Register

A password will be e-mailed to you.

Každý pravidelný aj nepravidelný hráč Counter-Strike: Global Offensive si musel všimnúť výpadok mapy Dust2 z matchmakingovej rotácie. Teraz sa však táto mapa vracia v novom kabáte. 

Ak by sa malo hlasovať o najpopulárnejšiu “DE” mapu zrejme by ju s obrovským náskokom vyhrala mapa Dust2. Tá bola vydaná 13. marca 2001 ešte pre verziu hry 1.1. Odvtedy sa objavovala na každom oficiálnom podujatí a zrejme ste ju hrali aj vy. Čím je teda natoľko výnimočná?

“Prach2” je DE mapa, ktorá ako iste viete je mapa, kde teroristi musia položiť bombu na jedno z dvoch vyznačených miest. Protistrana polície teda CT sa im v tom snaží zabrániť. Kým v starých verziách hry až po Counter-Strike 1.6 si udržiavala uhladený a čistý štýl, v Condition Zero už prešla výraznejšími zmenami. Mapa sa mierne presvetlila a pridali sa rôzne okrasné prvky ako barely, šiatre a stánky, či koberce, ktoré viac zavadzali ako mali výrazný taktický efekt. Counter-Strike: Source jej opäť navrátil o niečo čistejší vzhľad a zostali možno len barely. To jej vydržalo až do najnovšieho prírastku Counter-Strike: Global Offensive.

Avšak aj napriek nespornej popularite začali profesionálni hráči túto mapu ignorovať na veľkých podujatiach. Hlavným dôvodom bola pomerne výrazná výhoda strany teroristov, kde každý lepší hráč dokázal pomocou AWP cez stred mapy trafiť  člena CT strany pri preskokoch smerok k B cez bránu a tým prakticky hrala CT strana v  nepomere “4,5” vs 5 hráčov. Tomu sa sa CT strana snažila vyhnúť používaním granátov – čo je však rovnako znevýhodňovanie, pretože sa museli použiť len na prebehnutie danou časťou mapy. Ďalším nezanedbateľným faktom sú informácie o počte presunutých hráčov smerom k B plantovisku. A to dokážu najlepší z najlepších využiť viac než počet HP či granáty.

Nový outfit Dust2 mení zopár miest na mape, ktoré budú mať zásadný vplyv na jej hranie. Avšak nie tam, kde by sa to očakávalo najviac – na dolnom strede – teda medzi B a CT štartom. Miesto kovových dverí sú v strede znova umiestnené drevené dvere. Tie “pustia” skrz ne viac poškodenia, čo má zrejme umožniť prestreľovanie zo strany CT na T štart. Avšak rovnako tak sa zvýši aj sila teroristov, ktorí môžu trafiť nepriateľa cez drevo pri prebiehaní smerom k B. Preto je brána o trocha užšia. “Jama” alebo ak chcete “pit” či “šuflík” na “dlhej” dostala miernu úpravu pri múre po pravej strane smerom k bombovisku A. To zvýhodňuje útočiacu stranu teroristov, ktorí budú mať viac možností kryť A po obsadení oblasti na začiatku tejto časti mapy. Najväčšia zmena sa prejavuje pri aute v strede “dlhej”. To bolo posunuté do výhodnejšej pozície, čo umožňuje CT strane komfortnejšie krytie smerom k T strane na “dlhú” a súčasne aj dobré krytie smerom ku schodom respektíve “krátkej”. Taktiež došlo k minoritnej úprave rohov v tejto časti mapy, čo však nie je výraznou zmenou. Samozrejmosťou je nutnosť naučiť sa nové hody “over-sky” granátov, pretože “skyboxy” boli posunuté. Zvyšok zostal viac menej rovnaký. Mapa je po novom o niečo svetlejšia a okolie je krajšie. Základ však ostal nezmenený a stále ide o prašné mesto zasadené do púšte.

Poväčšine ide o zmysluplné zmeny, aj keď de_Dust2 z verzie hry 1.6 ostáva naďalej neprekonaný. Evolúciu však nemožno zastaviť a časy keď bol HeatoN absolútny kráľ Counter-Strike scény sú už nenávratne v prachu.

Komentuj!