Už začiatkom 80. rokov si získala obrovskú popularitu japonská manga séria Dragon Ball, ktorá sa neskôr pretavila do ďalších komiksov, seriálov, filmov a hier. Táto mánia vytrvala až dodnes a toho dôkazom je aj nové dobrodružstvo hrdinu menom Goku a jeho priateľov v ďalšom pokračovaní dlhoročnej série Dragon Ball – Dragon Ball FighterZ.

Skôr, než sa pozrieme na samotnú hru, zabrúsme trochu do histórie. Dragon Ball je japonská manga, ktorú napísal a ilustroval Akira Toriyama. Príbeh sa venuje hrdinovi menom Son Goku a to od jeho detstva až po obdobie dospievania. Keď nášmu hrdinovi zomrie starý otec, ostáva žiť sám v horách. Neskôr však spoznáva dievča menom Bulma, ktorá hľadá záhadné kryštálové gule nazvané Dragon Ball. Tie sú roztrúsené po celom svete a Goku podľa všetkého vlastní jednu z nich. Konkrétne ide o Dragon Ball číslo štyri, v ktorom je ukrytá duša jeho zosnulého starého otca. Bulma mu následne prezradí, že aj ona vlastní dva Dragon Ball.

Podľa legendy je Dragon Ballov sedem a ak ich zozbiera jeden človek, zjaví sa mu dračí boh Shenron, ktorý mu splní akékoľvek prianie. Dvojica Bulma a Goku sa tak spolu vydáva do sveta s cieľom nájsť zostávajúce štyri kusy. Cestou stretávajú rôznych priateľov, ale aj nepriateľov a neskôr zisťujú, že sú nie sú jediní, čo hľadajú bájne Dragon Bally. Ich moc sa dá totiž ľahko zneužiť v túžbe po moci a bohatstve.

Príbehový režim nemôže chýbať

Príbeh hry v je story móde rozdelený do troch príbehov. Prvým je Super Warior Arc, kde je hlavným hrdinom Goku. V Enemy Warior Arc je hlavnou postavou Frieza, no a v tom poslednom Android 21 Arc sú hlavnými postavami Android 18 a Android 21. Nie je možné si vybrať, ktorým príbehom začnete, dajú sa hrať iba postupne.

Ako už bolo spomenuté, hlavným hrdinom prvej časti je Goku. Ten sa prebúdza pri Bulme a nevie si spomenúť kto vlastne je. Neskôr sa k nemu z diaľky priblíži Android 16, no hneď pri prvom útoku sa Goku premení na Super Saiyana. Boj je však prerušený príchodom Beerusa a Whisu, ktorí informujú Bulmu, že Gokuove telo je posadnuté niekym úplne iným. Ten niekto je práve hráč… Bulma počas rozhovoru s Beerusom a Whisom zistí, že Zem je v nebezpečenstve, a tak sa spolu s Gokuom posadnutým samotným hráčom, rozhodne cestovať celou krajinou, nájsť zdroj zla a zachrániť ostatných bojovníkov napadnutých klonmi. Nie je nutné si vyzradiť príbeh všetkých častí. Stačí ak poviem, že si autori si na tejto zložke hry dali dostatočne záležať.

Čo robiť po skončení príbehu?

Hra ponúka aj arkádový režim, kde si hráč vyberá z troch bojovníkov, s ktorými následne bojuje. Na výber má možnosť jednu zo štyroch režimov hrania, a to Snake Way, Extreme Gravity Spaceship, Hyperbolic Time Chamber alebo Extreme Gravity Spaceship.

Ďaľším herným módom je Local Battle,  kde si môžete zmerať sily s priateľmi, alebo skúsiť online hranie. To je však na inej úrovni náročnosti a po prvých pár bitkách som pochopil, že mám čo robiť, aby som svojim oponentom dokázal ako-tak konkurovať.

Za úspešné dokončenie kapitol, víťazstvá v bitkách, prípadne dokončenie arkádového módu je hráč odmeňovaný in-game menou nazývanou Zen. Ak tušíte, že sú v hre prítomné loot boxy, tak tušíte správne. Zen sa dá zameniť za Z-capsule, ktoré možno v miestnom obchode využiť na kúpu pozadí, avatarov, kostýmov pre bojovníkov a podobne. Nakoľko však ide iba o prvky kozmetického charakteru, prítomnosť loot boxov mi výrazne neprekážala.

Herný štýl a ovládanie

Boje 3 vs. 3 a prepínanie medzi bojovníkmi v kombách bolo pre mňa niečo nové. Priznávam, väčšinou som preferoval 3D bojovky typu Tekken alebo Mortal Kombat, kde som sa s možnosťou hrania 3 vs. 3 nestretol. Preto som bol milo prekvapený, ako si ma takýto variant rýchlo získal. Možno si poviete, veď sú to len obyčajné bitky, kde proti sebe bojuje o protivníka navyše, no nie je tomu celkom tak.

Ovládanie je skutočne užívateľsky prívetivé a pokojne si vystačíte aj so štandardným gamepadom. Arcade stick naozaj nie je potrebný. Pokiaľ túžite byť ozajstným majstrom, prípadne to myslíte s bojovkami vážne, zadovážiť by ste si ho mali, no pre bežných hráčov nebude nutný. Tlačidlá na kombá sú rozložené pekne vedľa seba. Ovládanie vychádza z konceptu viacerých Dragon Ball hier a je rozdelené na tri útočné tlačidlá. Ľahký útok, stredný útok a ťažký útok. Tieto tlačidlá poprípade skombinujete so správnym načasovaním a sú z toho výborné kombá plné pestrých farieb, krásnych animácií a samozrejme, riadneho poranenia.

Kedže bojovníkov máme troch, je možné medzi nimi prepínať a využívať aj spoločné kombá, poprípade tím Assist, čo je vlastné možnosť súbežného boja viacerých bojovníkov.

A víťazom sa stáva…

Čo teda dodať na záver? Po viac ako dvadsiatich hodinách hrania musím uznať, že tak výbornú bojovku som už veľmi dlho nehral. Vývojári z Arc System Works svoju prácu odviedli na jednotku s hviezdičkou. Hre nemám čo vytknúť, možno len opakujúci sa hudobný sprievod, ktorý si však po pár súbojoch prestanete uvedomovať. Dragon Ball FighterZ je skutočné vybrúsený klenot a mne nezostáva nič iné, len vám hru vrelo odporučiť. A to bez ohľadu na fakt, či máte Dragon Ball radi, alebo nie. Stačí ak máte radi kvalitné bojové hry a medzi ne sa Dragon Ball FighterZ  bezposporu radí.

Dragon Ball FighterZ - Bojovka roku?
Dragon Ball FighterZ ponúka presne to, na čo hráči čakali. Krásna grafika grafika, výborné animácie, kombá plné farieb a vydarený príbeh si podmania všetkých priaznivcov kvalitných bojoviek. Zostáva iba odhodiť prípadné predsudky a presvedčiť sa na vlastné oči, aký skvelý titul vývojári vytvorili.
  • Vynikajúca grafika, príbeh
  • Množstvo komb, skvelá hrateľnosť
  • Dostatok obsahu
  • Opakujúci sa hudobný sprievod
89%

K videohrám som mal pozitívny vzťah už ako 8 ročný chalan, ktorého zaujali TV videohry na žlté cartridge, na ktorých začínalo veľa hráčov. Neskôr som presedlal na PP06 a na 386, pri ktorých som strávil celé dni a hrával známe hry ako Golden Axe, Ugh! a Prehistorik. Tie považujem aj v dnešnej dobe za tie najlepšie. Ku konzolám a najmä k PlayStationu som sa dostal okolo roku 2010, kedy som spoznal Nathana Drakea a jeho príbehy v sérii Uncharted. Medzi moje koníčky patrí hranie videohier, novinky zo sveta IT, fotografovanie a americký futbal. Na prvom mieste je však rodina.