První díl pětidílné epizodické adventury od známého herního studia Telltale Games, která nese jméno Guardians of the Galaxy: The Telltale Series obstál v naší recenzi poměrně slušně. Stojí hra za koupi i jako celek, nebo existují i lepší herní tituly, za které byste mohli utratit vaše peníze?

Strážce Galaxie vám určitě netřeba představovat. Přece jenom, vtipného vůdce Star-Lorda, Gamoru, která je považována za nejnebezpečnější ženu v celé galaxii, bytost Groota svým vzhledem připomínající strom a věčně upovídaného a vypočítavého mývala Rocketa spolu s Draxem Ničitelem jste již mohli spatřit i na filmovém plátně. Filmy měly úspěch, takže proto se lidé z Telltale rozhodli vydělat i na této populární značce. Když se to tak vezme, ze Strážců už se nám (stejně jako třeba z Deadpoola) stává jakási dojná kráva, na níž se chce přiživit každý druhý člověk z umělecké branže. Zrovna tohle nezmiňuji jenom tak, protože na titulu jde v mnoha ohledech poznat ta touha, vytáhnout z fanoušků filmových zpracování tohoto komiksového týmu co nejvíce peněz. Je to zřejmé zejména na celkové zápletce, která není moc převratná a pokud bychom ji porovnávali s filmy, nespatřili bychom moc závratných rozdílů. Jakoukoliv originalitu nebo jedinečnost skutečně nečekejte.

Petera Quilla alias Star-Lorda spolu s jeho skupinou sledujeme ve chvíli, kdy cestují na jednu z mnoha planet v celé galaxii. Při přistání a následném průzkumu dojde k menším potížím, při nichž se jednotliví členové budou muset utkat se svými nepřáteli z minulosti. Po jejich porážce získají Strážci artefakt moci, jehož jméno zní Eternity Forge. Tento mocný předmět je zpočátku obklopen velkou záhadou, a vy tak budete muset zjistit, co Eternity Forge dokáže, a z jakého záhadného důvodu po něm touží mocná Hala Žalobkyně z mocné mimozemské rasy Kree. Tá má totiž s Eternity Forge své vlastní zlověstné plány.

Příběhově tedy nejde o nic převratného, takže po této stránce hra rozhodně neexceluje. Nyní bychom si ale pověděli o jednotlivých herních mechanikách. Jak jistě víte, studio Telltale v poslední době do svých adventur rozdělených na vícero epizod začalo čím dál tím více dávat místo pasáží, kdy můžete za své postavy volně hrát, místa, kdy buď pouze vybíráte možnosti při volbě dialogu nebo se snažíte při akčních sekvencích aktivovat správná tlačítka. Samozřejmě, někdy vůbec nemusíte nic stisknout a hra jde dál. To, co bylo zmíněno, platí u Strážců jenom částečně, jelikož zde za celou hru najdete některé části, v nichž si buď povídáte s postavami nebo řešíte logické hádanky. Ano, slyšíte správně. Pokud vás v poslední době rozčiluje, že v adventurách od Telltalu nenajdete absolutně žádné hádanky, tak můžete slavit. Sice jich ve hře nenajdete tak moc, jak by se mohlo očekávat, ale i přesto bychom to mohli považovat za příjemné zpestření hratelnosti.

Samotný titul byl samozřejmě vyvíjen pro hráče, kteří tým Strážců Galaxie moc neznají, takže díky tomu se dozvíme v každé epizodě informace o určitém členu Strážců a jeho původu. A abychom nezapomněli zmínit, důraz je kladen zejména na sekvence ze Star-Lordovy minulosti z doby, kdy byl ještě malým dítětem ze Země a vztah s jeho smrtelně nemocnou matkou. Zrovna tyto scény nejsou špatné a byť tedy ve výsledku nemají moc velký vliv na to, jakým způsobem se rozhodujete, tak i přesto mají něco do sebe. Tohle by se ovšem nedalo říci o zbytku. Mýval Rocket má ještě vcelku dobře napsaný původ, ale poté to jde z kopce. Gamořin příběh je tak nudný, až z toho chcete usínat, Draxův má sice pár dobrých momentů, ale ve výsledku bych ho kvůli některým natahovaným scénám označil za ryzí průměr a Groot vás nijak výrazně nepřekvapí. Navíc, z Grootova původu se nedozvíte absolutně nic.

Když už jsme u toho, bylo by dobré zmínit postavy, u kterých je jeden velký problém. Autoři jaksi nevěděli, jakým způsobem chtěli psát dialogy, což je patrné zejména při komunikačních sekvencích, které jsou většinou šíleně vážné a většinou v nich jsou řešeny totálně nezajímavé a zbytečné záležitosti. Do toho všeho si připočtěte to, že skoro při každé druhé komunikační sekvenci mezi postavami se musí hrdinové mezi sebou hádat. Vy samozřejmě plníte něco na způsob role soudce a většinou musíte rozhodovat o tom, jakým způsobem bude dále následovat děj. Díky tomu vás příběh dost často bude nudit a ničím převratným vás nepřekvapí. A jenom tak mimochodem, když už tady byla nakousnuta ta rozhodnutí, pojďme si udělat jejich menší rozbor.

Standardní hodnocení v této hře probíhá většinou následovně. Star-Lord, za něhož hrajete po celou dobu, přijde na dané místo, promluví si a později kvůli hádce nebo něčemu jinému si musí vybrat. Volbu uvedu na názorném příkladu jednoho rozhodnutí z první epizody. Jste v akci, střílíte na nepřátele, když tu najednou dojde k nečekaným potížím, načež si musíte vybrat mezi Gamorou a Draxem. Ve výsledku se jedná o zbytečné rozhodnutí, které nakonec ve výsledku nemá absolutně žádný vliv na pozdější dění. To samé bych také mohl říci o některých dalších, která na úrovni komunikace s Grootem. Naštěstí se najdou světlé výjimky, při nichž jsou následky významné, avšak jakmile se zdá, že dojde k zajímavé změně, tak se nic nestane, přičemž si pomyslíte, proč to lidi z Telltale Games nemohli udělat lépe a s větší promyšleností.

Hře se ovšem nemůže upřít to, že grafika nevypadá úplně nejhůře. O nic převratného se samozřejmě nejedná, ale stále máte pocit jako kdybyste zrovna sledovali animovaný film v televizi nebo četli komiks. Za velké plus ale považujeme hudbu, protože podobně jako ve filmech vám titul nabídne solidní várku starých hitů, z nichž za dva nejlepší považujeme Dancing in the Moonlight a Livin’ Thing. Zároveň také musíme ocenit hlasy jednotlivých postav, protože jde poznat, že se jednotliví dabéři snažili. A jako největší pozitivum musíme zmínit Star-Lorda, protože byl ze všech hlavních postav tou nejlepší v celé hře.

Na závěr nám nezbývá nic jen skonstatovat, že Guardians of the Galaxy: The Telltale Series není v žádném případě titulem, který byste si museli nutně zahrát. Jde jen o další z řady titulů od studia Telltale Games, které se však již bohužel začínají podobat jako vejce vejci. Reálně se dá očekávat, že titul se s jednou dočká pokračování a nám neostáva nic jiné než doufat, že půjde o kvalitnějšího následovníka. Studio totiž plánuje určité změny a uvidíme jak se to projeví na jejich budoucí tvorbě.

Hru na recenzi poskytla spoločnosť

Guardians of the Galaxy: The Telltale Series - Galaktické dobrodružství bez originality
Guardians of the Galaxy: The Telltale Series je průměrná epizodická adventura od Telltale Games se všemi svými standardními pozitivními a negativními stránkami. Pokud máte rádi tento druh adventur, určitě si tuto hru pořiďte, ale rozhodně neočekávejte převratný zážitek.
Pozitiva
  • Slušná grafika a výkony dabérů
  • Hudba