa animácie budú spúšťať odlišne od toho, či stojíte pred, za nepriateľom, alebo z boku nepriateľa.

 

Video predstavujúce “Glory Kills” systém zabíjania v novej DOOM hre.

 

Zdroj: Vlastný.

Komentuj!