Štúdio Telltale Games na hráčov v poslednej dobe chrlí jednu hernú sériu za druhou. The Walking Dead, Minecraft: Story Mode, Batman, či Guardians of the Galaxy, to všetko vývojári stíhajú hráčom servírovať. Medzi to sa zaplietli aj iné série, no tie aktuálne odpočívajú. Už spomínaný Batman sa nedávno vrátil s druhou sezónou, ktorá dostala podtitul The Enemy Within. Priniesli Telltale konečne nejaké zmeny, alebo opakujú dookola rovnaký recept?

Práva sezóna Batman – The Telltale Series započala svoju púť minulý rok v auguste, pričom u hráčov pochodila celkom dobre. Ani nie vďaka nápadom, či novým herným mechanikám, skôr to bolo samotnou látkou. Netopierí muž je skrátka jednou z najpopulárnejších komiksových postáv, takže sa tomu nemožno čudovať. I keď herne hra stagnovala, Telltale aspoň ponúkli nový príbeh, ktorý nerozprával už vyrozprávané. Takmer presne rok po prvej sérii prišiel jej nasledovník s názvom Batman: The Enemy Within. Musím sa priznať, k hre som sa dostal iba pred pár dňami a spočiatku som sa titulu vyhýbal. Hoci mám Batmana ako komiksového hrdinu rád, počiny od Telltale Games ma postupne, ale isto prestali baviť. Nedokázal som dohrať ani tretiu sériu The Walking Dead, pričom kedysi som sa na nové epizódy tešil. Radšej, než sa pustiť do hrania som si zvyšok priechodu hrou pozrel na YouTube. I napriek tomu som si povedal, že dám novému Batmanovi a Telltale šancu. Rečí okolo bolo dosť, poďme sa pozrieť na to, ako to dopadlo.

Riddler je späť v meste.

Ako v každom príbehu o superhrdinovi, ani v tomto nemôže chýbať nepriateľ, ktorý hlavnému hrdinu nejeden krát zavarí. V prípade Batman: The Enemy Within siahli autori po Edwardovi Nygmovi, známemu aj ako Riddler. Ten sa po mnohých rokoch vracia do Gotham City a ako už správne tušíte, nie je to z dôvodu dovolenky. Riddler chce terorizovať mesto a kto iný mu v tom môže zabrániť ako temný rytier, ochranca mesta. Kto z vás hral prvú sezónu, ten sa môže tešiť na navrátivšie postavy, prípadne môže použiť minulé uložené pozície, ktoré sa následne aplikujú na aktuálnu hru. Ako už vieme, extra veľký dopad na hru to nemá, no i tak je správne, že na to autori nezabudli. Viem, že tých pár slov k príbehu nemusí niekomu stačiť, no práve príbeh je to, kvôli čomu sa oplatí po hre siahnuť.

V hrách od Telltale býva zvykom, že prvá epizóda hráča dobre navnadí na zvyšok. Platí to i tentokrát, keďže úvodná epizóda ma dokázala vtiahnuť do deja. Autori si, samozrejme, pripravili aj niekoľko zvratov, ktoré mňa osobne neprekvapili, no mnohých hráčov môžu. Najmä sa tak udeje vtedy, ak nepatríte medzi Telltale veteránov. Bohužiaľ, nejeden raz sa stalo, že nasledovné epizódy tej úvodnej nedokázali konkurovať, a preto sa obávam, či sa tak nestane i v tomto prípade. Rozohrať „divadlo“ nie je tak náročné, no udržať hráčovu pozornosť a kvalitatívnu krivku už tak jednoduché nie je. Úvod teda dobrý, no uvidíme ako sa bude pokračovať…

Stará známa telltaleovka.

Asi by bolo naivné očakávať, že Telltale do svojich hier prinesú razantné zmeny, teda pokiaľ si autori nedajú nejaký čas oddych. Zatiaľ sa to pravdepodobne neudeje, a tak tu máme rokmi osvedčený recept, ktorý má to najlepšie dávno za sebou. Občas sa prejdeme po scéne, splníme quick-time event, prezrieme si miestnosť a pohľadáme stopy, označíme cieľ, no to všetko už tu bolo. Neviem, či Telltale potrebujú, aby ich hry začali v recenziách dostávať 4-5 bodov, respektíve aby sa predávalo iba zopár kusov, pretože inak si túto stagnáciu neviem vysvetliť. Stačí si zobrať príklad od kolegov zo žánru a zaužívaný koncept osviežiť niečím novým. Hoci som si prvú epizódu druhej série Batmana celkom užil, po hrateľnostnej stránke som veľmi spokojný nebol.

Technický Telltale štandard.

Čo sa týka technického spracovania, v tomto smere taktiež zostáva všetko po starom. Hru poháňa inovovaný interný engine, ktorý sa po prvý raz predstavil v tretej sezóne The Walking Dead. Hra, ako komiksová adaptácia po grafickej stránke obstojí, no v porovnaní s inou konkurenciou vás nemá čo ohúriť. Batman: The Enemy Within skrátka vyzerá ako rozpohybovaný komiks, čo je na jednej strane dobre, no na strane druhej, doba sa mení a hry od iných štúdií napredujú.

Hoci je to zvláštne, občas je zreteľne vidieť pokles snímkovania, a to by sa stávať nemalo. Je to síce lepšie, než tomu bolo v minulosti, no nemám pocit, že by práve tento titul vyťažoval výkon konzoly. Aspoň po stránke zvukovej je však všetko v poriadku. Dabing je podarený a hudobný sprievod adekvátny.

Nový príbeh pred nami…

Hoci to s vyššie uvedeného textu nemusí byť zrejmé, zatiaľ dávam Batman: The Enemy Within opatrný palec nahor. Príbeh je zatiaľ zaujímavý a Batman je skrátka Batman. Až čas ukáže, či prvá epizóda nazvaná The Enigma nebola kvalitatívnym vrcholom druhej sezóny. Tak či onak, pre fanúšikov Batmana je The Enemy Within povinnosťou. Hoci nezaujme hernými mechanizmami, adventúry sú vraj hlavne o príbehu, a ten v tomto prípade potenciál bez pochýb má.  Ak však nemusíte hru mať okamžite, odporúčam počkať na vydanie kompletnej sezóny.

Batman: The Enemy Within - Episode 1: The Enigma - Návrat netopierieho muža
Batman: The Enemy Within odšartoval s prvou epizódou nazvanou The Enigma. Trápia ho chyby, ktoré sú pre Telltale za tie roky charakteristické, avšak samotná postava Batmana a celé univerzum okolo neho majú (zatiaľ) dostatok sily, aby hráča zaujali. Uvidíme, ako bude druhá sezóna pokračovať, no začiatok nie je vôbec zlý.
  • Zaujímavý úvod príbehu
  • Slušná atmosféra
  • Klasická Telltale hra bez inovácií