Druhý diel série Watch Dogs 2, ktorý vyšiel ešte vlani v novembri, bol podľa mnohých hráčov zásahom do čierneho a podarilo sa mu napraviť aj viaceré nedostatky prvej časti. Veľmi dobre obstál aj v našej recenzii. My sa tentokrát pozrieme na dodatočný obsah v podobe tých najdôležitejších DLC. Oplatí sa im venovať pozornosť?

Ubisoft postupne Watch Dogs 2 dopĺňal o ďalší obsah, aj keď vo väčšine prípadov išlo skôr o kozmetické prvky, ktoré nemali zásadný dopad na samotnú hrateľnosť. K niektorým menším DLC a herným prvkom sa hráči navyše dostali i zdarma. Tie najzásadnejšie rozšírenia si, pochopiteľne, môžete zaobstarať kúpou Seasson Passu. V rámci neho si môžete zahrať napríklad aj exkluzívnu misiu Zodiac Killer (dostupnú buď predobjednávkou pôvodnej hry, alebo čisto ako súčasť Root Access Packu), ale tá v skutočnosti ani nestojí za výraznejšiu pozornosť. Ide o pomerne obyčajnú sériu jednoduchých na seba nadväzujúcich úloh, vrcholiacich nepresvedčivým vyvrcholením. Ako klasická vedľajšia misia hry neurazí, no ani nenadchne.

Prvým naozaj zásadným rozšírením je DLC Human Conditions. Čo-to o jeho téme napovedá už samotný názov, no ak čakáte novú ucelenú zápletku, potom budete trochu sklamaní. V konečnom dôsledku to však výrazne neprekáža. Rozšírenie pozostáva z troch nových rozsiahlych operácií, ktoré si môžete zahrať či už počas hlavného príbehu, alebo po jeho skončení, a to v ľubovoľnom poradí. Automata sa sústreďuje na biometrické auto od spoločnosti Nudle, ktoré má údajne zachraňovať ľudské životy, v Bad Medicine budete po boku známeho charakteru z prvého dielu pátrať po cyberteroristoch ohrozujúcich fungovanie miestnej nemocnice a nakoniec, v Caustic Progress spojíte dočasne sily s Lenni, šéfkou konkurenčnej skupiny Prime_Eight a vydáte sa po stopách mŕtvych, respektíve nezvestných bezdomovcov. Sympatické je, že každá z týchto operácií disponuje nielen dostatočne pútavým príbehovým pozadím, ale aj zaujímavými nápadmi, ktoré patrične osviežujú hrateľnosť. Ich dohranie vám zaberie minimálne tri hodiny, čo nie je až tak veľa, no kvalitatívne sú všetky na úrovni toho najlepšieho z druhého dielu. A to si rozhodne zaslúži pochvalu.

Ak sa vám zdá dĺžka kampaní krátka a nepostačuje vám ku kúpe, nemusíte zúfať. V balíčku je prítomný aj nový typ kooperatívnych elite misií s jednoduchým príbehom. Ich náplň je väčšinou podobná, takže v nich budete v rôznych variáciách ničiť, hackovať, oslobodzovať väzňov, kradnúť autá. Výnimkou je akurát jedna z nich, v ktorej sa budete snažiť získať cenné dáta, skôr ako budú vymazané. Čo tieto kooperatívne misie výraznejšie odlišuje od ostatných, je ich zvýšená náročnosť. Prechádzať ich síce môžete aj sami, no budete si musieť dávať ďaleko väčší pozor – ak ich budete plniť bez partnera, treba počítať s tým, že každá smrť znamená štart odznova. Týchto misií je celkovo deväť a po ich splnení sa vám sprístupní špeciálna desiata. Menším negatívom je však to, že v DedSec App vám naskakujú náhodne, takže niektoré z nich sa vám po chvíli začnú opakovať. Nakoľko ide primárne o online obsah, dá sa to akceptovať, no i tak. Príjemným bonusom je aj zakomponovanie nového typu nepriateľa, ktorý disponuje rušičkou a zabraňuje vám v hackovaní. Tento nový element patrične oživuje hrateľnosť a vlastne je až škoda, že sme si na neho museli počkať až do rozšírenia.

Druhé väčšie príbehové rozšírenie nesie názov No Compromise a nesie sa vo výrazne odľahčenejšom duchu ako Human Conditions. Jeho dej vás zavedie do prostredia pornopriemyslu a vašou prvou úlohou bude zosmiešniť režiséra s mimoriadne zaujímavým umeleckým menom, Alejandro Jackofski, autora paródie na DedSec, vtipne pomenovanej DedSexxx. Ako člen skupiny to pochopiteľne nemôžete nechať bez povšimnutia a rozhodnete sa proti tomu zasiahnuť. No to je len začiatok a dej následne naberie zvýšené obrátky… Bohužiaľ, zásadnou slabinou No Compromise je, že obsahuje iba túto jednu operáciu pomenovanú Moscow Gambit a nič viac. I keď vás nepochybne dokáže zabaviť, nedokázal som sa ubrániť dojmu, že na predošlom rozšírení si dal Ubisoft záležať podstatne viac.

K tomuto dojmu prispieva aj fakt, že tu nenájdete žiadny ďalší naozaj hodnotný obsah. Pôvodne mal byť súčasťou DLC PvP mód Showdown, zameraný na klasické multiplayerové zápolenia hráčov, ale kvôli väčšej podpore online hry sa ho Ubisoft napokon rozhodol vydať bezplatne. Nepochybne správne rozhodnutie, ale ako náhradu tu nájdete akurát nové time trials a dve nesmrtiace zbrane. Aj keď je to lepšie ako nič a treba zohľadniť i fakt, že cena No Compromise je nastavená nižšie ako u Human Conditions, i tak som sa neubránil miernemu sklamaniu. Ale iba miernemu, žiadna vyložená tragédia sa, našťastie, nekoná a No Compromise má napriek tomu čo ponúknuť.

Ako teda zhodnotiť oba zásadné rozšírenia Watch Dogs 2? Za vyskúšanie stoja v podstate oba a ak vás bavil pôvodný titul, nemá zmysel vás od nich odrádzať. No v globále niet pochýb o tom, ktoré z nich ponúka väčšiu kvalitu. Ak by ste si teda mali vybrať iba jedno z nich, vašou prvou voľbou by mal byť jednoznačne Human Conditions.

Hru na recenziu poskytlo tuzemské zastúpenie internetového obchodu

Watch Dogs 2: Human Conditions, No Compromise – DedSec je späť
Pokiaľ patríte k tým, čo oslovil Watch Dogs 2, budú vás baviť aj príbehové rozšírenia Human Conditions a No Compromise. Rozdiel je akurát v tom, že prvé z nich pôsobí ako by mu bola venovaná o niečo väčšia starostlivosť.
  • Tri nové operácie v Human Conditions patria k tomu najlepšiemu
  • Nový typ kooperačných misií dokáže zabaviť na dlho
  • Operácia Moscow Gambit