Zaregistrovať sa

Heslo vám bude zaslané na vás.

Hoci sa hovorí, že piatok trinásteho býva nešťastný deň, no pre tuzemské zastúpenie Sony PlayStation to neplatí. Práve v tento deň sa totiž konal launch event určený pre zástupcov médií, influencerov, predajcov a podobne. My sme si ho nenechali ujsť a aspoň touto formou vám prinášame reportáž z tejto akcie.

Pre ľudí, ktorí žijú v Česku sa všetko začalo pravdepodobne až v piatok, no pre nás, ktorí sme cestovali zhruba 400 kilometrov všetko vypuklo deň vopred. Skontrolovať všetky veci, zariadiť posledné detaily a hor sa smer Praha. Ak si myslíte, že celá akcia bola situovaná do hlavného mesta, boli by ste na omyle. Zastúpenie divízie PlayStation si totiž nachystalo event, ktorý tematicky korešpondoval s Gran Turismom. Po zhruba trištvrte hodine sme dorazili zabezpečeným odvozom na miesto konania – Motorland Bělá.

Tu nás čakal veľmi zaujímavý deň, ktorý pozostával z niekoľkých aktivít. Po vybavení potrebných náležitostí a raňajkách celá akcia oficiálne odštartovala. Zástupcovia spoločnosti Sony nám opísali, čo nás zhruba čaká a vrhli sa na to podstatné – Gran Turismo SPORT a históriu série. Fanúšikovia série sa možno nedozvedeli až tak prekvapujúce novinky, no pre „bežného“ novinára, či predajcu určite boli niektoré fakty nové a zaujímavé. Prednáška bola z nášho pohľadu poňatá veľmi dobre, netrvala zbytočne dlho a ponúkla to, čo sa od nej očakávalo. Následne sme sa rozdelili do tímov a odštartovali súťažný deň, ktorý spočíval z rôznych disciplín. My sme boli súčasťou modrého družstva, v ktorom boli iba zástupcovia herných médií. Najskôr sme si mysleli, že súťažíme ako tím, no takmer ihneď sme boli vyvedení z omylu. Hoci sme boli jeden tím, každý jeden súťažil sám za seba. Napriek tomu panovala uvoľnená a priateľská atmosféra. Prvou disciplínou bol Pitstop, a teda výmena kolesa. S tou sme sa popasovali celkom dobre, ako asi s každou, keďže sme v konečnom zúčtovaní skončili ako tím na prvom mieste. S tímovou súťažou najskôr nepočítali ani usporiadatelia, no keďže sme si to akosi všetci mysleli, došlo nakoniec na vyhodnotenie aj v tomto smere.

Druhá disciplína bola skôr oddychová a nesúťažná. Jej názov znel Taxi Evo a ako ste si už možno domysleli, vozili sme sa na Mitsubishi Lancer Evolution. Nakoľko sa jednalo o taxi, my sme nešoférovali, ale viezol nás profesionálny rally jazdec – Josef Semerád. I pre človeka, ktorý pretekaniu, respektíve motošportu neholduje, musela byť táto disciplína skvelá. Tam, kde by ste už bežne brzdili, tlačil skúsený jazdec na plyn a nejednému spolujazdcovi vyčaril úsmev na tvári. Bola to vynikajúca skúsenosť a mne nezostáva nič iné, len pochváliť tento nápad.

V tretej disciplíne nazvanej Skid sme už museli ísť za volant. Do rúk sme dostali Seat Ibiza, ibaže s menšou úpravou. Zadné kolesá boli podložené malými kolieskami tak, aby došlo k simulovaniu jazdy na ľade. S vozidlom sme museli odjazdiť osmičku medzi kužeľmi, pričom ak sme niektorý kužeľ zhodili, dostávali sme trestné sekundy. Aby sme sa nepochopili zle, kužele neboli rozmiestnené všade, iba na začiatku, v strede a na konci dráhy. Veľmi sme sa pri tejto disciplíne nasmiali, keďže kolegovia z iných médií často hrali s kužeľmi bowling. Potom sme mali pauzu na obed, aby nás, čo sa pretekania v reáli týka, čakal zlatý klinec programu.

Tým bola disciplína Fiesta. Kto sa v autách aspoň trochu orientuje, tomu došlo, že sme pretekali na Forde Fiesta. Nie v hocakom, ale v športovo upravenom vozidle, ktoré malo zhruba sedemsto kilogramov, čo je na auto so slušným výkonom pekný údaj. Prvé kolo bolo zahrievacie, no potom sme sa do toho pustili naplno. Práve v tejto disciplíne sa azda najviac prejavilo súperenie, nakoľko chcel každý jeden z nás zajazdiť čo najlepší čas. Naši spolujazdci nás, samozrejme, usmerňovali, aby sme neskončili niekde v strome alebo kríkoch, no i tak sme na to mohli poriadne dupnúť. Teda kto sa na to cítil. Medzi nami boli aj takí, čo nemali náklonnosť k pretekaniu, no po absolvovaní tejto jazdy chceli viac. A to je pre usporiadateľov asi najlepšia pochvala, keďže dokázali v niektorých ľuďoch vzbudiť takéto pocity.

Na záver nás čakala disciplína s názvom GTS. Netreba byť Sherlock Holmes aby človek pochopil, čo táto skratka znamená. Hrali sme Gran Turismo SPORT, pričom sme mali jedno zahrievacie a tri ostré kolá na to, aby sme dosiahli čo najlepší čas. Každý jeden hráč mal nastavené rovnaké vozidlo a rovnakú trať – Suzuka. Ak mal niekto záujem, mohol si zahrať aj s PlayStation VR na hlave. Po absolvovaní poslednej disciplíny už nezostávalo nič iné, než počkať na výsledky, ktoré som tak trochu prezradil v úvode.

Ako tím sme v konečnom zúčtovaní vyhrali, no ani v súťaži jednotlivcov sme si neviedli zle. Naša redakcia skončila na druhom mieste, čo je viac ako pekný úspech. Neprikladáme tomu však veľkú váhu, keďže omnoho dôležitejšie, než umiestnenie bol dojem, ktorý v nás celá akcia zanechala. A ten bol jednoducho skvelý. Výborne zvolené prostredie, skvelá atmosféra, milí a priateľskí ľudia, skrátka to vyšlo napriek tomu, že bol piatok trinásteho. Po vyhodnotení nasledovala afterparty a v neskorších hodinách presun na hotel. Nasledovný deň sme už mierili domov a i keď cesta pred nami bola dlhá, príjemné spomienky na predošlý deň to vyvažovali.

Zbytočne to nebudeme naťahovať, no na záver by sme ešte radi poďakovali zastúpeniu Sony PlayStation za pozvanie. Bola to naozaj vydarená akcia, dobre zorganizovaná, tematicky sediaca a odsýpajúca bez zbytočných prieťahov. Ako to vyzeralo na launch evente už viete, a teraz zamierte do našej recenzie, aby ste zistili, či stálo čakanie na Gran Turismo SPORT za to.

Komentuj!

komentárov