Register

A password will be e-mailed to you.

Nie všetko čo pochádza z Číny musí byť zlé. Kladivo čínskeho zákona si vzalo na mušku Blizzard a populárny Overwatch. Ten bol donútený prezradiť pravdepodobnosti odmien v podobe loot boxov.

Čína je odhliadnúc od odlišnej kultúry svet sám o sebe hlavne čo sa týka hier. Nielen že popularitu si tam držia hry, ktoré by v Európe nikdy nemali šancu, autorské zákony majú menšiu váhu ako hélium, ale aj tamojšia vláda sa o hry mimoriadne zaujíma. Minimálne do takej miery, že je schopná ovplyvňovať hry cez zákony. Najnovšie ide o zákon, ktorý sa venuje online hrám. Autori budú po novom nútení zverejňovať pravdepodobnosti odmien pri tovare, ktorý bol zakúpený za reálne peniaze. Tento zákon zasiahol aj samotné štúdio Blizzard a mimoriadne úspešnú online akciu Overwatch. Blizzard je pod tiahou novej vyhlášky nútený zverejniť pravdepodobnosti dropov loot boxov – teda krabičiek, ktoré dostanete na konci hry ako odmenu za výhru, či váš výkon.

Analytici sa zhodujú, že tento krok bude mať pravdepodobne markantný vplyv na biznis, minimálne na ten s podobnou formou kupovania obsahu. Blizzard samozrejme vzniesol námietky voči týmto reguláciám a už len tento fakt naznačuje, že nejde o nepodstatnú záležitosť. Spoločnosť sa bráni tým, že je jasne dané, že loot box vždy obsahuje aspoň jednú raritnú položku (modrú), jedná epická (fialová) položka pripadá na 5,5 loot boxov a legendárna (oranžová) na 13,5 loot boxov. Samozrejme, pre každý región sa tieto pravdepodobnosti môžu, no nemusia, líšiť.

Čo však iné spoločnosti, ako napríklad Valve, alebo Riot Games? Ako by ovplyvnil predaje debničiek v Counter-Strike: Global Offensive fakt, že na nôž vám pripadá šanca napríklad 0,06%? Určitej skupine ľudí to pravdepodobne bude jedno, no príležitostnejší hráči asi najskôr dajú ruky preč. Na druhej strane je fér vedieť čo za svoje peniaze kupujete.

Komentuj!