Zaregistrovať sa

Heslo vám bude zaslané na vás.

Akčný RPG titul od tvorcov legendárnej videohernej science-fiction trilógie Mass Effect, Anthem, sa nám po prvýkrát bližšie predstavil na minuloročnej E3 konferencii. Takmer ničoho konkrétneho sme sa však nedočkali. Vývojári z BioWare však na titule očividne zapracovali, nakoľko nám priniesli pomerne dlhú gameplay ukážku, množstvo nových príbehových informácii ale aj fixný dátum vydania.

Vývojári z BioWare v priebehu prezentácie tvrdili, že je pre nich veľmi dôležité vytvoriť zaujímavý príbeh, postavy a, samozrejme, aj svet. Značnú časť prezentácie sa venovali zdôrazňovaniu toho, že chcú hráčom priniesť perfektný príbehový zážitok, plný náročnejších rozhodnutí a záujmu o jednotlivé charaktery. Podľa ich slov pripravujú herný svet plný tajomstiev, ktorý len čaká, aby mohol byť prebádaný. Pri tejto príležitosti scenáristi jemne načrtli príbehové pozadie. V Anthem by sme sa mali ocitnúť v božstvom nedokončenom svete, ktoré však na danej planéte zanechal božské nástroje, vďaka ktorým dochádza k meneniu a pretváraniu sveta. Hra každopádne nebude striktnou singleplayerovou záležitosťou, nakoľko by mala byť obohatená o online funkcie.

Dočkali sme sa aj gameplay ukážky, ktorá to potvrdzuje a ukazuje kooperáciu hráčov priamo v akcii. V hre si totiž budete môcť vybrať jeden zo štyroch oblekov, takzvaných Javelinov, ktoré majú rôznorodé schopnosti. Kým napríklad Colossus bude disponovať veľkým arzenálom zbraní, pričom sa bude jednať o poriadne kanóny, Ranger bude skôr určený na súboje jeden na jedného. Ďalšie dva obleky nesú názov Storm a Interceptor, avšak ani jeden z nich sa nedočkal bližšieho predstavenia. Hráči budú môcť spolu vytvárať unikátne útočné pohyby a kombinovať strely zo svojich zbraní tak, aby vytvorili dokonalú súhru, čo pôsobí aspoň v rámci ukážky vcelku efektne. Akčné pasáže pôsobia rýchlym dojmom a nakoľko sa v nich neustále niečo deje, pravdepodobne sa nebude jednať o pomalšiu strieľačku založenú na krytí sa. Je celkom možné, že taktizovanie za pochodu a rýchle reakcie budú nutnosťou.

Zatiaľ sa zdá, že lietanie bude jednou z najpodstatnejších a najvýraznejších prvkov hrateľnosti. Rozsiahly svet totiž preskúmavate najmä tým, že cezeň lietate, pričom rozhodne nebude núdza o nádherné scenérie. Otvorený svet by sa mal neprestajne meniť, čím vás má neustále prekvapovať. Môžete očakávať dynamické zmeny počasia, ako aj časté striedanie oblastí. Aj vďaka tomu stretávate najrôznejšiu faunu a flóru, ktorá môže byť aj nepriateľská.

Z celej prezentácie bolo inak zrejmé, že sa EA snaží vyvarovať akýmkoľvek väčším škandálom, nakoľko Anthem nebude zahŕňať žiadne lootboxy a ani mikrotransakcie. Jej koniec navyše prezradil, že titulu sa dočkáme na začiatku roku 2019, konkrétne 22. februára, pričom by mal vyjsť na platformách PC, PlayStation 4 a Xbox One.

Zdroj: tlačová konferencia EA Play

Komentuj!

komentárov

O autorovi

Veľký fanúšik hier, ktorý si dokáže rovnako užiť temnú adventúru ako aj futuristické FPS. Hry hrávam v podstate od malička a asi aj preto som si k nim vybudoval veľký vzťah a stali sa aj mojou najväčšou vášňou. Okrem hier samozrejme obľubujem filmy a miestami si prečítam dobrú knihu. No hry budú mať v mojom srdci vždy najväčšie miesto.

Súvisiace príspevky