Hoci je značka Star Wars fenoménom, jej videoherná púť nie je až tak presvedčivá. Nemyslím to teraz tak, že by v minulosti nevyšli skvelé hry. Tie tu, samozrejme, máme. Éra približne v rokoch 1995 až 2005 priniesla fanúšikom niekoľko dôvodov na radosť. Stačí si spomenúť napríklad na sériu Jedi Knight, Knights of the Old Republic, pôvodné Battlefronty, alebo nedocenenú FPS Republic Commando. Po tejto ére však došlo k veľkému útlmu, pričom najväčšiu pozornosť na seba strhávali Lego Star Wars. Menšia zmena nastala v roku 2011, kedy vyšlo MMORPG Star Wars: The Old Republic. Zlom nastal o dva roky neskôr, keď spoločnosť EA získala exkluzívne práva na videoherné spracovania Star Wars. A tak vznikol reboot Star Wars Battlefront.

Reštart Battlefrontu dorazil na pulty obchodov v roku 2015, aby sa zviezol na vlne masívneho úspechu filmového návratu v podobe Star Wars: Sila sa prebúdza. DICE však kvôli časovému presu museli z hry vynechať príbehovú kampaň pre jedného hráča a ani po obsahovej stránke to spočiatku nebolo ružové. Hoci hra vyzerala skvelo, mala vynikajúci zvuk, soundtrack a gameplay boli vydarené – skrátka produkčné hodnoty boli na vysokej úrovni, fanúšikovia nedostali presne to, čo žiadali. Od vydania hry ubehli dva roky, Season Pass skutočne zmenil titul po obsahovej stránke na nepoznanie, no čakalo sa, s čím príde pokračovanie. A teraz to už vieme zodpovedať jasne – s obrovskou kontroverziou.

Príbehová kampaň nechýba, je to však dôvod na radosť?

Prvému dielu Star Wars Battlefront bol veľmi často vytýkané, že neobsahuje žiadnu plnohodnotnú príbehovú kampaň. Druhý diel tento nedostatok napravuje a prichádza s príbehom, ktorý vypĺňa medzeru medzi šiestou a siedmou filmovou epizódou. V hlavnej úlohe sa prestavuje Iden Versio, veliteľka špeciálnej imperialistickej jednotky zvanej Inferno Squad. Táto správa mnohých dozaista potešila, nakoľko sa konečne nemusí hrať iba za tú dobrú stranu, no nie? Samozrejme, nebudem vám prezrádzať detaily príbehu, no hranie sa na toho zlého vydrží tak 3 misie. Potom vymeníte uniformu Impéria za rebelské “montérky” a hor sa do boja proti zlu. Napriek tomuto sklamaniu, ktoré som však očakával, nie je príbehová kampaň zlá.

Je len skrátka štandardná. Tvorcovia mali veľkú voľnosť, nakoľko táto časová línia je pomerne neprebádaná, no príde mi, že sa neodviazali. Kde sú epické momenty, ktoré hráčovi zoberú dych? Že si zahráme mimo iné napríklad za Landa Calrissiana, princeznu Leiu, Han Sola, alebo Luka Skywalkera? To je síce pekné, no toto mal byť príbeh Iden Versio. V jej koži tak strávi hráč zhruba polovicu herného času, ktorý atakuje 6 hodinovú minutáž. Za tú dobu bohužiaľ nedokázali autori Iden poriadne vykresliť a urobiť z nej zapamätania si hodnú postavu. Nedokážete si k nej vybudovať vzťah a viac-menej vám bude jedno, aký osud na hlavnú postavu v závere čaká. Omnoho lepšie na tom nie je ani herná náplň, ktorá väčšinou spočíva v tom, aby ste tú či onú oblasť vyčistili od nepriateľov, obránili spojencov, niečo niekde stlačili, alebo niekam dobehli. Občasných spestrením sú vesmírne súboje, no to je zhruba všetko.

Napriek tomu som sa pri hraní kampane celkom bavil. Jej náplň však  ničím neprekvapuje a ide iba o tutoriál k multiplayeru. Mohlo to dopadnúť omnoho lepšie, priestor tu bol. Ak čakáte poriadnu a dychberúcu príbehú kampaň zo sveta Star Wars, tak musíte čakať ďalej.

Hra pre viacero hráčov, o to tu ide predovšetkým

Už pôvodné Battlefronty boli zamerané na hru pre viacerých hráčov a inak tomu nie je ani v prípade reštartu. Multiplayer je hlavnou zložkou tohto titulu a nič na tom nezmenila ani prítomnosť príbehovej kampane pre jedného hráča. K dispozícii je viacero režimov, pričom každý jeden prináša o niečo odlišnejší zážitok od toho druhého. Šestica (v prípade PC verzia pätica) multiplayerových režimov pozostáva z režimov Starfighter Assault, Galactic Assault, Strike, Blast, Heroes vs. Villains a Arcade.
Galactic Assault bude pre mnohých najzaujímavejší, keďže ponúka najväčšie boje. Štyridsať hráčov na bojisku, otvorenejšie mapy, tomu sa iba ťažko odoláva. Menšie režimy ako Strike dávajú spomenúť na Capture the Flag, Blast je zase obdobou klasického deathmatchu. Opisovať čo na vás čaká v Heroes vs. Villains je ako nosiť drevo do lesa, takže sa presunieme radšej ďalej. Režim Starfighter Assault patrí k “tým veľkým” a ponúka vesmírne súboje, ktoré hráčom pred dvoma rokmi veľmi chýbali. Je to náležite vidieť, keďže tento režim hráva veľký počet hráčov. Jeho výrobu obstaralo štúdio Criterion, ktoré v minulosti stálo za značkou Burnout a je treba uznať, že odviedli veľmi pekný kus práce.

Je multiplayer zábavný? Áno je. Má to však obrovský háčik. Ten spočíva v tom, že sa chcelo na hráčov zarábať na všetkých možných miestach. Obrovským plusom dozaista je, že Star Wars Battlefront II neprichádza so Season Passom, avšak mám pocit, že v tomto prípade by bol lepšou voľbou (rozumej stále zlou, avšak prijateľnejšou) ako mikrotransakcie. Tie sú síce aktuálne vypnuté, no problém robia tak, či onak.

Strašidlá menom mikrotransakcie a loot boxy…

A máme tu hlavný problém. Tým sú pay-2-win prvky, ktoré boli do hry zakomponované. Áno, teraz sú mikrotransakcie vypnuté, no ak len tak odstránite prvok, ktorý bol napevno vsadený do hry, čo to urobí? Jednoducho ju určitým spôsobom rozbije. A tak prichádzajú na rad hodiny grindovania. Za jednotlivé súboje a plnenie úloh síce dostávate odmeny v podobe kreditov, súčiastok a kryštálov, no s ich využitím v praxi je to horšie. Celý systém je totiž hlúpy, zdĺhavý a otravný. Ak si kúpim hru kvôli multiplayeru, chcem sa pri nej zabávať a nie nadávať. Aby sme sa pochopili, hlavným levelovacím prostriedkom sú kartičky, ktoré vlastne znamenajú úplne všetko. Každý jeden typ postavy má svoje unikátne kartičky, pre ktoré sú veľmi dôležité loot boxy. V nich totiž možno nájsť špeciálne súčiastky, za ktoré sa karty vyrábajú, či vylepšujú. Väčšinou však narazíte na hlúposti ako oslavná póza na konci vyhraného zápasu a podobne.

Miesto toho, aby ste si užívali zábavné súboje, trápite sa zbieraním nezmyselného počtu “šrotu”, za ktorý si neskôr vylepšíte svoju postavu na aspoň ako-takú konkurencieschopnú úroveň. Keď si zoberieme, že jednotlivé boxy sú pomerne drahé, strávite zarábaním na jeden box niekoľko hodín. Samozrejme, nikto vám nezaručí, že ak si otvoríte nejaký box, budú tam veci, ktoré chcete pre svoju obľúbenú triedu, respektíve tam nebudú duplikáty. Tie systém navyše automaticky prepočíta späť na kredity, ibaže v smiešne nevýhodnom kurze. Na odomknutie hrdinov si taktiež musíte najskôr zarobiť a ako už správne tušíte, nie sú zrovna najlacnejší.

Ak by v loot boxoch boli iba kozmetické veci, nikto by sa nesťažoval. Ibaže takto je tu jasne a zreteľne vidieť, že niekto chcel na hráčoch zarábať nad rámec zakúpenia titulu. Ono si možno poviete, že veď vôbec kartičky riešiť nemusím a budem si len tak behať po bojisku a zabávať sa. Bohužiaľ, takto to tu nefunguje. Hoci kartičky nerobia automaticky protivníka neporaziteľným, no poskytnú mu také výhody, že je pre vás neúspech takmer istý. Tu je najväčší problém, ktorý s hrou mám. Star Wars Battlefront II jednoducho nedovoľuje iba tak zapnúť hru, vtrhnúť na bojisko a tešiť sa zo zápasu. A nepomôže tomu ani fakt, že pri zapnutí dostanete ako bonus jeden box iba za to, že ste hru zapli. Ak by tieto veci autori prepracovali (k čomu ich pravdepodobne situácia a Disney prinúti), potom by sa o druhom Battlefronte hovorilo úplne inak. Pokazený launch tu však bude navždy…

Audiovizuál na skvelej úrovni

Na novom Battlefronte nemožno kritizovať technickú stánku. Hru poháňa Frostbite engine, ktorý už nejeden raz presvedčil o tom, že je jednoducho skvelý. Vďaka nemu hra vyzerá výborne a vy budete mať pocit, že ide o autentický Star Wars zážitok. Ja som hral na PlayStation 4 Pro a musím v tomto smere autorov pochváliť. Jedinú výhradu, ktorú mám, je doskakovanie objektov. V niektorých miestach je tento problém skutočne výrazný a nemyslím si, že by sa s tým nedalo niečo urobiť.

Na druhej strane je tu zvuková stránka, ktorá nemá jedinú chybičku. Skvelé zvuky zbraní, ikonické skladby, dabing postáv, tu by bolo zbytočné hľadať nedostatky. Pokiaľ máte k dispozícii kvalitnú audio zostavu, potom sa pripravte na poriadny zážitok.

Hviezda smrti padla…

Star Wars Battlefront II mohol svojho predchodcu jednoducho prekonať, mal na to všetky predpoklady. Jadro hry totiž vôbec nie je zlé, graficky i zvukovo je titul na špičkovej úrovni a ani toho obsahu nie je málo. K tomu tu máme príbehovú kampaň, ktorá síce neohúri, no na tých 6 hodín zabaví. Je iba škoda, že DICE museli do hry pridať nešťastné mikrotransakcie, loot boxy a kopec hlúposti, ktoré ich dobrú prácu pochovali pod nánosom balastu. Obzvlášť viditeľné je to teraz, keď bolo vynútené vypnutie dodatočných nákupov. Nahráte množstvo hodín a progres takmer nie je vidieť. Rád by som vám ako fanúšik Star Wars druhý Battlefront odporučil, no skrátka nemôžem. To hlavné – multiplayer je vďaka snahe zarábať na každom kroku skôr frustrujúci, ako zábavný. Ak si v EA mysleli, že im to fanúšikovia zožerú aj s navijakom, tak sa mýlili. Hráči sa búria, predaje sú sotva polovičné a je otázne, čo bude ďalej. Hoci aj zlá reklama je reklama, no v tomto prípade to neplatí. Pokiaľ po hre túžite, potom vám je asi jedno, čo som napísal, avšak radím vám, počkajte si buď na zľavu, alebo pokiaľ nedôjde k výrazným herným úpravám.

Star Wars Battlefront II - Kontroverzná vojna
Star Wars Battlefront II je solídny titul. Jeho jadro je vôbec nie je zlé, no potenciál zabili zlé rozhodnutia. Ten balast, ktorý mal EA prinášať zárobok do kasičky skrátka nemohol uspieť, a to ani v očiach skutočných Star Wars fanatikov. Ak by sa niektoré veci upravili, hodnotenie pokojne mohlo presahovať 80%, no takto je to iba ďalšia premárnená príležitosť...
  • Audiovizuálne spracovanie
  • Atmosféra Star Wars funguje výborne
  • Samotné boje sú zábavné, celkom slušná porcia obsahu