Komiksová společnost Marvel proti hernímu studiu Capcom – tak by se dala definovat herní série Marvel vs. Capcom, do které přibyl nový díl s podtitulem Infinite. Marvelovské komiksy mám hodně rád. Co se týká herního světa Capcomu, tak u toho to je poněkud složitější. Nehrál jsem všechny hry od tohoto studia, ale sérii Street Fighter opravdu zbožňuji. Byl jsem tedy zvědavý na to, jestli mě dokáže nejnovější bojovka od Capcomu zaujmout. Nabízí se tedy zásadní otázka: Přináší Marvel vs. Capcom: Infinite něco nového do žánru bojových her a je to titul, který byste mohli doporučit pro nováčky, kteří se sérií začínají?

Hned na úvod musím ocenit jednu věc, která ale ne každému může vyhovovat. Na rozdíl od mnohých moderních bojovek, z nichž bych speciálně zmínil zejména Street Fighter V, Injustice 2 nebo Mortal Kombat X, nabízí Marvel vs. Capcom: Infinite svižnější, rychlejší a mnohem intenzivnější styl zápasů. Při zápasech tím pádem musíte na vašem gamepadu, případně klávesnici, používat co nejvíce různých kombinací tlačítek, abyste ubrali vašemu rivalovi co největší množství životů a zároveň provedli co nejsilnější kombo.

Komba se tady tvoří mnohem snadněji než například v Injustice, kde autoři sázejí spíše na pomalejší tempo bojů. Díky tomu na bojišti můžete sami rozdrtit vašeho nepřítele pomocí stisku několika specifických kláves, to samé ovšem platí i pro vašeho nepřítele. Kromě toho stojí za zmínku to, že nebojujete pouze za jednoho určitého bojovníka. Před zápasem totiž máte možnost vybrat si rovnou 2 různé postavy, mezi kterými můžete kdykoliv přepínat (pokud vám to tedy hra dovolí). Je sice škoda, že nemáte možnost hrát rovnou za 3 bojovníky, jak tomu bylo v předchozích dílech této série, ale upřímně, buďme jenom rádi, tři bojovníci už je přece jenom trochu moc a na obrazovce by mohl být obrovský chaos.

K tomu všemu musíme připočítat novinku v sérii samotné, kterou jsou Infinity Stones (česky přeložitelné jako Kameny nekonečna) s funkcí Infinity Surge. Kamenů ve hře dohromady najdete 6 a každý vám dodává při souboji určitou speciální výhodu. Díky rudému pošlete na nepřítele energetický výbuch, fialovým vyvoláte silnou vlnu, která po blízkém zásahu zraní a odhodí nepřítele, modrým si k sobě vašeho protivníka přitáhnete k sobě, zelený vás dokáže rychleji přemístit z místa na místo, žlutý vám umožní omráčit a odhodit nepřítele na zem a oranžový vytvoří speciální útok, který nejenom zraní oponenta, ale také vás současně vyléčí.

Jednotlivé kameny mají speciální nabíjecí ukazatel, který vám ukazuje, kdy můžete aktivovat takzvanou Infinity Storm (neboli Bouři nekonečna), ta vám po následné aktivaci dá na omezený čas speciální výhodu, která je u každého z šesti různých kamenů úplně jiná. Záleží tedy čistě na vás, jakým specifickým stylem budete bojovat proti nepřátelům. Zrovna tento fakt bych označil jako pozitivum, protože kvůli tomu nelze automaticky odhadnout, jakým stylem se bude zápas odvíjet. Zní to složitě? Nemusíte se bát. Hra obsahuje podrobný tutorial, který vám všechny mechaniky vysvětlí, což je jenom dobře, protože začínající hráči se aspoň mohou skvěle zorientovat.

Hra vám nabídne dohromady 30 bojovníků (15 z Marvelu, 15 z Capcomu), kteří jsou vždy v mnoha ohledech odlišní. Jsou jinak rychlí, mají různý styl pohybu a různorodé útoky, jak tomuu bojovek obvykle bývá. Ovšem teď bych zmínil kámen úrazu. Marvel vs. Capcom: Infinite nám nabízí mnoho postav, za které jsme měli tu čest již v samotné sérii hrát, což není problém, pokud by tedy ony postavy měly alespoň přepracované některé pohyby či bojové chvaty a údery. Bohužel žádný ze starších bojovníků nemá významnější inovaci z hlediska pohybů. Jedinou proměnou si prošel Rocket Raccoon, který byl kompletně přepracován, aby vypadal jako Rocket z filmů.

Ze všech 30 charakterů jsme navíc dostali pouze 6 nových postav, jimiž jsou Mega Man X (nejedná se o klasickou verzi Mega Mana z předešlých dílů série Marvel vs. Capcom), Ultron, Gamora, Thanos, Captain Marvel a Jedah. Je to žalostně málo a doufejme, že pokud v Capcomu počítají s dalším dílem, tak postav nabídnou více. Zároveň bych zmínil jedno velké negativum, a tím je neuvěřitelně špatné vyhledávání hráčů v online režimu. Hráči se ve hře hledají opravdu špatně a trvá dlouho, než vám bude nalezen jeden jediný hráč. Dokonce občas dojde na situace, kdy se ve hře nalezení vašeho soupeře vůbec nezdaří. Za tento problém tedy dávám velký palec dolů. Vždyť porazit živého oponenta v bojovém klání je přece mnohem lepší zážitek, než souboj s pouhou virtuální postavou v single playeru.

Po grafické stránce se jedná o standard, vizuál sice není nijak převratný, ale neurazí. Na závěr bych v krátkosti probral příběhovou kampaň, k níž bych dodal důležitou věc. Hru si rozhodně kvůli ní nekupujte. Příběh určitě není dokonalou záležitostí a v porovnání s druhým Injustice je to docela chabá záležitost. To bych v podstatě mohl říci o celé první polovině celkového příběhu, která byla celkově nedomyšlená. Ocitáme se v situaci, kdy nevíme, co a proč se děje, nemáme tušení o tom, jaké mezi sebou mají hrdinové vztahy a do toho všeho musím zmínit ještě to, že během celé první části nám není vysvětleno, jak došlo k spojení světu Marvelu a Capcomu.

Postavy se navíc občas chovají poměrně zvláštně a v ději se objevují podle toho, jak se jim zachce. Pak tady ale máme druhou polovinu, která už byla mnohem lepší. Hodně charakterů dostává větší prostor (Dante, Thanos, Jedah, Iron Man, Gamora a další), příběh dostává solidní tempo, přičemž velkolepý finální souboj mezi hrdiny dvou světů a hlavním záporákem – Ultronem Sigmou (spojení Sigmy – nepřítele Mega Mana a Ultrona – robotického nepřítele Avengers) bych označil jako senzační, geniální, neuvěřitelně skvělý a vysoce kvalitní. Pokud bych to tedy měl shrnout, první polovina mě moc nezaujala, zatímco druhá už byla výborná.

Jak nakonec ohodnotit hru Marvel vs. Capcom: Infinite? Rozhodně si nejsem jistý, zda bych tento titul mohl doporučit nováčkům, kteří teprve začínají s bojovkami, ale pokud jste veterán, kterého podobný typ her zajímá, rozhodně si zkuste Infinite koupit. Neočekávejte ovšem stoprocentně kvalitní zážitek, protože hra má chyby, které jsem zmínil. Pokud vám ani jeden z těchto nedostatků nevadí, tak si klidně Marvel vs. Capcom: Infinite pořiďte. Rozhodně bych se ale před tím zamyslel nad tím, zda stojí za to dávat poněkud přehnanou cenu za bojovku, která dobře zabaví, avšak není perfektní. Na trhu totiž najdete lepší bojové hry.

Marvel vs. Capcom: Infinite - Příjemná bojovka pro fanoušky Marvelu a Capcomu
Marvel vs. Capcom: Infinite je nadprůměrná bojovka, která dokáže slušně zabavit, no současně disponuje i množstvím zásadních chyb. V přímém srovnání s jinými bojovými hrami nijak výrazněji nevyčnívá a na trhu najdete i lepší záležitosti.
  • Zajímavý styl bojů
  • Kameny nekonečna
  • Celkem hezká grafika a podrobný tutorial