V posledných mesiacoch nám vychádza jeden remaster za druhým. Dočkali sme sa hier ako PaRappa the Rapper RemasteredFull Throttle Remastered, či veľmi dobre prijatého Crasha Bandicoota. Najnovším vynoveným počinom je Patapon, ktorý pôvodne vznikol pre PlayStation Portable v roku 2008. Tentokrát však obchádza handheldy a prichádza priamo na hlavnú platformu Sony PlayStation 4.

V Patapon sa hráč čoby božstvo uctievané roztomilým národom jednookých príšeriek chopí ovládača, ktorý tu predstavuje bubon. Pomocou znakov na ňom treba bubnovať v predpísanom rytme a takto ovládate pripravenú družinu bojovníkov.

Už z okolitých obrázkov je vidieť, že ide o 2D zaležitosť a dianie preto sledujete z bočného pohľadu. Grafika síce neohúri, no oproti pôvodnej hre sa dočkala značného zlepšenia. Čo však tvorcovia jemne povedané odflákli, sú prestrihové scény. Okrem zvýšenia rozlíšenia a roztiahnutia na veľké obrazovky neprešli žiadnou zmenou a z dnešného pohľadu už nepôsobia veľmi vydareným dojmom.

Na ovládanie družiny používate príkazy na pohyb vpred, útok, alebo obranu. Hráč rytmicky bubnuje príkazy v predpísanom poradí. Pokiaľ sa mu podarí nepokaziť rytmus, družina sa dostáva do nadšenej nálady a bojuje urputnejšie než obyčajne. Bubnovanie je nielen rytmické, ale aj strategické. Je treba sa naučiť, kedy družinu pohnúť, kedy útočiť, alebo sa brániť.

Štýl vašej hry sa musí pripôsobiť aktuálnej úrovni. Pri love zvierat je treba sa približovať obozretne a zaútočiť na poslednú chvíľu, alebo radšej z diaľky pomocou oštepov a šípov.  Pri boji s nepriateľským kmeňom je zase potrebné udržať nadšenie čo najdlhšie a zničiť všetkých protivníkov a ich stavby. V neposlednom rade sú tu súboje s bossmi, kde musíte mať dobre pripravenú družinu pred samotným stretom a tiež sa čo najlepšie brániť. Taký Tyrannosaurus chrliaci oheň preverí vaše schopností už v pomerne skorej fáze hry.

Behom bojov získavate suroviny potrebné k tréningu nových bojovníkov, alebo na vylepšenie brnenia a výzbroje. Patapon tak disponuje aj určitým RPG systémom a vašu družinu si môžete rozširovať a zlepšovať ako sa vám ráči. Keď sa vám niektorý level nedarí poraziť, zväčša pomôže posilniť vašu bojaschopnosť. Zvládnuť dokonale udržať rytmus bubnovania je však najdôležitejšia časť hry.

Rytmom vás sprevádza nielen hudba a spev vašich zverencov, ale aj vizuálne blikanie okraja celej obrazovky. Čítal som, že veľa užívateľov malo s týmto prvkom problém a blikanie v remasterovej edícii vôbec nefunguje tak, ako by malo. Ja som sa však s týmto neduhom nestretol. Nesprávnu vizualizáciu pravdepodobne spôsobovali nevhodné televízory alebo ich nastavenie. No možno sa mýlim.

Nepríjemným neduhom remasterovanej edície Patapon sú však pravidelné pády hry na plochu a to hlavne pri štarte hry. Osobne mi nepomohla ani aktualizácia na najnovšiu verziu. Nemilo ma taktiež prekvapila kolísavá náročnosť, kde niektoré úrovne zvládnete bez väčšej námahy, no potom príde level, ktorý potrápi na pekne dlhú dobu. Nebránil som sa tak ani navodom na herných fórach, aby som vedel, ako mám postupovať ďalej.  Pretože táto inak milo sa tváriaca hra nie je vôbec jednoduchá a skôr, či neskôr sa môže dostaviť frustrácia. Rozhodne sa teda nedajte zmiasť vizuálom, ktorý môže evokovať záležitosť pre deti. Strategická a RPG zložka je však dostatočne motivujúca, aby ste našli vôľu pokračovať aj keď sa vám práve nedarí.

Neobvyklá rytmická hrateľnosť môže každopádne prilákať aj občasných hráčov. Nebuďte teda prekvapení, ak sa na konci dňa budete o joystick naťahovať s bratom, alebo manželkou a z hry sa môže veľmi rýchlo stať i skupinová zábava. Patapon rozhodne nie je bezchybný, ale treba mu uznať, že má svoje kúzlo aj na veľkých obrazovkách. Na viac ako silný nadpriemer to síce nestačí, ale svoju cieľovku si nepochybne nájde.

Patapon Remastered - S bubnom do boja
Patapon Remastered ponúka chytľavú hrateľnosť, ktorá však miestami prechádza do frustrácie. Nepotešia ani odfláknuté prestrihové scény či pády hry aj preto sa dá tento remaster zhodnotiť iba ako nadpriemerný.
  • Chytľavá rytmická hrateľnosť
  • Pekný grafický kabát
  • RPG systém rozvoja armády