Register

A password will be e-mailed to you.

Rok 2017 bol doslova preplnený očakávanými titulmi či už od ostrieľaných alebo začínajúcich herných vývojárov. Niektorým sa podarilo zažiariť a dočkali s výbornej odozvy ako od recenzentov tak aj od bežných hráčov. Nájdu sa však aj také tituly, ktoré hráčov z rôznych dôvodov sklamali. Spätne sa teda pozrime na TOP 8 najväčších sklamaní roka 2017.

Ako vám už napovedá úvod, tak v dnešnom rebríčku sa nemusia nachádzať tituly len so zlým hodnotením a recenziami. Mnoho titulov malo obrovskú reklamu, autori nám veľa sľubovali avšak nakoniec hra nevypálila tak ako autori zamýšľali. Či už teda tituly hráčov sklamali po stránke hrateľnosti, príbehu alebo tým, že disponovali mnohými technickými problémami. Poďme sa teda spoločne pozrieť na osmičku titulov, ktoré tento rok hráčov sklamali najviac.

8. Mass Effect: Andromeda

Mass Effect: Andromeda je pravdepodobne jeden z najrozporuplnejších titulov tohto roka. Kanadské štúdio BioWare sa ním pokúsilo rozšíriť Mass Effect univerzum. Ak by ste o sérii Mass Effect náhodou nepočuli, tak sa táto trilógia považuje za jednu z najlepších ak nie najlepšiu space operu vo videohernom svete. Niet sa teda čomu čudovať, že hráči od Andromedy očakávali naozaj mnoho. Kontroverzie ho však sprevádzali ešte pred jeho uvedením na trh a nie najlepšie zvládnuté animácie sa stali terčom posmechu viacerých hráčov. Kritika neustala ani po vydaní, ktoré sprevádzali viaceré bugy či iné problémy. Recenzenti však boli o niečo vľúdnejší a tvrdili, že nejde vyslovene o zlý titul. Vyzdvihli napríklad bojový systém, pútavo vystavaný otvorený svet a podobne. Ďalej tvrdili aj to, že síce sa nejedná o ten najlepší návrat do pestrého sci-fi univerza ale rozhodne sa nekoná žiadna vyložená katastrofa. Ostatne aj v našej recenzii titul dopadol veľmi dobre. Musíte si teda hru sami vyskúšať a zistiť či vám sadne alebo nie. Rozhodne by ste ale mali tejto space opere dať šancu a neodsudzovať ju len na základe negatívnych ohlasov.

7. The Walking Dead: A New Frontier

V roku 2012 americké štúdio Telltale Games odštartovalo svoju najúspešnejšiu adventúrovú sériu menom The Walking Dead. Hra bola rozdelená do piatich epizód pričom po ich skončení bolo pridaná aj jedna bonusová s názvom 400 Days. Ako hráči tak aj recenzenti si titul zamilovali a ospevovali ho najmä za jeho hlboký príbeh s množstvom emotívnych momentov, perfektne napísané dialógy a monológy a v neposlednej rade aj za morálne rozhodnutia. Štúdiu Telltale sa zapáčil tento štýl hier, lenže Ich herné série sa začali čím ďalej viac podobať len interaktívnym filmom s minimálnou hrateľnosťou. Tento problém postihol aj tretiu sezónu ich najväčšieho hitu a viacerí fanúšikovia mali po jej dohraní zmiešané pocity. Po zrecenzovaní poslednej piatej epizódy môžeme povedať, že sa síce jedná o to najlepšie čo z produkcie amerických vývojárov za poslednú dobu vyšlo, avšak ani zďaleka sa nedokáže vyrovnať prvým dvom sériám. Všetci každopádne dúfame, že posledná sezóna, ktorá je ohlásená na leto budúceho roka, dopadne lepšie.

6. WWE 2K18

Hry s wrestlingovou tematikou nás sprevádzajú už naozaj dlhú dobu. V minulosti bola popularita týchto hier značne vysoká a inak tomu nie je ani dnes. Problém je však v tom, že kvalita týchto titulov klesá každým ročníkom. Zatiaľ čo WWE 2K16 získavala pomerne solídne známky, tak 2K17 bolo obrovské sklamanie. 2K18 na tom bohužiaľ nie je lepšie. Arén, zápasníkov a módov je síce dosť avšak podľa recenzentov séria od ročníku 2016 stagnuje na mieste. Grafické spracovanie sa od posledného kvalitného dielu takmer nezmenilo a rovnako je to aj s hrateľnosťou. Do najnovšieho ročníka sa vraj dostalo aj niekoľko nepríjemných bugov a nezáživní komentátori. Vďaka klesajúcej tendencii kvality týchto športových titulov mnoho hráčov už na sériu zanevrelo a ostatní sa zasa jednoznačne zhodujú, že ročník 2K18 je skrátka sklamaním.

5. Star Wars Battlefront II

Niet najmenších pochýb, že Star Wars je fenomén sám o sebe. Začalo to filmami, prišli rôzne hračky, knihy rozširujúce univerzum a nakoniec aj samotné hry. Je tak pochopiteľné, že každý nový titul z tohto sveta sprevádzajú obrovské očakávania. Druhý diel rebootu série Battlefront mal priniesť mnohými hráčmi želaný príbehový mód, väčšie množstvo máp a taktiež aj viacero hrateľných postáv. Mnohé z týchto sľubov autori síce splnili, avšak do hry boli nútení vydavateľom EA zakomponovať tentokrat možno až príliš agresívne mikrotransakcie a lootboxy, čo nebolo mnohým hráčom pochuti. Star Wars Battlefront 2 tak hneď pri vydaní so sebou priniesol poriadnu dávku kontroverzie o ktorej sme vás ihneď informovali. Bohužiaľ, na priemernejšie hodnotenia majú dopad práve tieto nešťastné rozhodnutia vydavateľskej spoločnosti. Mnohým hráčom sa totižto nepáči, že by do 60 eurovej hry mali investovať ďalšie stovky eur, len aby si odomkli obsah, za ktorý si zaplatili. S týmto názorom sa stotožňuje aj naša recenzia, ktorá okrem iného vyzdvihuje aj skvelú atmosféru a audiovizuálne spracovanie, no zároveň negatívne hodnotí tieto mikrotransakcie.

4. Hello Neighbor

Úplne prvú verziu tohto netradičného titulu sme si mohli zahrať ešte v roku 2015. Vtedy však len prostredníctvom oficiálnej stránky vývojárov, avšak neskôr bola hra vďaka funkcii Greenlight pridaná aj na Steam ale len v predbežnom prístupe. Autori na nej pracovali ďalšie dva roky a nakoniec vyšla v decembri tohto roku. A o čo v hre vlastne ide? Zhostíte sa v nej úlohy chlapca, ktorý sa prisťahuje do novej ulice. Oproti býva tajuplný sused, ktorý podľa všetkého vo svojej pivnici ukrýva akési tajomstvo. Úloha odhaliť toto tajomstvo pripadne na vás a jediná možnosť ako to dosiahnuť, je vlámať sa do susedovho domu. Rozhodne zaujímavý koncept, ktorý už od začiatku disponoval slušným potenciálom.  Čo sa teda vlastne pokazilo? Recenzenti sa negatívne vyjadrujú najmä na frustrujúcu hrateľnosť, nelogické až hlúpe hádanky a občasné bugy. Niektorí taktiež spomínajú prazvláštny príbeh, ktorý autori podľa všetkého nedokázali poriadne dotiahnuť dokonca. Ani v našej recenzii titul príliš nezažiaril a mnohí ho tak považujú za veľké sklamanie a premárnený potenciál.

3. Sniper Ghost Warrior 3

Séria Sniper Ghost Warrior od poľského štúdia CI Games začala svoju púť ešte v roku 2010. Prvý diel nebol medzi zahraničnými kritikmi prijatý najlepšie, avšak tuzemskí recenzenti boli o niečo spokojnejší. Pochvaľovali si najmä vysokú obtiažnosť a skvelý pocit z odstreľovania jednotlivých cieľov. Dvojku však už kritizovali aj miestni recenzenti a získavala tak len priemernejšie hodnotenia. Terčom kritiky bola najmä podpriemerná umelá inteligencia a nezaujímavosť hlavnej kampane. Tretí a zatiaľ aj posledný diel série však prišiel s obrovskými sľubmi. Autori tvrdili, že sa titul kvalitou a spracovaním vyrovná veľkým AAA titulom. Tiež prisľúbili otvorený svet, parkour a bohaté možnosti taktizovania. O to viac mnohých hráčov zamrzelo ako vyzerá finálny produkt. Na jednej strane hra disponuje výborným pocitom zo streľby a zástupom rôznorodých zbraní. Na strane druhej tu však sú technické problémy, dlhé načítavania a to aj medzi jednotlivými oblasťami a opäť hlúpi nepriatelia. Viac vám o týchto problémoch povie naša recenzia, avšak je jasné, že poľským autorom sa preraziť medzi elitu rozhodne nepodarilo.

2. Syberia 3

Syberia sa po trinástich rokoch vrátila na naše herné obrazovky, avšak, bohužiaľ, nie v takej forme, akú sme očakávali. Prvý diel tejto legendárnej point and click otvoril svoje brány ešte v roku 2002. Pokračovanie prišlo o dva roky neskôr a oba diely boli chválené za pútavý príbeh, krásne prostredia a vyzývavú náročnosť hádaniek. Druhý diel mal byť aj ukončením celej série, nakoľko pôvodná Syberia bola koncipovaná ako jedna hra, avšak kvôli rozsiahlosti bola nakoniec rozdelená do dvoch dielov. Príbeh tretieho dielu každopádne nadväzuje na jemne pootvorený koniec svojho predchodcu. Zároveň so sebou prináša aj zaujímavú zápletku, o ktorú sa opäť postaral Benoît Sokal, logické a intuitívne hádanky a aj modernejšie vizuálne spracovanie. Problém však tkvie v nešťastných dizajnérskych rozhodnutiach samotných autorov. Napríklad hra už nie je klasická point and click adventúra, pretože tentokrát musíte ovládať pohyb postavy a jeho smer sami a po jednotlivých oblastiach sa tak môžete slobodne pohybovať. Tento pohyb však znepríjemňuje neustále zasekávanie sa hlavnej postavy či zvláštne uhly kamery. Ďalej recenzenti spomínajú prepady FPS, lagy, vypadávanie zvuku či zle zvládnutú mimiku hlavných postáv. Ani v našej recenzii titul nezožal veľký úspech, pričom najviac kritiky si odniesla práve mimoriadne odfláknutá technická stránky hry.

1. Need for Speed Payback

Séria Need for Speed kedysi patrila k jednej z najprestížnejších a zároveň aj najpredávanejších pretekárskych sérií vôbec. Zo značky sa v podstate stal akýsi kult a jednotlivé diely získavali od hráčov veľmi pozitívne ohlasy. Tieto časy sú však už dávno preč. Kvalita začala s pribúdajúcimi dielmi postupne klesať a mnoho nadšencov pretekárskych hier už na sériu zanevrelo. Štúdio Ghost Games, ktoré malo na starosti posledné dva diely série, čiže Rivals a reboot s jednoduchým názvom Need for Speed, prinieslo aj tretiu hru po sebe, tentokrát s podtitulom Payback. Tá síce dodala zábavné arkádové pretekanie, avšak spolu s ním aj mnoho problémov, kde možno, pochopiteľne, zaradiť aj nešťastné mikrotransakcie a lootboxy vynútené spoločnosťou EA. Ale nielen to, v našej recenzii sme toho skutočne vypichli oveľa viac a o ďalší nepodarok v sérii je tak postarané. Ghost Games by mali každopádne predať štafetu niekomu ďalšiemu.

Rok 2017 bol teda na sklamania skutočne bohatý. Chýba vám v našom sumári nejaké sklamanie? Poprípade nesúhlasíte s poradím? Pokiaľ áno, tak sa pokojne o svoj názor podeľte prostredníctvom komentárovej sekcii. My Vám ešte želáme v pokoji prežité Vianočné sviatky a len to najlepšie do Nového roku.

Komentuj!