Register

A password will be e-mailed to you.

V Remedy Entertainment, okrem zatiaľ neznámeho projektu s pracovným názvom P7, o ktorom sme vás už informovali, podľa všetkého pracujú aj na pokračovaní titulu Quantum Break.

Fínske štúdio Remedy síce má na svojom konte len niekoľko titulov, no okolo väčšiny z nich vznikol poriadny rozruch. Ich prvým veľkým projektom bol, v súčasnosti už legendárny akčný titul, Max Payne. Na poli videohier sa jednalo a poriadnu revolúciu. Max Payne totiž priniesol špičkovú grafiku, výborný noirový príbeh a hlavne funkciu Bullet Time, čiže možnosť spomaľovať čas a užívať si detailnú deštrukciu okolia. Následne vyšlo i pokračovanie podtitulom The Fall of Max Payne, ktoré sa nieslo v rovnakom duchu a úspešnosti, ako aj predchodca. O 7 rokov neskôr toto štúdio vyprodukovalo zaujímavú kombináciu detektívky, hororu a svižnej akčnej hrateľnosti a výsledkom bol titul Alan Wake. Ten sa dočkal aj menšieho pokračovania s podtitulom American’s Nightmare, ktoré však autori od začiatku prezentovali ako omnoho akčnejší prírastok do série a viac spin-off ako sequel.

Remedy istú dobu naozaj pracovalo aj na Alan Wake 2. Dočkali sme sa niekoľkých informácii o tom, ako by mohol celý titul vyzerať. To, že boli práce v plnom prúde potvrdzuje aj viac ako desať minútové gameplay video, ktoré vyzeralo veľmi lákavo. Ukazovalo rovnako svižnú, no omnoho drsnejšiu hrateľnosť a temnejší svet, v ktorom by bolo viacej preskúmavania. Koniec gameplay videa naznačoval, že autori by popustili uzdu fantázii a titul by obsahoval väčšie množstvo šokujúcich momentov. Za nejakú dobu sa však po pokračovaní zľahla zem a zatiaľ to nevyzerá, že by sme sa ho dočkali len tak skoro.

A tým sa už dostávame ku Quantum Break. Zatiaľ posledný titul Remedy Entertainment bol ambicicióznou záležitosťou, ktorej hlavnou témou bola manipulácia s časom. Finálny produkt dostal špičkové grafické spracovanie, ktoré využívalo maximálny výkon konzol Xbox One a dokonca vyšťavil aj tie najlepšie PC monštrá tej doby. Remedy vo svojich predošlých hrách často pracovalo so živými hercami, no Quantum Break tento aspekt posunul na úplne nový level. Súčasťou hry boli aj štyri viac ako dvadsať minútové epizódy, ktoré tvorili plnohodnotnú súčasť príbehu. V tomto seriáli sa navyše objavili aj známejší herci ako napríklad Shawn Ashmore či Dominic Monaghan.

Bohužiaľ, nakoniec to nedopadlo úplne ružovo. Hráči sa zhodli na tom, že sa nejedná o vyložene zlý titul, akurát nemalé očakávania neboli ani zďaleka naplnené. Kritika bola adresovaná najmä na všednejší príbeh, ďalšie sťažnosti padli na mdlosť a zabudnuteľnosť väčšiny charakterov. Samotná hrateľnosť, aj celkový dojem zo streľby, boli zvládnuté veľmi dobre, no vďaka nulovej rozmanitosti protivníkov, hra dokázala veľmi rýchlo upadnúť do nepríjemného stereotypu. Aj napriek týmto neduhom PC verzia Quantum Break získala jemne nadpriemerné metascore 66.

No a práve tento kvalitatívne menej úspešný titul z dielne Remedy sa má dočkať pokračovania. Hudobný skladateľ H. R. Nikoofar prostredníctvom svojho Twitteru prezradil, že Remedy skutočne pracuje na pokračovaní Quantum Break. Ďalej ľudí uistil, že sa nejedná o tajomný projekt P7, nakoľko všetko ohľadom sequelu je v rannej fázy vývoja a, pravdepodobne, sa ho nedočkáme na tohtoročnej E3. Uvidíme ako sa s tým Remedy Entertainment popasuje. Jednu vec totiž Quantum Breaku nemôžeme odoprieť a to originálny koncept, s ktorým sa dá veľmi dobre pracovať. Snáď sa to tentokrát podarí fínskym vývojárom o niečo lepšie.

Komentuj!