Švédske štúdio Tarsier Studios nám v apríli minulého roku prinieslo zaujímavú hororovú plošinovku nesúcu názov Little Nightmares. Titul disponoval skvelou atmosférou, zábavnou hrateľnosťou, ktorá spočívala najmä v skákaní, ukrývaní sa pred príšerami a v neposlednej rade aj riešení logických hádaniek. Niet sa teda čo čudovať, že hra dopadla na výbornú ako v zahraničí, tak aj v našej recenzii. Autori však neskôr po vydaní oznámili ešte jedno veľké rozšírenie, ktoré bude rozdelené do troch samostatných kapitol. Zatiaľ čo The Depths nedopadlo najhoršie, tak dnes sa pozrieme na zúbok prostrednej kapitole ktorej názov znie “The Hideaway” .

The Depths bolo solídne rozšírenie, ktoré si zakladalo na skákaní a miestami až mrazivej atmosfére. Neprichádzalo síce s prevratnými novinkami, avšak za pomerne nízku cenu ste si mohli užiť temný výlet do podpalubnej časti lode Maw. The Hideaway si naopak na strašidelnej atmosfére až tak veľmi nezakladá. Snaží sa skôr plne využiť novú mechaniku akejsi kooperácie s takzvanými Nómami. Ostatné aspekty a prvky hrateľnosti v podstate zostali pri starom. Má teda cenu vracať sa do sveta plného groteskných príšer a nebezpečenstva, alebo už Little Nightmares nemá čo ponúknuť?

Pokiaľ ste hrali prvú kapitolu celého rozšírenia nazvaného Secrets of the Maw, tak viete, že ste na jej konci boli chytený a uväznený do klietky. Príbeh druhej kapitoly začína tak, že vás niekam prevážajú a prebudíte sa visiac na mäsovom háku. Z neho sa vám podarí vyšmyknúť avšak pádu sa nevyhnete. Razom sa tak ocitáte v strojovni kde prvýkrát uzriete vašich budúcich priateľov Nómov. Opäť sa teda snažíte dostať do vyšších častí lode, pričom vaším hlavným cieľom zostáva únik.

Príbehové pozadie toho opäť príliš veľa nevysvetľuje a informácie sú vám teda podávané v náznakoch alebo ich musíte hľadať. Nových informácii však veľa nepribudne a tak môžete len teoretizovať a jasnú odpoveď aj tak nikdy nedostanete. Dôležitou zložkou minulej kapitoly bola aj atmosféra a tá sa opäť vydarila. Tentokrát sa však nejedná o striktne hororové momenty, nakoľko omnoho viac som si užíval komickejšie zložky s Nómami, ktoré fungujú ako svetielko v inak tmavom a smutnom svete. Tomuto sa prispôsobil aj hudobný sprievod, ktorý miestami pripomína temnejšiu verziu klasickej plošinovky Crash Bandicoot. V konečnom dôsledku tieto uvoľnenejšie a nie až tak strašidelné prvky do hry zapadli a dávajú tak najavo rozličnosť prvých dvoch kapitol.

Základné prvky hrateľnosti zostali takmer bez zmien. Opäť budete využívať svoju malú výšku a šplhať tak po rôznych prekážkach, plaziť sa cez malé otvory a v neposlednej rade riešiť aj rôzne hádanky. Čaká na vás aj zopár napínavých momentov v ktorých sa budete musieť nenápadne presunúť okolo príšery. Najväčším sklamaním však pre mňa zostáva fakt, že autori do druhého rozšírenia nepridali žiadne nové groteskné monštrum. Minulá kapitola totiž priniesla vodnú príšeru nazvanu “The Granny”, kým druhá kapitola prichádza len so starou známou príšerou s dlhými rukami. Svoj účel každopádne plní a časti, v ktorých sa po vás toto monštrum načahuje a hľadá vás, sú skutočne napínavé a nebojím sa povedať že až desivé.

Jedinou naozaj výraznou novinkou je už vyššie spomínaná kooperácia s Nómami. Nómovia sa doteraz v hre vyskytovali len ako zberateľské predmety, tentokrát sú však vašimi plnohodnotnými partnermi a sú esenciálni pre vyriešenie niektorých hádaniek. Nómovia sú však plachí a tak si vždy musíte získať ich dôveru. Často sa pred vami ukrývajú alebo sú niekde uväznení a vy im teda musíte pomôcť. Oni vás vás následne prestanú báť a začnú vám pomáhať rôznymi spôsobmi – napríklad vám pomôžu odtláčať ťažšie prekážky, či používať predmety, na ktoré nedosiahnete.

Druhá kapitola veľkého rozšírenia nazvaného Secrets of the Maw dopadla veľmi podobne ako aj prvá. Obe kapitoly sú niečím unikátne, avšak v konečnom dôsledku sa nejedná o nič prevratné. V prípade The Hideaway ide o veľmi dobrý medzník medzi úvodnou a finálnou kapitolou. Neočakávajte však prevratné novinky a ani žiadne odpovede na príbehové otázky. Uvidíme teda ako na tom bude tretia a zároveň aj finálna kapitola, ktorá bude uzatvárať príbeh Runaway Kida, tak ako aj príbeh celého Little Nightmares.

Little Nightmares: The Hideaway - Prechod temnou strojovňou
Pokiaľ vás bavila základná hra a rozšírenie The Depths, rozhodne nepochybíte ani tentokrát. Pokiaľ však náhodou očakávate prevratné novinky alebo vysvetlenie príbehových otázok, budete skôr sklamaní.
  • Kooperácia s Nómami