Séria MotoGP je tu s nami už veľmi dlhú dobu. Za dobu jej existenciu sa u kormidla vystriedalo niekoľko rôznych štúdií, až nakoniec séria zakotvila u talianskeho štúdia Milestone. Kto sa v pretekárskych hrách orientuje, tomu určite neunikla skutočnosť, že práve na podobné hry sa Milestone orientujú. V ich portfóliu nájdete staršie časti WRC, Sébastien Loeb Rally Evo, Ride, MXGP a pokojne by som mohol pokračovať. Kvalitatívne sú však bohužiaľ počiny Milestone nevyrovnané. MotoGP patri k tomu lepšiemu, čo pod ich rukami vzniklo, no ako je na tom aktuálny ročník?

Kto obľubuje pretekárske hry s motorkami v hlavnej úlohe, tomu určite existencia MotoGP neunikla. Každý rok do obchodov doputuje nový ročník, podobne ako je tomu u F1, NHL, či FIFA. Minulý rok by ste však zbytočne hľadali MotoGP s číslovkou 16, keďže na to Milestone išli trochu inak a hru pomenovali Valentino Rossi The Game. Hoci to bolo MotoGP 16, okrem toho hra ponúkla bližší pohľad na kariéru tohto mimoriadne populárneho jazdca. Nakoľko nepreteká iba v MotoGP, ale jazdí aj rally a preteky na plochej dráhe, spomínaný názov by nebol správny. Milestone radšej názov hry pozmenili, nakoľko hra disponovala aj niečim navyše. Tento ročník sa však vracia ku klasike a okrem pretekania na motorkách neponúka nič iné. Je to krok správnym smerom?

Začíname od nuly…

Ako to už v hrách podobného razenia býva zvykom, nechýba tu kariérny režim. Ten je bohatý a vydrží vám skutočne dlho. Najskôr si vytvoríte svojho jazdca, vyberiete si jazdný štýl, nájdete si tím, ktorého budete súčasťou, začnete bojovať o priazeň prvých fanúšikov a naberať skúsenosti. Najskôr, samozrejme, začínate v nižších kubatúrach a až následne sa prepracovávate do hlavného pretekárskeho seriálu MotoGP. Prvou zastávkou je Red Bull MotoGP Rookies, kde sa veľmi neohrejete. Následne sa dostávate do Moto3, Moto2 a až potom na vás bude čakať to pravé orechové. Určite nemožno považovať pretekanie v nižších kategóriách za nezaujímavé, či menejcenné, no predsa len, vrchol je iba jeden. Je však iba na vás, koľko času strávite v nižších kategóriách, hra vás nenúti prejsť na vyššiu kubatúru. Ponúkne vám túto možnosť, no rozhodnutie je na vás. Spočiatku je zreteľne vidieť, že má hra nastavenú obtiažnosť tak, aby ste preteky nevyhrávali, no postupne sa to začína zlepšovať. Kto má rád bohatú kariéru, tak si v MotoGP 17 príde na svoje.

Okrem štandardnej kariéry tu máme aj režim, kde nebudete súčasťou niektorého tímu, ale budete tím manažovať. Ide o azda najväčšiu novinku aktuálneho ročníka. Vlastný tím, hospodárenie s rozpočtom, vlastní jazdci, motorky, znie to super, no nie? Bohužiaľ, realita je na tom trochu horšie. Nie, že bu tento režim neponúkal niečo navyše, to nie, avšak je až nebezpečne podobný klasickej kariére. Musíte sa síce starať o tím, no k tomu ešte aj pretekáte, a to viac-menej za rovnakých podmienok, ako v kariérnom režime. V tomto ohľade by som ocenil väčšiu hĺbku, odstránil samotné pretekanie a hneď by to bolo zaujímavejšie. Takto to autori mohli zahrnúť do samotnej kariéry a iba pridať možnosť zapnutia/vypnutia manažovania.

Okrem spomínaných režimov tu je aj rýchla jazda, kde sa pustíte do jedného preteku a hotovo. Nemôže chýbať ani multiplayer, súčasťou ktorého je dokonca aj split-screen, ktorý sa dnes už veľmi často nevidí. Za toto rozhodnutie dávam palec nahor. V hre nechýbajú ani historické stroje, na ktorých sa preháňal napríklad Max Biaggi, Casey Stoner a podobne. Je iba škoda, že si možno na týchto mašinách zajazdiť iba v postranných režimoch a nie je tu nejaká obdoba kariéry, kde by ste si každý jeden pretek zajazdili v inom období a koži niekoho iného.

Opäť starý engine?

Milestone tento rok začali migrovať na nový engine, čoho dôkazom bolo MXGP3 a bude aj titul Gravel, ktorý však bol pred pár dňami odložený až na začiatok roku 2018. V týchto prípadoch už je používaný Unreal Engine štvrtej generácie a v prípade MXGP 3 to nedopadlo úplne najlepšie. Chýbajú skrátka skúsenosti, čo je podľa mňa aj dôvod odloženia Gravel. V prípade MotoGP 17 ešte zmena enginu nedorazila, čo možno považovať za pozitívum aj negatívum zároveň.

Začnem negatívnou stránkou, ktorá spočíva v zastaranosti enginu. Samotné motorky vyzerajú veľmi dobre, nájdete na nich mnoho detailov a ani jazdci na tom nie sú zle. O poznanie horšie na tom je zvyšok. Trate sú prázdne, chýba im akási živosť a dynamika. Katastrofálny je model vášho tímového kolegu, ktorého uvidíte pred takmer každým pretekom. Pripomína skôr figurínu z obchodu, než reálneho človeka. Keď už som pri ňom, veľmi (nechcene) úsmevným momentom je, keď získate dobré umiestnenie a on vám potriasa rukou. To, že sú obe ruky od seba niekoľko centimetrov je vec, ktorá sa už dnes bežne nevidí a vy pozeráte na obrazovku, či vás neklame zrak. Bohužiaľ, neklame.

Veľmi vtipné sú aj animácie pádov. Ragdoll systém funguje na plné obrátky a vy tak mnohokrát uvidíte lietať vzduchom handrovú bábku vo veľmi nekoordinovanom pohybe. Pretekári kĺzajúci sa po trati, pripomínajúc batoľa, taktiež nie sú žiadnou výnimkou. Tento problém sériu sužuje už niekoľko ročníkov a ja mám pocit, že nápravu nezariadi ani výmena enginu.

Na druhej strane, hra beží plynulo a na trati je až 32 jazdcov, čo možno považovať za pozitívum. Použitý engine Milestone dobre poznajú a hoci by mohol v mnohých oblastiach ponúknuť omnoho viac, aspoň nie je problém s frameratom ako pri MXGP3, kde Milestone skúšali Unreal Engine 4. Hra bude využívaná na eSport a tak je tento aspekt veľmi dôležitý.

Jazdný model…

Čo sa týka jazdného modelu, v tomto smere odviedli Taliani dobrú prácu. Hoci sú tu prítomné očividné nedostatky vo fyzike, v rámci možností je všetko na svojom mieste. V žiadnom prípade nemožno letieť do zákruty v 150 km/h a myslieť si, že to nejako ustojíte. Našťastie to v prípade MotoGP 17 týmto spôsobom nefunguje. Nájazdy do zákrut, ovládanie plynu a brzdy, to všetko je potrebné si najskôr osvojiť. Až potom sa dostavia výsledky, ak teda nebudete mať pozapínaných všetkých možných aj nemožných asistentov.

Jazdný model teda môžem pochváliť, no kolízny model veľmi nie. Akonáhle sa dotknete zadnej pneumatiky jazdca pred vami, ten v 90% letí k zemi a samozrejme, platí to aj opačne. Je veľmi jednoduché zhadzovať ostatných jazdcov a musím sa priznať, niekedy som si hru zapol iba kvôli tomu.

Zhorené pneumatiky?

Z mojich výhrad na adresu MotoGP 17 sa môže zdať, že ide o nemastnú-neslanú hru, no to nie je úplne pravda. Vo svojej podstate ide o fajn titul pre priaznivcov virtuálneho pretekania, avšak dnes už byť iba dobrý nestačí. Milestone radi vsádzajú na kvantitu miesto kvality a je to vidieť. MotoGP 17 sa síce dobre hrá, ponúka dlhú kariéru, oficiálne licencie, split-screen, historické stroje, no čo z toho, keď je hra akási sterilná a bez náboja. Ak ste však fanúšikmi MotoGP, potom vás hra pravdepodobne nesklame. Ja však odporúčam siahnuť po Valentino Rossi The Game, ktorá až na aktuálne súpisky ponúka viac-menej to isté, no k tomu prihadzuje niekoľko bonusov navyše. Uvidíme, čo nám Milestone prinesú budúci rok, no snáď sa konečne posunú vpred.

MotoGP 17 – Vôňa spáleného benzínu
MotoGP 17 je fajn pretekárkou hrou, ktorej však chýba niečo viac. Hra často pôsobí sterilne a bez potrebnej dynamiky, čo je veľký problém. Na druhej strane, hrá sa dobre, ponúka bohatú kariéru a fanúšikom MotoGP umožní zajazdiť si za svojho obľúbenca. Či vám to však stačí si musíte zodpovedať sami.
  • Dlhá kariéra, solídny jazdný model
  • Zvuky, stabilný framerate
  • Split-screen, pekné detaily na motorkách