Register

A password will be e-mailed to you.

V mestskej športovej hale v Trnave sa v dňoch 10. až 13. augusta 2017 odohral už druhý ročník medzinárodného programingového turnaja profesionálnych hráčov. Občianske združenie PG WAY bolo založené v septembri 2016 a počas necelého roku sa mu podarilo zorganizovať už dva ročníky. Hlavným zámerom tohoto ročníka bolo priniesť osem rôznych turnajov v ôsmich rôznych hrách. Ako teda prebiehal a čo priniesol druhý ročník PG WAY?

Ako už samotný názov napovedá, hlavnou filozofiou PG WAY je cesta profesionálneho hráča za úspechom. A nielen hráči, ale aj diváci, nasledujúci túto cestu, sa začali vo štvrtok 10. augusta v predpoludňajších hodinách pomaly zoskupovať v mestskej Športovej hale v Trnave. Očakávali bohatý program, komentované zápasy na stage a hlavne napínavé zápasy. Vstupné 3,50 € na deň sa mi javí ako primerané a na svoje si mohol prísť naozaj každý. Práve počas tohto dňa prebiehal turnaj v hrách Rocket League a Overwatch. Diváci mohli sledovať zápasy na veľkej obrazovke a súťaživú atmosféru sa úspešne snažil umocňovať i český komentátor.

V piatok 11. augusta prebiehali v doobedňajších hodinách rôzne workshopy a poobede sa zase začal turnaj v Heartstone a rozbehli sa aj základné skupiny v najočakávanejšom turnaji venovanom Counter Strike: Global Offensive. Následne od 16: 00 prebehol kvalifikačný turnaj v Clash Roayale, ktorý pokračoval až do neskorých večerných hodín. Hlavným dňom však mala byť najmä sobota, kedy malo okrem finálových turnajov v Clash Royale, či v Heartstone prebehnúť aj viacero doprevádzajúcich akcií ako bola napríklad prednáška “Prečo sa (ne)stať hardvérovým recenzentom” Daniela “Daela” Pauliniho, alebo večerná Afterparty z DJ Lieskovským z rádia Európa 2.

V rámci PG WAY Trnava 2017 sa konal aj veľký turnaj v kartovej hre Heartstone, ktorý prebiehal za oficiálnej podpory Blizzard Fireside Gatherings. Táto očakávaná akcia sa mala začať v sobotu 12. augusta o 10:00 a na rozdiel od dvojdňového, profesionálneho turnaja sa ho zúčastniť mohol úplne každý. V rámci neho sa hráči mohli tešiť na ceny od spoločnosti Asus a diváci mohli sledovať premietanie openingu nových packov kariet z Heartstone rozšírenia Knights of the Frozen Throne. Pozrieť sa dal i priamy stream z veľkého finále hlavného turnaja v Heartstone. Okrem hrania, alebo sledovania streamu si mohli diváci vyskúšať aj najmodernejšie notebooky od spoločnosti ASUS, alebo pretekanie v Project Cars. Túto sobotnú akciu zariadili organizátori údajne doslova na poslednú chvíľu, no ešte pred tým sa organizátori museli vysporiadať aj s menšími technickými problémami, keď sa ešte v piatok 11. augusta posunul plánovaný program o pár hodín. To však bolo spôsobené najmä faktom, že niektorí hráči dorazili až po začiatku profesionálneho turnaja v Heartstone, čo viedlo k novému rozlosovaniu. Kvôli týmto problémom sa tak začalo hrať až o pár hodín neskôr.

Technické problémy sprevádzali organizátorov aj počas najočakávanejšieho turnaja v hre Counter Strike: GO, ktorý mal vrcholiť v posledný deň akcie, teda v nedeľu 13 augusta. Delay a presun na online server pri hre CS: GO sa však nepodaril, aj keď sa ho snažili organizátori čo najviac eliminovať. Vzniknuté meškanie bolo údajne spôsobené pokazením switchu a neskôr routeru a všetky zápasy na pódiu už prebehli offline. V nedeľu tak počas dňa prebehol aj turnaj v malej hre Clash Roayale, ktorý mal byť ukončený pôvodne už v sobotu. Počas neho prišlo aj odcudzeniu niektorých notebookov a to nielen tých, ktoré priniesli sponzori, ale poškodení boli aj údajne niektorí hráči.

Podrobné, otvorené vyjadrenie k týmto spomínaným problémom priniesli nakoniec aj samotní organizátori.

Turnaj PG Way je samozrejme prioritne zameraný najmä na profesionálnych hráčov, ale našťastie nebol určený len pre nich. V tomto ročníku si aj bežní diváci si mohli vyskúšať  najmodernejšiu hráčsku technológiu – virtuálnu realitu. Herné simulátory sa hrali na na 4K monitoroch a naproti tomu klasické záležitosti z herného praveku ste si mohli vyskúšať na štýlových starých televízoroch a starých retro konzolách. Diváci si navyše mohli aj dokonca zatancovať u hry Just Dance. Nechýbali ani herné retro automaty, kde som sa mohol aspoň na chvíľu virtuálne preniesť do atmosféry osemdesiatych rokov minulého storočia.

A práve preto musím aj napriek spomínaným problémom zhodnotiť organizáciu ako vydarenú. Technickým problémom sa nevyhne asi nikto a ľudský faktor zlyháva bežne. A ako sa hovorí, čo nás nezabije, to nás len posilní. Bola cítiť veľká snaha organizátorov aby všetkom fungovalo ako má a za veľké plus musím označiť program tohto podujatia. Veľa ľudí, veľa hier na veľkom priestore. Hypermoderná nová virtuálna realita na jednej strane a staré retro hry a konzoly na druhej. Nenudil som sa ani chvíľu a pokiaľ to bude možné, ďalší ročník si nenechám ujsť. Sám som zvedavý, s čím prídu organizátori o rok. Je totiž celkom možné, že slovenskému eSportu svitá na lepšie časy.

Komentuj!