Zaregistrovať sa

Heslo vám bude zaslané na vás.

Štúdio Bungie má medzi hráčmi, obzvlášť konzolovými veľmi dobré meno. Do povedomia sa zapísali najmä vďaka sérii Halo. Tá ich však po čase omrzela, a tak prenechali žezlo 343 Industries. Bungie malo skrátka chuť na niečo nové. A tým niečim bol titul Destiny, ktorý k nám vtrhol v roku 2014.

Od vydania Destiny uplynula už pomerne dlhá doba. I keď sa titul postupne rozrástol o nový obsah, fanúšikovia mali v tomto smere určité výhrady. O regulérnom pokračovaní sa špekulovalo už dlhšie. Po mnohých únikoch nám konečne bolo oficiálne potvrdené, že Destiny 2 je na ceste. Skôr, než však finálny produkt dorazí do predaja tu máme beta test, ktorý najskôr prebehne na konzolách a následne v auguste na PC (kde sa mimochodom Destiny pozrie prvý raz).

My sme sa do bety dostali v predstihu, podobne ako aj hráči, ktorí si hru predobjednali. A aké dojmy v nás novinka zanechala? Skrátene povedané, pozitívne. Beta Destiny 2 ponúka prvú príbehovú misiu, ktorá vám ozrejmí, čo sa bude tentokrát diať a za čo budeme bojovať. Okrem toho sme dostali aj ochutnávku kompetitívneho multiplayeru a jeden kooperatívny strike The Inverted Spire.

Prvá príbehová misia nás uvádza do deju a ihneď po skončení prestrihovej animácie sa dostávame do vojnového šialenstva. Atmosféru a napätie autori ihneď od prvého momentu žmýkajú naplno, a to je jedine dobre. Žiadne zbytočné reči okolo, tu máte svojho hrdinu, zbrane a hor sa do akcie. Musím sa priznať, že nepatrím medzi hráčov, ktorí v prvej časti Destiny nahrali mnoho hodín. Ukážka z pokračovania ma však zaujala a od prvej minúty som sa dobre bavil. Už v prvej časti bol gunplay výborný a inak tomu nie je ani v prípade pokračovania. Pocit zo streľby je vynikajúci a patrí medzi špičku. Hoci prvá misia netrvá veľmi dlho, prvý priechod vám môže na 30 až 40 minút stačiť, teda ak sa nebudete veľmi ponáhľať vpred. Pre Destiny veteránov bude táto doba podstatne kratšia, no i tak si myslím, že prvá misia dokázala na zvyšok dobre navnadiť. Sám som zvedavý, ako bude príbeh pokračovať a od človeka, ktorý nie je fanúšikom to je rozhodne pozitívna reakcia.

Prvá misia z príbehu, samozrejme, nie je všetko, čo beta test záujemcom ponúka. Už som spomínal strike The Inverted Spire, kde sa s ďalšími dvoma hráčmi musíme prebojovať cez rôzne prekážky k záverečnému nepriateľovi. Prostredie, v ktorom sa strike odohráva je podstatne odlišné od toho, ktoré prezentuje príbehová misia. Vyprahnutá planéta, ktorú ozvláštňuje červený porast je rozhodne pôsobivá a ponúka nejednu peknú scenériu. Samotný boj je zvládnutý dobre, no to neprekvapí asi nikoho. Po príbehovej misii som práve v tomto striku strávil najviac času. Neviem, či som mal iba šťastie, alebo sú hráči Destiny tak lojálni jeden voči druhému, no moji spoluhráči hrali tímovo, keď to bolo nutné a situácia to dovolila, pomáhali zodvihnúť raneného spoluhráča, skrátka v tomto smere som bol veľmi milo prekvapený. Určite poznáte situácie, kedy hráči jedného tímu hrajú každý jeden sám za seba a iba vám znechucujú hranie. Tu sa mi to našťastie nestalo.

Na záver som si nechal kompetitívny Crucible v „prevedeniach“ Countdown a Control. Crucible doznal niekoľko zmien, a tou najzávažnejšou, aspoň pre mňa bola zmena na 4 vs. 4. Hoci sa počet hráčov znížil, nepovažujem to za zmenu k horšiemu. Boje mi prišli tímovejšie a zaujímavejšie. Pokiaľ ste hrali prvý diel Destiny, režim Control určite dobre poznáte. Bungie priniesli menšie zmeny, napríklad Power Ammo teraz nájdete na stenách a nie v krabiciach, zmenilo sa aj obsadzovanie oblastí, čas súbojov, no jednotlivé zmeny si musíte sami vyskúšať, iba tak poznáte, či sú k lepšiemu, alebo pre vás k horšiemu. Novinkou je už spomínaný mód Countdown, ktorý trochu pripomína Counter Strike. Jeden tím útočí, jeden musí brániť, pričom útočníci majú k dispozícii bombu, ktorú musia umiestniť na jedno z dvoch určených miest. Zvyšok si asi viete predstaviť, skrátka treba pozabíjať tú druhú stranu.

Pýtate sa, či sú prítomné aj negatíva? Samozrejme, tie nechýbajú nikde. Azda najväčším problémom môže byť to, že Destiny 2 je vlastne to isté, ako bol aj prvý diel, a teda dostanete viac toho istého. Pre niekoho to môže byť negatívum, pre niekoho zase pozitívum, ťažko povedať. Osobne som mal z beta testu dobrý dojem, no to vôbec nevypovedá o tom, aký bude finálny produkt. Mňa osobne najviac zamrzelo, že som nikde nenašiel možnosť vypnúť auto-aim, nakoľko si ho vypínam vždy a nemám túto funkciu rád. Snáď to pôjde aspoň v plnej verzii.

Čo sa týka grafiky, hra už teraz vyzerá dobre a na PlayStation 4 Pro (taktiež na štandardnej PS4) beží bez problémov. Snímkovanie nekolíše a drží si pevných 30fps aj v najvypätejších situáciách. Áno, určite by mnoho z vás uvítalo 60fps, no v tom prípade budete musieť siahnuť po PC verzii. Tá by mala dostať beta test v priebehu augusta, takže ak po Destiny 2 pokukujete, určite nepremeškajte príležitosť vyskúšať hru ešte pred vydaním. Občas som síce narazil na slabšiu textúru, z globálneho hľadiska však hra vyzerá dobre a nikoho vzhľadom neurazí.

Destiny 2 sa zatiaľ javí ako nádejný titul. Hoci Bungie do zavedeného konceptu pravdepodobne neprinesú žiadne výrazné zmeny, nemusí to byť nutne na škodu veci. Dôležité je, aby bol k dispozícií pravidelný prísun nového obsahu, inak to hre zlomí väz. Kto v predchodcovi strávil desiatky až stovky hodín a dodnes ho hra neomrzela, potom bude môcť v septembri bez obáv prejsť na pokračovanie.

Kód do beta testu poskytla spoločnosť

Komentuj!

komentárov

O autorovi

Martin Kubeš

Prvé skúsenosti s hrami Martin zaznamenal v podobe napodobeniny NESu, ktorá niesla meno "Mortal Kombat III", ku ktorej bol pribalený cartridge žltej farby s 999 hrami. Medzi nimi sa nachádzali klasiky ako Mario, Duck Hunt, Double Dragon a pod. Neskôr zakotvil pri PC a PlayStatione, ktorého fanúšikom je dodnes. Herná scéna Martina baví aj v súčasnosti, novinky sleduje dennodenne a okrem hier sa venuje fotografovaniu. Od septembra 2016 pôsobí na pozícii šéfredaktora somhrac.sk.

Súvisiace príspevky