Zaregistrovať sa

Heslo vám bude zaslané na vás.

Na tohtoročnej E3 bola na tlačovej konferencii Sony bližšie predstavená očakávaná exkluzivita menom Ghost of Tsushima. Tá už pred nejakou dobou dostala lákavý teaser trailer, avšak odvtedy o nej nebolo vôbec počuť. Na E3 sme sa však dočkali nádherného gameplay videa, no a neskôr sa štúdio, ktoré dostalo na starosti vývoj tohto titulu, teda Sucker Punch Productions, rozpovedalo o hrateľnosti, svete a ďalších zákulisných detailoch. 

Pokiaľ vás nejakou náhodou Ghost of Tsushima úplne obišiel, tak si môžeme v krátkosti pripomenúť informácie, ktoré už poznáme. Podľa slov samotných autorov pôjde o veľkolepý titul, zasadený do feudálneho Japonska počas Mongolskej invázie v roku 1274. Tvorcovia si dali za úlohu detailne zachytiť atmosféru invázie, to jest chaos, krviprelievanie a aj zmeny v krajine zmietanej bojmi. Hlavným hrdinom príbehu bude Jin Sakai, obávaný a mocný samuraj, ktorý sa vydáva na cestu naprieč vojnovou krajinou. Príbeh by mal ctiť japonskú kultúru a využívať z nej to najlepšie, aby vytvoril napínavý príbeh o pomste a nádeji.

Gameplay ukážka nám iba jemne načrela súbojový systém. Ukázala nádherný a do detailov spracovaný svet, ktorý hráčom vybil dych živosťou a realistickým vyznením, ďalej sme videli surových dobyvačných Mongolov v podobe bežných oponentov. Súboje inak pripomínajú akúsi kombináciu náročných hier od štúdia From Software a bojového systému, ktorým disponuje For Honor, pričom oba tituly majú v súbojoch spoločné to, že je v nich nutnosťou presné uhýbanie sa útokom protivníkov. Ďalej nám bola predstavená akrobatická zdatnosť hlavného charakteru, ako aj krátka stealth pasáž.

V najnovších informáciách sme sa dozvedeli to, že Jinovi bude na jeho krvavej ceste pomáhať aj ďalší mocný, tentokrát ženský, samuraj menom Masako. Tieto dve postavy spolu bojujú na konci minulej gameplay ukážky, pričom dôvod tohto súboja bude vysvetlený v samotnom príbehu. No vieme aspoň to, že by celý konflikt mal byť spojený s tragickou minulosťou Masako. Podobných vedľajších príbehov sa bude vyskytovať v hre hneď niekoľko, takže môžeme s určitosťou skonštatovať, že celú strastiplnú cestu neabsolvujeme úplne sami. Jednotlivé kratšie príbehy by mali slúžiť ako hlbšie vykreslenie pre charaktery, avšak nebude nutné ich absolvovať všetky. Pôjde síce o vedľajšie misie, avšak to rozhodne neznamená, že by ste ich mali vynechať. Autori pritom odhadujú dĺžku hry približne na štyridsať hodín. Sucker Punch Productions sa však nijako nevyjadrili k tomu, či budú misie hlavnej kampane lineárnejšieho charakteru a ani k možným DLC.

Otvorený svet by inak mal byť veľmi pestrý. Oblasti budú rozmanité, striedanie jednotlivých lokácií bude časté, pričom môžeme očakávať ako vizuálnu zmenu, tak aj obmenu nepriateľov, či spôsobu hrania. Autori nás nijako nebudú obmedzovať v preskúmavaní a preto sa naskytuje možnosť si oblasti dôkladne obzrieť. Našou úlohou bude taktiež hľadať rôzne poklady a skryté miesta. Autori ďalej tvrdia, že v ich hre sa snažili navodiť pocit stroja času, aby ste sa naozaj cítili ako vo feudálnom Japonsku.

Titul by mal taktiež disponovať niekoľkými úrovňami náročnosti. Tie by mali byť vrúcne k sviatočnejším hráčom, no tí skúsenejší môžu očakávať poriadnu výzvu. K dispozícii by mala byť aj možnosť nastaviť si obtiažnosť na základe vašich schopností. Možno sa teda dočkáme nejakého úvodného levelu, v ktorom budeme odrážať útoky nepriateľov a podľa toho, koľko sa udržíme, sa nastaví daná určená náročnosť. Podobne to napríklad fungovalo aj v legendárnom druhom dieli úspešnej RPG série, The Witcher.

Dátum vydania tejto exkluzivity pre PlayStation 4 nie je známy. Keďže zatiaľ nebol spomenutý ani v jednom traileri či gameplay videu, tak môžeme predpokladať, že sa jej dočkáme až behom budúceho roka. Bol by to celkom logický krok, keďže Sony má počas jesennej sezóny v pláne vydať pomerne veľké množstvo exkluzívnych titulov a Ghost of Tsushima by s nimi musel bojovať o pozornosť.

Komentuj!

komentárov