Hovorí sa, že do tretice všetko dobré a podobnú stratégiu zjavne razí aj Capcom. Akurát, že v tomto prípade sa nejedná o novú hru, ale tretiu inkarnáciu Resident Evil: Revelations, určenú pôvodne na Nintendo 3DS. Capcom proste stavil na istotu a rozhodol sa priniesť tento úspešný titul aj na Xbox One, PlayStation 4 a Nintendo Switch.

Recenzovaná verzia: Xbox One

Resident Evil: Revelations prvýkrát vyšiel v roku 2012 na konzolu Nintendo 3DS a len o rok neskôr sme sa dočkali remasteru, ktorý bol vydaný na Xbox 360, PlayStation 3, WiiU a PC. Pokiaľ sa vám však zatiaľ nenaskytla príležitosť vyskúšať tento vydarený diel, teraz nadišla tá správna chvíľa. V Capcome si zrejme povedali, že 4 roky sú dostatočne dlhá doba na to, aby sa znova objavil hlad po tomto titule a tak prichádzame s Resident Evil: Revelations do kontaktu zas a znova, tentokrát na aktuálnej generácii konzol.

Príbeh je rozprávaný epizodickým, až seriálovým, spôsobom. Hra začína v momente, keď sa agenti Jill Valentine a Parker Luciani rozhodnú vyhľadať svojich stratených kolegov na palube zaoceánskej lode Queen Zenobia.  Tá je spolu so svojou sestrou Queen Semiramis už dlhšie stratená niekde v Stredozemnom mori. Príbeh sa väčšinou odohráva práve v priestoroch spomínanej lode, avšak niektoré epizódy sú situované na pláži, v horách, alebo v meste Terragrigia, tesne pred jeho zničením.

Resident Evil

Čo predchádzalo zničeniu mesta? Kto ho infikoval a prečo potrebuje k svojmu tajnému plánu zaoceánske lode? Kto všetko stojí za rozsiahlym spiknutím? Samé otázky a a na to všetko dostanete odpoveď. Príbeh je zaujímavý, napínavý a skoro každá epizóda skončí cliffhangerom. To vo vás ešte podporí chuť dozvedieť sa viac, prejsť hru čo najrýchlejšie a odhaliť celú pravdu. Samotné zvraty v príbehu sú síce trochu klišé, no no aspoň sa neustále mení váš pohľad na celú situáciu.

Preto názov Revelations. Priestory lodi Queen Zenobia sú temné, tiché a občas i stiesnené. Pomáha to dokresľovať funkčnú atmosféru strachu a napätia. Tradičný vhľad nemŕtvych však tentokrát nahradili mutantmi, ktorí už sa nepodobajú na obživnuté mŕtvoly, ale na nepodarený genetický experiment, čo celkovo uberá na atmosfére strachu.

Jediný desivejší moment s nepriateľmi zažijete, keď budete bojovať proti jednej zmutovanej slečne, ktorá však nevyhľadáva otvorený boj, ale radšej sa schováva vo ventilačných šachtách. Neustále vás sleduje ako vyzbrojení baterkou postupujete po temných kabínach lode  a vy počujete cez ozveny len jej diabolský smiech a nikdy neviete odkiaľ na vás zaútočí.

Skener

Inak je to iba strieľaj a zabi. Nábojov je pritom v okolí pomenej a vy nosíte len určité množstvo. Keď sa vám minú, musíte väčšinou utekať a rýchlo hľadať nové. Škála protivníkov je každopádne pomerne pestrá. No hlavnou náplňou hry je riešenie jednoduchých logických hádaniek. od odomykania dverí, cez presmerovanie napájania, hľadanie kľúčov alebo dokumentov, až po skenovanie prostredia.

Skener je celkovo veľmi užitočná vec. Pokiaľ budete nepretržite skenovať svojich protivníkov, budete za odmenu získavať nové pilulky ktoré vám dopĺňajú zdravie. Okrem toho môžete pomocou skeneru nájsť rôzne skryté predmety ako náboje, bylinky, vylepšenia zbraní, vyriešiť rôzne hádanky, alebo dokonca zistiť polohu neviditeľných nepriateľov.

Čo sa týka herného prostredia, na začiatku je váš pohyb po lodi livýrazne limitovaný na koridorovo pôsobiace oblasti.  Postupom príbehu sa vám však otvárajú nové miesta, alebo nové možnosti priechodu. Budete tak mať pocit, že celá loď je väčšia než v skutočnosti je. Periodicky sa budete vracať do starých oblastí, no vždy s novou úlohou. Nevyhnete sa ani zatopeným priestorom.

Epizódy sú poväčšinou rozdelené na viacero podepizód a na konci každej sa vám zobrazí prehľadné zhodnotenie vášho postupu. Od presnosti mierenia, cez počet úmrtí až k času ktorý vám zabral na splnenie epizódy. Podľa týchto kritérií vám potom hra udelí výslednú známku, pričom najlepšie hodnotenie je S.

Večná škoda je, že v samotnej kampani chýba co-op mód. Ten je však aspoň dostupný v špeciálnych Raid misiách, ktorých náplňou je nájsť zlatý emblém a zničiť ho. Raid misie sa odohrávajú v bežných lokalitách známych z pôvodnej kampane a narazíte v nich na klasických nepriateľov.

Čo sa týka grafickej stránky, tak narazíte na vylepšené textúry, nechýba lepšie osvetlenie a výraznejší ambient occlusion. Oproti Xbox 360 alebo PS3 verzi sa však vôbec nezmenili herné modely, animácie ani efekty vody, krvi a podobne. Vďaka tomu sa tak dá ľahko identifikovať, že ide de facto len o port s HD textúrami. Hlavne animácie chôdze a útokov sú na dnešné pomery pomerne neprirodzené. Svetlou stránkou hry je aspoň vyšší framerate.

Pokiaľ ste fanúšikom značky Resident Evil, alebo máte radi hororové hry a zatiaľ sa vám prvý diel série Revelations ešte nedostal do rúk, rozhodne stojí za skúšku. O to viac, že už je dostupný na celej škále zariadení od PlayStation 3, Nintendo 3DS, Xbox 360, PlayStation 4, Wii U, Nintendo Switch (verzia dorazí ešte tento rok v kolekcii spolu s Revelations 2), Xbox One, až po Microsoft Windows. Resident Evil: Revelations je celkovo vydareným portom do zbierky. Avšak graficky mohol ponúknuť aj o niečo väčšie vylepšenia vzhľadom k potenciálu aktuálnych konzol. Funkčná atmosféra napätia, spolu s dobre podávaným príbehom, však nechávajú čiastočne zabudnúť na tieto neduhy.

Resident Evil: Revelations - Plavba smrti
Resident Evil: Revelations je vydareným portom úspešného dielu tejto známej hernej série. Príbeh a prostredie vás vtiahnu, no graficky je na tom hra dnes predsa len trochu pozadu. Na druhej strane, aspoň sa nemusíte obávať technických nedostatkov, pretože hra je celkovo veľmi dobre vyladená.
  • Pútavo podávaný príbeh
  • Prostredie opustenej zaoceánskej lode
  • Žiadne technické chyby