Pôvodný Nidhogg od vývojárov zo štúdia Messhof vyšiel po náročnom vývojárskom procese v roku 2014. Priniesol jednoduchú, no mechanicky hlbokú a zábavnú hru, kde sa proti sebe postavili dvaja majstri šermu. Cieľom nebolo nič iné, než poraziť protihráča a stať sa tým, ktorý sa obetuje mocnému červovi Nidhoggovi. Na tejto premise stavia aj druhý diel a snaží sa ju v každom ohľade vylepšiť.

Na prvý pohľad Nidhogg pôsobí jednoducho, azda až detsky. Dve postavičky stojace proti sebe hýbajúce sa v dvojrozmernom priestore s mečom v ruke. Čo už len môže taká hra ponúknuť? Už pôvodná hra však ukázala, že aj z jednoducho znejúceho nápadu môže vyjsť hlboká skúsenosť a zábava na mnohé hodiny. Nidhogg toho nerobí veľa, ale to čo robí, robí naozaj dobre

Nidhogg 2

Základ Nidhogg 2 teda stavia na švihaní mečov, pričom ponúka hneď niekoľko trikov, čo s nimi robiť. Základným útokom je výpad. Ten je možné urobiť v troch rôznych polohách, v oblasti nôh, hrude alebo hlavy. Protivník však má možnosť sa proti tomuto útoku brániť, keď má vlastný meč v správnej polohe. Keď sa k tomuto pridá možnosť hádzať svojou zbraňou, skoky, kotúle, odzbrojenia a bitky päsťami, vzniká svižná akcia, kde jedna chyba môže znamenať stratu cenného územia.

Totižto, keď zomriete a vaše telo sa premení na krv zdobiacu podlahu, súper má možnosť utekať na vašu stranu plochy s cieľom vyhrať. Čo sa stane, keď dobehne na samotný koniec. Jedná sa teda o akési šermiarske pretláčanie. Na výber je pritom rovno z desiatich rôznych levelov, čo je vyše dvojnásobok oproti pôvodnej hre. Každá úroveň je iná a ponúka iné nástrahy a skúsenosti. Jedna má vysokú trávu, kde si môžete pripraviť prekvapivý útok, iná je zas viac “deravá” a je potrebné si dávať pozor kam skáčete.

Levely však nie sú jediné, čo narástlo na počte. Predchodca Nidhogg 2 disponoval jedinou zbraňou – duelovým mečom, kordom. Do druhého dielu však pribudli ďalšie tri, ktoré ešte pridávajú na hĺbke hry a prinášajú závan čerstvého vzduchu. Dýka má kratší dosah, no ťažšie sa blokuje pri hodení. Luk je skvelou možnosťou na dlhú vzdialenosť, no je treba dávať pozor na odrazené šípy. Mojou obľúbenou zbraňou je však obojručný meč. Je naozaj parádny pocit zahnať sa s touto mohutnou zbraňou a vidieť, ako sa protivník mení na kopu vnútornosti.

Tento dobrý pocit z bitky tu naozaj vyniká a autori si dali záležať, aby hra pôsobila odmeňujúco každou úspešne zasadenou ranou. Ovládanie tomu pomáha a každé vaše rozhodnutie a pohyb okamžite cítite na postave. Ako klávesnica aj ovládač pôsobia príjemne a po tejto stránke nie je Nidhoggovi čo vytknúť.

Nidhogg 2

Čo už je však slabšie, to je bitka proti umelej inteligencii, ktorá je hádam jedna z najhorších aké som kedy videl. Prejdenie kampane, ktorú tvorí séria 10 úrovní vám nedá veľmi zabrať a je vhodná akurát na zoznámenie sa s ovládaním hry. To vlastne znamená, že hlavná časť náplne spočíva v hre proti iným hráčom.

Tu sú prítomné dve možnosti a síce hra dvoch hráčov na jednom zariadení alebo cez internet, či už so známymi, alebo náhodnými hráčmi. Zápasy sa pritom dajú kustomizovať od zakázu používania niektorých (alebo všetkých) typov zbraní až po hru s pravidlami ako gravitácia alebo zapnutie módu okamžitej smrti.

Hra je nesmierna zábava, keď je s kým hrať. To však znamená, že potešenie z nej bude trvať len dovtedy, kým bude zdravá herná populácia alebo kým budú mať záujem a čas hrať vaši priatelia. To pochopiteľne nemusí vyhovovať každému a stojí za to zvážiť tento bod pred rozhodnutím si hru zaobstarať.

Nidhogg pred 3 rokmi priniesol veľmi jednoduchú pixelovú grafiku. Druhý diel sa rozhodol pridať ešte zopár týchto pixelov. Ale v akom štýle! Nidhogg 2 disponuje nádherným pixel artom, ktorý parádne funguje hlavne v pohybe. Nejedenkrát som zomrel, pretože som sa kochal pozadiami úrovní. Popritom je miestami šialený, až absurdný. Avšak jeho prepracovanosť si vyberá aj určitú daň – efektov je toľko, že na slabších zostavách môže byť problém hrať niektoré levely na najvyšších detailoch. Čo ma, úprimne, v prípade pixel artovej hry veľmi prekvapilo. Našťastie, aspoň existuje možnosť efekty znížiť, takže pozadia ostanú zachované a súčasne budú zbavené niektorých šialených efektov.

Nidhogg 2

Celkovo je Nidhogg 2 vítaným prírastkom do zbierky. Jednoduché, no pevné, herné mechanizmy zaisťujú zábavnú a odmeňujúcu skúsenosť. Aspoň dovtedy pokiaľ je s kým hrať. Pokiaľ teda hľadáte hru, ktorá vás kvalitne zabaví v krátkych, ale intenzívnych dávkach, možno ste na správnej adrese.

Nidhogg 2 – Nech žije škaredý lietajúci červ!
Nidhogg 2 je jednoduchou hrou. Skrýva v sebe však veľkú hĺbku a dostatok obsahu, aby dokázal parádne zabaviť. Oblieka pri tom nádherný pixel artový kabát. Nezabudnite si akurát priniesť priateľov, či už na internet alebo do obývačky. Proti počítaču si veľmi nezahráte.
  • Umelecký štýl
  • Hĺbka a ovládanie
  • Lokálny multiplayer
  • Hlúpa AI
  • Náročná na hardvér na najvyšších nastaveniach
0%

Herný nadšenec už od mladého veku, keď sledoval svojho krstného otca hrať Command and Conquer na starom DOS počítači. Záľuba v strategických hrách zostala dodnes, no nepohrdne ničím, kde sa hráč môže vyjadriť prostredníctvom samotnej hrateľnosti.