Po dvojmesačnej pauze dorazilo v poradí už druhé príbehové DLC titulu Mafia III. Tak ako pôvodná hra, aj to sa malo niesť v znamení pomsty a vybavovaní si starých účtov, no tentokrát s nádychom vojnovej atmosféry. Dokázalo rozšírenie nazvané Stones Unturned ponúknuť niečo navyše alebo sa opäť jedná len o priamočiaru akciu s jednoduchou zápletkou?

Prvé príbehové rozšírenie s podtitulom Faster, Baby!, ktoré k nám dorazilo už pred nejakou dobou, obstálo v našej recenzii pomerne slušne. Nejednalo sa síce o nič vyložene originálne a dychberúce, ale keď už nič iné, hralo sa príjemne, ponúklo nové zaujímavé prostredie. Jediné, čo mu výraznejšie škodilo, bola veľmi krátka herná doba.

Mafia III: Stones Unturned sa nesie vo veľmi podobnom duchu a pokiaľ vás nepresvedčilo už prvé DLC, druhé na tom zrejme nebude inak. Tešiť sa pri ňom môžete aspoň na solídnu dávku adrenalínovej akcie, no po príbehovej stránke je to tentokrát podstatne slabšie ako minule. Hlavnou otázkou teda zostáva, či pre vás budú masívne súboje na tropickom ostrove dostatočným lákadlom pre kúpu nového rozšírenia.

Príbeh najnovšieho rozšírenia sa tentokrát nebude týkať priamo Lincolna, ale jeho najväčšej spojky v základnej hre, Johna Donovana. Ten príde za Lincolnom s veľmi osobnou úlohou. V New Bordeaux sa má totiž objaviť chlapík menom Connor Aldridge. Connor je vlastizradca, ktorý navyše nechal Donovana napospas osudu ešte v časoch jeho vojenskej služby vo Vietname. Čoskoro však zisťujú, že Aldridgov príchod do mesta nebola náhoda a jeho cieľom je dostať sa k havarovanému lietadlu, ktoré prevážalo nebezpečnú atómovú bombu.

Lincolnovi a Donovanovi tak neostáva nič iné, len zhromaždiť všetok svoj dostupný arzenál a vyraziť za Aldridgom na blízky ostrov s havarovaným lietadlom. Ich hlavným cieľom je, pochopiteľne, zneškodniť Donovanovu nemesis a jeho bandu žoldierov a popritom zaistiť atómovú bombu. Minimálne na papieri to znie sľubne, no kameň úrazu spočíva v tom, že prevedenie je podstatne slabšie. Donovan je síce zaujímavá postava, no rozšírenie ho nijak zvlášť neposúva a krátky párminútový flashback je vcelku nedostačujúci, aby sme sa dozvedeli viac o jeho minulosti a motiváciách. Ani Lincoln na tom nie je výrazne lepšie, nakoľko tu znova figuruje vo svojej klasickej pozícii bezmyšlienkovitého stroja na zabíjanie. Postavy sú celkovo na vedľajšej koľaji, čo podtrhuje aj vcelku klasický archetypálny zloduch bez výraznejšieho prekreslenia. No a samotný príbeh? Ten hrá väčšinu času druhé husle a prím hrá masívna akcia plná výbuchov.

Herná náplň ostala takmer bezo zmien. Opäť teda budete hlavne strieľať a budete strieľať naozaj veľa. V Stones Unturned autori takmer úplne rezignovali na jazdné sekvencie, ktorých tu naozaj nie je veľa. Ostrovná oblasť je však pomerne veľká a medzi niektorými úsekmi je jednoduchšie presúvať sa práve autom. Od momentu príchodu na tropický ostrov sa hra každopádne mení skôr na koridor, kde máte pomocou guľometu a granátov vyzabíjať všetko čo sa hýbe. Menším osviežením je že na likvidáciu nič netušiacich nepriateľov môžete využívať aj ostreľovačov. Jednoducho na váš cieľ zamierite, následne vám ostreľovač potvrdí či je možné ho eliminovať, a ak áno akciu, ihneď vykoná. Treba podotknúť, že táto funkcia funguje vcelku bezproblémovo a budete ju využívať pomerne často.

V súbojoch sa tentokrát budete môcť spoľahnúť aj na samotného Donovana, ale tu je to trochu problematickejšie. Niekedy dokáže byť veľmi užitočný a zabíjať jedného nepriateľského vojaka za druhým, inokedy presne naopak. Každopádne, jeho konanie nemôžete nijak ovplyvňovať, čo je rozhodne škoda. Akcia by tak mohla dostať nový rozmer a preveriť vaše taktizovanie, čím by sa inak zábavné boje mohli stať ešte zábavnejšími. Aj DLC by dokázalo utkvieť v pamäti o niečo viac.

Autori mohli celkovo výraznejšie zapracovať na inováciách, prípadne viac zapracovať stealth prvky. Z tohto pohľadu ostal potenciál rozsiahleho ostrova trochu nevyužitý. Za jeho grafické spracovanie však treba autorov pochváliť, nakoľko okolitá džungľa vás ihneď očarí a to nielen svojimi sýtymi farbami. Jediný problém tkvie v tom, že po dohraní sa už do tejto oblasti nemôžete vrátiť, čo je trochu sklamanie.

S DLC sa spája aj nová vedľajšia aktivita. Minule to bolo pestovanie marihuany, no a tu sa pre zmenu zahráte na lovca ľudí. Konkrétne budete chytať neprispôsobilých alebo nebezpečných občanov, ktorých musíte uspať pomocou novo pridanej úspavacej pištole a doručiť ich späť zadávateľovi úlohy. Už na prvý pohľad sa jedná o zaujímavú aktivitu, lenže jej plný potenciál zostal nevyužitý kvôli malému počtu misií. K dispozícii sú len tri a dohromady vám môžu zabrať maximálne polhodinu.

Ani druhé DLC k hre Mafia III neprinieslo nič prevratné. Opäť dostanete veľké množstvo akcie, ktorá je síce zábavná, no nijak zvlášť nevybočuje so štandardu, ktorý nastolila základná hra. Pokiaľ vám však solídna dávka masívnej akcie s vojenským nádychom plne stačí k spokojnosti, Stones Unturned si bezpochyby užijete.

Hru na recenziu poskytol internetový obchod

Mafia III: Stones Unturned - Krvavá cesta za pomstou
Druhá expanzia Mafie III Stones Unturned sa nesie v rovnakom duchu ako prvá. Akcia je síce stále zábavná, no v konečnom dôsledku DLC neprináša nič nové a potenciál novej oblasti ostal trochu nenaplnený.
  • Ostrovné prostredie vyzerá nádherne
  • Zabavná hrateľnosť
  • Nevyužitý potenciál ostrova