Register

A password will be e-mailed to you.

Veľký rozruch v komunite spôsobil nedávno hlavný scenárista a otec série Half-Life Marc Laidlaw, keď zverejnil text, v ktorom odhalil kompletný príbeh a zápletku nikdy nedokončenej hry Half-Life 2: Episode Three. Laidlaw sa síce snažil všetko zľahčiť tvrdením, že stále môže ísť o fikciu, ale podozrenie, že žiadna Episode Three nikdy nevyjde, berie už komunita a fanúšikovia skutočne vážne.

Kontroverzný text je k dispozícii na oficiálnom webe Marca Laidlawa vo forme listu, ktorý napísal samotný Gordon Freeman, hlavný hrdina celej série. Síce sú v ňom zmenené všetky dôležité mená a dokonca aj pohlavia postáv, ale pre fanúšika nie je problém odhaliť, koho konkrétne predstavujú. Kedže tento list vzbudil obrovský záujem, Marc Laidlaw sa následne snažil zľahčiť situáciu, ktorú vyvolal týmto fiktívnym listom. Pre komunitu to však už moc neplatilo. Marc Laidlaw vraj zľahčuje situáciu len preto, aby sa nedostal do konfliktu s Valve, v ktorom nepracuje už od minulého roku. Skutočnosťou ale je, že v tejto chvíli ide o logické a jediné dostupné zakončenie celého príbehu Half-Life 2. Samotný Laidlaw sa neskôr k týmto podrobnostiam vyjadril na svojom Twitteri, kde naznačil viacero vecí, ktoré by sa mohli zmeniť v prípade, že by Episode Three predsa len nakoniec zázračne vyšla.

Ladlaw považuje ním odhalený dej za obyčajný štartovací bod, ktorý sa počas vývoja niekoľkokrát zmenil. Sú tam teda zakomponované nápady ostatných členov vývojárskeho štúdia, alebo ide o zistenia, ktoré by v rámci sveta nemuseli fungovať. Napríklad jedna zo situácií je, že Alyx Vance zastrelí doktorku Judith Mossmanovú. Naproti tomu alternatívou tejto situácie je, že Alyx “strčí” Judith do časovej smyčky, alebo portálu. Zaujímavé je, že v príbehu, ktorý Laidlaw zverejnil nehrajú také populárne postavy, ako boli Barney, alebo DOG žiadnu úlohu.

Už dlhšie bolo známe, že Epizode Three by sa mala odohrávať prevažne na lodi Borealis. V tomto prípade sa štúdio Valve očividne pohrávalo aj s myšlienkou cestovania časom. Takže plánovaná konečná explózia lodi Borealis, pred ktorou by Gordona Freemana zachránili Vortigaunti, by v takom prípade vyvolala obrovskú časovú singularitu. Tá by Gordona Freemana vrátila na samý začiatok celej série, teda dokonca až do vlaku vo výskumnom zariadení Black Mesa z prvého Half-Life. Vtedy by však bolo otázne, či sa všetky nasledujúce udalosti v Half-Life 1 a Half-Life 2 vôbec skutočne odohrali.

V tom prípade by bolo dokonca možné, že by sa celá hra začala na palube lodi Borealis. Na nej by takéto časové smyčky fungovali ako flashbacky a úplne by to prekopalo tradičnú lineárnosť celej série. Laidlaw zašiel dokonca tak ďaleko, že naznačil, že celý vývoj hry ovplyvnilo nečakanie úmrtie dabéra Wallace Breena z Half-Life 2, ku ktorému prišlo v roku 2010. Aj v príbehu tretej epizódy mal Breen figurovať, aj keď už len v podobe akéhosi vedomia, skopírovaného do nového tela.

Z týchto uvedených informácií komunita usudzuje, že táto zápletka bola aktuálna okolo roku 2010, kedy prišlo k nejakému zlomu a Valve vývoj tretej epizódy pozastavili. Laidlaw určite hovorí o veciach, s ktorými sa priamo v tom období pri vývoji hry naozaj stretol. Nech je to akokoľvek, v súčasnosti je však tento Laidlawov text to jediné, čo môžeme považovať považovať za uzavretie príbehu celej série Half-Life. Na internete sa dokonca objavili konšpirácie, že Laidlaw takto konal s priamym vedomím Valve a že vlastne pre nich pripravuje informačné pole pre oficiálne oznámenie, že Half-Life 2: Episode Three nikdy nevyjde. Každopádne, že šanca, že si niekedy Half-Life 2: Episode Three skutočne zahráme, je aj vďaka týmto únikom ešte menšia než kedykoľvek predtým.

Komentuj!