Druhá časť zakázaných pások nasleduje kroky prvého rozšírenia a Resident Evil VII: Banned Footage Vol. 2 tak opäť prináša trojicu herných módov. Tvorcovia si naviac tentokrát dali viac záležať a pripravili si pre nás aj jednu príbehovú epizódku, ktorá rozvíja dej pôvodnej hry a uvádza niektoré z postáv do úplne iného svetla. Je však jedna páska dostatočným lákadlom pre kúpu celého Banned Footage Vol. 2?

Ako ste sa mohli dočítať o niečo vyššie, k dispozícii sú tri nové herné módy a to príbehová záležitosť nazvaná Daughters, sadistická kartová hrá 21 a humorná vložka s názvom Jack’s 55th Birthday. Okrem spomínaných Daughters ide opäť o striktne arkádovú zábavu, ktorá miestami funguje a miestami zasa nie. Poďme si teda priblížiť každý jeden mód osobitne a povedať si jeho klady a zápory.

Ako prvé si predstavíme to najlepšie čo Banned Footage Vol. 2 ponúka, teda príbehové rožšírenie Daughters. Príbeh tejto pásky je zasadený 3 roky pred dobu kedy Ethan Winters zažil najhoršiu nočnú moru svojho života. Vrátime sa teda k udalostiam osudného večera, kedy celé toto peklo začalo. Zhostíte sa úlohy dobre známej Zoe Baker a budete mať možnosť vidieť celú rodinu Bakerovcov ešte ako milých a obetavých ľudí, ktorí radi a ochotne pomáhajú. Všetko sa však zmení, keď búrka vyplaví jedno malé a na prvý pohľad nevinne vyzerajúce dievčatko a Zoe bude musieť bojovať o prežitie.

Za tento mód treba Capcom jednoznačne pochváliť, nakoľko ide síce o pomerne krátku ale príbehovo veľmi bohatú a zaujímavú epizódu s atmosférou pôvodnej hry. Ak ste doteraz pochybovali o tom, že Bakerovci boli skutočne to najväčšie zlo, ktoré sa nachádzalo v osudnej vile, Daughters zmenia váš názor. Jednoznačne ide o skvelý prológ, ktorý by pokojne mohol byť aj súčasťou už pôvodnej hry. Záverom treba podotknúť, že ponúka 2 konce,  pričom jeden je zlý a druhý je ten od ktorého sa odvíja dej Resident Evil VII.

Ďalšou v poradí je kartová hra 21, avšak s trochu upravenými pravidlami. Namiesto peňazí budete totiž vsádzať vlastné končatiny, pričom začnete prstami a skončíte pri zapnutej cirkulárke pred vašou vlastnou tvárou. Hranie tohto módu je pritom veľmi jednoduché. Hráte proti jednému hráčovi a ten z vás, kto sa dostane bližšie so svojimi kartami k číslu 21, vyhráva. Samozrejme ten čo prehrá, príde o jeden z prstíkov, prípade dostane plastiku tváre od cirkulárky.

V tomto móde sa opäť zhostíte úlohy kameramana Clancyho Jarvisa, no príbeh nie je až tak podstatný. Skôr ide o to ukázať Clancyho osobný boj s rodinou Bakerovcov. 21 teda ponúka zaujímavú a návykovú hrateľnosť a i keď nejde o nič prevratné, hrateľnosť Resident Evil VII to doplňa zaujímavým spôsobom.

Tretí a aj najmenej atraktívny mód je teda Jack’s 55th Birthday. Malo by sa jednať o komickú vložku, samozrejme, arkádového štýlu, kde treba vystrieľať čo najviac príšer zvaných Molded a popritom pozbierať jedlo pre hlavu rodiny, Jacka. Mňa osobne však tento mód vôbec nezaujal. Osobne beriem Resident Evil ako temnú hru s dusnou atmosférou a týmto pravidlom sa riadili aj všetky predošlé DLC. Jack’s 55th Birthday však pôsobí až príliš humorne a narúša dobre známu atmosféru.

Opäť teda odporúčam, tak ako aj pri Ethan Must Die, aby ste tento mód radšej ignorovali, teda za predpokladu, že vám nevadí podobná žártovná odbočka. Arkádové strieľanie v kombinácii s humornou atmosférou vás totiž za istých okolností môže baviť.

Banned Footage Vol. 2 má oproti predchodcovi jedinú výhodu v tom, že ponúka príbehové rožšírenie Daughters. Inak ide opäť len o arkádové hranie, ktoré v jednom prípade funguje, ale v tom druhom len zosmiešňuje inak veľmi kvalitný horor. Ani druhý dodatok teda nemá tak kvalitný obsah aký by si Resident Evil VII zaslúžil. Musíte si teda ešte chvíľu počkať na záverečné príbehové DLC Not a Hero, ktoré by malo byť paradoxne k dispozícii zdarma. To by malo podľa slov autorov rozvíjať príbeh a osobne dúfam, že upustí od tejto arkádovej hrateľnosti a vráti sa do temných vôd strachu a napätia.

Resident Evil VII: Banned Footage Vol. 2 - Zakázané pásky po druhýkrát
Banned Footage Vol. 2 síce priniesol kvalitné príbehové rožšírenie Daughters, ale inak ide opäť o striktne arkádovú zábavu, ktorá dokáže zabaviť, no nemusí sadnúť každému.
  • Veľmi kvalitné príbehové rožšírenie Daughters