Zaregistrovať sa

Heslo vám bude zaslané na vás.

Fínske štúdio Housemarque nás už niekoľko rokov zásobuje skvelými arkádovými hrami. Za všetky spomeniem iba tituly ako Resogun či Alienation, ktoré patria medzi to lepšie vo svojom žánri. Nedávno nám priniesli svoju novinku Nex Machina, ktorá opäť ukazuje, že toto štúdio dobre vie, čo robí.

Recenzovaná verzia: PlayStation 4 Pro

Na prvý pohľad si možno poviete, čo už len môže byť zaujímavé na twin-stick strieľačke. Je to predovšetkým skvelá hrateľnosť, hodiny a hodiny zábavy, prekonávania seba samého a mohol by som pokračovať. Je pravdou, že podobné hry zažili svoju najväčšiu slávu v minulosti, no našťastie sa z času na čas objaví aj zaujímavá novinka, ktorá poukáže na to, že žáner arkádových strieľačiek ešte nie je mŕtvy a má hráčom čo ponúknuť aj dnes.

Ľudstvo má problém. Opäť…

Príbeh v hrách podobného razenia ako Nex Machina je zbytočný. Napriek tomu naň tvorcovia nerezignovali a prinášajú nám zápletku, ktorá pojednáva o tom, ako je ľudstvo závislé na technológiách a robotických pomocníkoch. Tí však nadobudnú vlastné vedomie a dojem, že ľudstvo je vlastne zbytočné a je nutné ho vyhladiť. A to je v skratke všetko.

Je pravdou, že príbehom vás Nex Machina neohúri, no to ani nie jej cieľom. Vďaka zápletke však aspoň hráč vie, prečo mu ihneď po štarte ide po krku všetko, čo sa hýbe. Teda okrem pár ľudských jedincov, ktorých môžete zachrániť. Je zbytočné k príbehovému pozadia hovoriť niečo viac, poďme radšej na zaujímavejšie prvky.

Hrateľnosť – vybrúsený drahokam

Kde novinka od Housemarque exceluje, to je hrateľnosť a ovládanie. Hoci je herná náplň veľmi jednoduchá, všetko funguje ako skvelo namazaný stroj. Na obrazovke sa takmer vždy rozpúta vojnové peklo, z ktorého skutočne nie je jednoduché uniknúť. Nepriatelia sa na vás valia zo všetkých strán, pričom stačí jediný zásah a ste mŕtvy. To je však podstatou frenetických twin-stick strieľačiek a autori to veľmi dobre vedeli. Do výbavy hráčovi dali pušku, rýchly úskok a množstvo power-upov, za ktoré budete mnohokrát ďakovať.

Na to, aby bola hra zábavná je potrebné aj dobré ovládanie a v tomto smere nemôžem inak, ako opäť chváliť. Ovládanie vám prejde do krvi po pár sekundách, pretože je skutočne jednoduché na osvojenie. Vystačíte si s pár tlačidlami a oboma analógovými páčkami, ktoré sú alfou a omegou. Jednou sa totiž hýbete a druhou smerujete svoju streľbu. Za celú dobu hrania som nenarazil na jeden jediný problém, za čo si autori zaslúžia pochvalu.

Naháňame skóre.

Nakoľko je Nex Machina frenetická arkádová strieľačka, vašim hlavným cieľom je získavať čo najlepšie skóre a následne ho počas ďalších pokusov prekonávať. Hra obsahuje 5 svetov, pričom na konci každého vás čaká boss. Ten je vždy jedinečný, a to nielen vzhľadom, ale aj spôsobom, ako s ním musíte bojovať. To, že do neho musíte neustále strieľať je jasné, no treba aj trochu taktizovať, v opačnom prpade je šanca na úspech veľmi nízka. Arkádový režim ctí pravidlá nastolené kedysi, takže hra po vás chce, aby ste sa na koniec prebojovali na jeden záťah. Akonáhle hru vypnete, začínate od samého začiatku. Samozrejme, je tu aj režim, kde si môžete vybrať svet, ktorým začnete, no to už trochu narúša podstatu arkádoviek. Keď už som pri tých svetoch, tu mám jednu výhradu, mohlo ich byť viacej. Áno, prebojovať sa cez všetkých 5 vám dá zabrať, no keby ich autori dali do hry raz toľko, hneď by to bolo lepšie.

Do vojny s priateľom.

V Nex Machina našťastie nechýba kooperácia, ktorá ešte väčšmi pridáva na zábavnosti. Spoločne na jednej obrazovke môžete s vašim kamarátom zdolávať výzvy arkádového režimu, prípadne sa pustiť iba do jednotlivých svetov, to už je na vás. Ak sa pýtate na online kooperáciu, tak tá v hre bohužiaľ chýba. Je to veľká škoda a snáď sa do hry online co-op dostane.

V kooperácii si však nemožno hrať režim Arena, ktorý predstavuje výzvy. To je z môjho pohľadu škoda, určite by to mnoho hráčov ocenilo.

Armageddon na obrazovke.

Hry od Housemarque sú vždy chválené za audiovizuálnu stránku a nie je tomu inak ani tentokrát. Nemôžem inak, než pred autormi skloniť pomyselný klobúk. Hra vyzerá naozaj skvelo, ani raz nezakolíše snímkovanie a na obrazovke sa takmer vždy rozpúta vojnové šialenstvo, na ktoré je radosť pozerať. V tomto smere nemám skutočne žiadne výhrady. I keď vybuchne doslova všetko na obrazovke, hra sa ani raz nezadýcha…

O nič horšie na tom nie je ani soundtrack od Ariho Pulkkinena. Melódie, ktoré vás sprevádzajú na bojisku sú chytľavé a vytvárajú dobrú atmosféru. Ja osobne to na samostatné počúvanie nevidím, no k hre sa hudba hodí ako pozadie na nočník.

Hrozba zažehnaná.

Ako ste už mohli pochopiť z predošlých riadkov, Nex Machina je skvelá hra. Hoci mnohých odradí top-down pohľad, prípadne niektorá iná vec, no to nič nemení na fakte, že si Housemarque do svojho portfólia zapísali ďalší skvelý počin. Máte tu skvelú hrateľnosť, ovládanie, audiovizuál, hodiny a hodiny skvelej zábavy, no a ako bonus kooperáciu a dobre nastavenú obtiažnosť. Ak ste mali radi Resogun, Alienation, či Dead Nation, potom neváhajte ani chvíľu a rovno si zadovážte aj Nex Machina. Tento titul je totiž zatiaľ to najlepšie, čo fínske štúdio pre svojich fanúšikov pripravilo.

Hru na recenziu poskytla spoločnosť

Nex Machina - Ukážkové frenetické šialenstvo
Nex Machina je skvelá twin-stick strieľačka, ktorá sa navyše na nič nehrá. Jej cieľom je preveriť vaše reflexy, otestovať vašu šikovnosť a hoci je hra niekedy skutočne náročná, ani na chvíľu to neprestáva byť skvelá zábava.
Pozitíva
  • Skvelá hrateľnosť
  • Náročnosť
  • Hudba, pekná grafika
Negatíva
  • Chýba online kooperácia
  • Herných prostredí mohlo byť viac
85%Celkové hodnotenie
Hodnotenie čitateľov: (0 Hlas)
0%

Komentuj!

komentárov

O autorovi

Martin Kubeš

Prvé skúsenosti s hrami Martin zaznamenal v podobe napodobeniny NESu, ktorá niesla meno "Mortal Kombat III", ku ktorej bol pribalený cartridge žltej farby s 999 hrami. Medzi nimi sa nachádzali klasiky ako Mario, Duck Hunt, Double Dragon a pod. Neskôr zakotvil pri PC a PlayStatione, ktorého fanúšikom je dodnes. Herná scéna Martina baví aj v súčasnosti, novinky sleduje dennodenne a okrem hier sa venuje fotografovaniu. Od septembra 2016 pôsobí na pozícii šéfredaktora somhrac.sk.

Súvisiace príspevky