Basketbal nepochybne patrí k najpopulárnejším športom aj vo videohernej podobe. No ešte predtým, ako sa tento rok dočkáme hlavného chodu v podobe NBA Live 18, si  môžeme vyskúšať aj menší titul nazvaný NBA Playgrounds. V tomto prípade má isť o skôr o arkádovú zaležitosť bez pravidel a rozhodcov. Ako sa podarilo vývojárom zo Saber Interactive, ktorí doteraz nemali žiadne skúsenosti so športovými hrami, spracovať jeden z najpopulárnejších športov v Amerike?

Ako ste sa mohli dozvedieť už z úvodu, tak v NBA Playgrounds sa nehrá na realistické spracovanie. Ide o jednoduchú arkádu, ktorej hlavným cieľom je zabaviť hráča prostredníctvom rýchlych zápasov dvoch proti dvom. V kombinácii s oficiálnou licenciou NBA, príjemným ovládaním a dostatkom obsahu, by malo ísť viac-menej o stávku na istotu. Lenže realita je, bohužiaľ, niekde inde a práve v týchto aspektoch NBA Playgrounds citeľne stráca.

Jednoznačne najväčším problémom tohto arkádovo ladeného titulu je nedostatok obsahu, ktorý tvoria v podstate len 3 herné módy. Prvým a jednoznačne najzaujímavejším je klasický turnaj. Jedná sa v podstate o príbehový režim, kde si vyberiete svoj tím, snažíte sa prebojovať do finále a získať titul. Samozrejme, súperi sa každým kolom zlepšujú a miestami predstavujú solídnu výzvu. Ďalším módom, ktorý hra obsahuje je, samozrejme, klasický multiplayer, v rámci ktorého si máte pre zmenu možnosť zahrať proti hráčom z celého sveta. No a nakoniec tu nesmie chýbať ani tréningový mód.  A to je všetko, tým zoznam končí. Žiadny ďalší obsah tu skutočne nenájdete.

Samotné ihriská sú v NBA Playgrounds pomerne rôznorodé a svojim vizuálnym spracovaním na vás vedia dostatočne zapôsobiť.  Háčik je v tom, že aj ich je vcelku málo a v hre tak nájdete len 8 rôznych hracích plôch. Na prvý pohľad sa to možno nezdá ako nízke číslo, ale faktom je, že za 2 hodiny uvidíte v podstate všetko, čo hra ponúka. Prvý zápas na každej novej ploche vás možno dokáže očariť, no keď máte v každom turnaji odohrať na jednom ihrisku niekoľko zápasov po sebe, ich čaro sa začne pomaly vytrácať a začnú pôsobiť až nečakane všedne.

Ak sa tešíte aspoň na dostatok hráčov a tímov, aj tu vás musím sklamať.  Hráčov je tu dohromady iba 150, pričom medzi nimi nájdete viacero zaujímavých mien. Nových hráčov získavate prostredníctvom vyhraných zápasov, kde za niekoľko výhier získate balíček s piatimi novými menami. Jedná sa síce o niečo, čo vás motivuje k vyhrávaniu zápasov, no čoskoro zistíte, že jednotliví hráči sa od seba výrazne nelíšia. Snáď len s výnimkou tých najsilnejších mien, ktoré sa autorom podarilo získať. Tí majú pár jedinečných schopností a trikov, takže sa napríklad vedia zavesiť na kôš a tak skórovať.

Koncept pritom nie je úplne márny a päť minútové zápasy vedia miestami ponúknuť slušné napätie a adrenalín. Problémom však je, že hrateľnosť je značne stereotypná a po hodine až dvoch už nemá čo ponúknuť.  Menšie vyslobodenie z tohto repetitívneho cyklu, našťastie, ponúka multiplayer. Či už ide online multiplayer, kde súperíte s inými hráčmi, alebo lokálny multiplayer, v rámci ktorého môžete hrať dokonca aj v jednom tíme, práve táto črta hru aspoň čiastočne zachraňuje. Ak máte známeho, čo si si vami sem-tam niečo rád zahrá, potom dajte NBA Playgrounds pokojne šancu. Pôjde o niekoľkonásobne väčšiu zábavu, ako keby ste sa do hry pustili sami.

Ďalším kameňom úrazu je ovládanie. Zvláštne je už to, že hra vám nezmyselne ukazuje ovládanie na ovládači aj keď máte pripojenú klávesnicu. No to je ešte ten menší problém.  Ovládanie na klávesnici je totiž celkovo nevyladené a užívateľsky nepohodlné. K dispozícii totiž máte pomerne veľké množstvo kláves na rôzne pohyby, ktoré pritom v zápale hry často ani nevyžijete.  Tento problém sa dá, samozrejme, vyriešiť využitím gamepadu, ktorý však doma nemá každý. A nakoľko sa bavíme o PC verzii, tento nedostatok treba minimálne spomenúť.

Grafické spracovanie každopádne poteší. NBA tituly od 2K logicky ponúkajú trochu inú úroveň kvality, no vývojári zo Saber Interactive sa aim ani nesnažili konkurovať. NBA Playgrounds sa snaží zaujať skor pestrofarebnou paletou, čo sa hre darí už len prostredníctvom vzhľadu samotných arén. Vydarený vizuál, ktorý dokáže potešiť oko hráča, si navyše nevyberá žiadnu daň v podobe zvýšených hardwarových nárokov. V tomto ohľade teda nemám hre čo vytknúť, nakoľko vizuálne spracovanie je jedným z najvýraznejších pozitív titulu.

NBA Playgrounds je hra, ktorá nepochybne disponovala určitými ambíciami, no v konečnom dôsledku je skôr sklamaním. Ak patríte k hráčom-samotárom, rozhodne dajte ruky preč. Kompletný obsah si odomknete doslova za pár hodín a vzhľadom k cenovke hry je to málo. Pokiaľ však poznáte niekoho, s kým by ste mohli hrávať lokálny multiplayer a komu nebude až tak prekážať nevyladené ovládanie na klávesnici, potom si teoreticky môžete užiť solídnu porciu zábavy. Preto si prípadnú kúpu veľmi dobre premyslite.

NBA Playgrounds - Arkádový basketbal
NBA Playgrounds je nevýrazná arkádová zábava, ktorá najviac zabaví v lokálnom multiplayeri pri hre s kolegom. Inak však nemá čo ponúknuť a konkurencia ponúka rozhodne viac.
  • Na chvíľu zabaví