V dnešnej recenzii sa pozrieme na slúchadlá, ktoré primárne nie sú určené pre hranie videohier. Doba sa však mení a my už nehrávame hry iba doma, ale aj na cestách. A práve vtedy môžu bluetooth slúchadlá, nech už sú určením zaradené do akejkoľvek kategórie nájsť uplatnenie. Platí to aj pre Creative Outlier Sports?

Nedávno nám do redakcie dorazilo niekoľko zaujímavých produktov od spoločnosti Creative. Medzi nimi sa nachádzali aj športové slúchadlá Outlier Sports, ktoré ma okamžite zaujali. Nemôžem si pomôcť, nepatrím medzi fanúšikov bezdrôtových slúchadiel, myší, či klávesníc, keďže vás môžu zradiť práve v najnevhodnejšej chvíli. A práve preto som po Outlier Sports siahol ako po prvých, nakoľko som chcel vedieť, či dokážu môj vzťah k bezdrôtovým produktom zmeniť.

Balenie

Creative Outlier Sports sú zabalené vo vkusnej, priehľadnej krabičke, ktorá vám umožňuje nahliadnuť na samotné slúchadlá. Tie sú dostupné v troch farebných prevedeniach, a to Neon Green, Fiery Orange a Midnight Blue. Mne sa do rúk dostala práve posledná zmienená tmavomodrá varianta, ktorá je zo všetkých najnudnejšia. To je však vec vkusu a niekomu môže práve menej krikľavé prevedenie imponovať.

Okrem samotných slúchadiel nájdete v balení používateľskú príručku, nabíjací kábel, pevné púzdro a náhradné časti, ktorými si viete slúchadlá prispôsobiť svojim preferenciám. Ak vám nebudú vyhovovať veľkosti štupľov, prípadne výstupky, ktoré slúžia na lepšie držanie slúchadiel v uchu, môžete ich vymeniť. Nechýba ani praktický štipec, ktorým si slúchadlá pripevníte k oblečeniu, aby vám náhodou pri športovej aktivite neskĺzli.

Technické špecifikácie

• Ovládanie hlasitosti: áno
  • Smerový mikrofón: áno
  • Meniče: 6mm neodymové magnety
  • Frekvenčný rozsah slúchadiel: 20 Hz ~ 20 kHz
  • Frekvenčný rozsah mikrofónu: 100Hz ~ 10kHz
  • Impedancia slúchadiel: 16 ohmov
  • Impedancia mikrofónu: 2.2 kiloohmov
  • Citlivosť mikrofónu: – 42dBV / Pa
  • Typ pripojenia: Bluetooth 4.1
  • Dĺžka káblu: 0,5m
  • Štýl káblu: Silikónový kábel s integrovaným mikrofónom a 3 ovládacími tlačidlami
  • Profily Bluetooth: A2DP (bezdrôtová stereo technológia)
    AVRCP (bezdrôtová technológia diaľkového ovládania)
    HFP (profil pre hands-free)
  • Zvukové kodeky: aptX
    SBC
    FastStream
  • Dosah bezdrôtového pripojenia: 10 m
  • Certifikát odolnosti: IPX4
  • Váha: 15g

Slúchadlá v teréne

Podľa slov výrobcu by slúchadlá mali vydržať 11 hodín prevádzky na jedno nabitie. Priznám sa, presne som tento údaj nemeral, ale s tými 10 až 11 hodinami počítať môžete. Pri využití v práci, doma pri PC, pri vonkajších aktivitách batéria vydržala niekoľko dní, a preto možno udávanú výdrž považovať za reálnu a nie iba marketingový ťah. Outlier Sports poháňa zdanlivo maličká 150 mAh batéria, ktorá sa nabíja pomocou microUSB kábla. Port pre nabíjanie nájdete na boku ovládača na kábli. Potešilo ma, že slúchadlá sú schopné prevádzky i počas nabíjania, i keď dodatočný kábel znižuje komfort. To však nie je výhrada, skôr iba konštatovanie. Keď už som spomínal ovládač, tak zahŕňa i tlačidlá na ovládanie hudby (play/pauza/prijatie hovoru) a hlasitosti. Všetko je jasne označené a iba po hmate poznáte, aké tlačidlo práve stláčate.

To najdôležitejšie – zvuk

Výdrž slúchadiel ma teda príjemne prekvapila, avšak najväčším prekvapením bol samotný zvuk. Poviete si, veď to sú športové slúchadlá, tak budú hrať “všelijako”. Opak je však pravdou, pretože zvuk z týchto malých spoločníkov na každý deň je výborný. Reprodukcia je príjemne vyvážená, takže čakajte dobré basy a zreteľné a čisté výšky a stredy. Outlier Sports tak pokojne môžete využívať nielen na počúvanie hudby, ale aj pri sledovaní filmov, seriálov, či pri hraní videohier.

Slúchadlá som vyskúšal pri hraní rôznych žánrov, či už išlo o strieľačky, akčné adventúry, prípadne pretekárske tituly, nikdy som nemal dojem, že by Outlier Sports neodvádzali dobrú prácu. Že sú to slúchadlá určené na šport? Možno tak svojim dizajnom, zvukom určite nie. Za toto si v Creative zaslúžia pochvalu.

Verdikt neprekvapí

Spoločnosť Creative už mnohokrát dokázala, že vie vyrobiť kvalitné produkty. Väčšinou však išlo o príslušenstvo, ktoré bolo určené na používanie v pohodlí domova. Outlier Sports sú však jasným dôkazom, že i športové slúchadlá môžu mať kvalitný zvuk a nesklamať pri žiadnej činnosti. K tomu si prirátajte priaznivú cenu, dobrú výdrž na jedno nabitie a máte produkt, ktorý stojí za kúpu.

Produkt na testovanie zapožičalo tuzemské zastúpenie spoločnosti

Creative Outlier Sports - Do koča i do voza
Creative Outlier Sports sú mimoriadne vydarené slúchadlá. Majú mnoho pozitív, no to najdôležitejšie je, že obstáli aj v kategórii kvalitnej zvukovej reprodukcie. A to pri slúchadlách primárne určených na šport nie je žiadna samozrejmosť.
  • Kvalitný zvuk, dizajn
  • Pohodlné na nosenie, odolnosť
  • Dobrá výdrž batérie, priaznivá cena