Register

A password will be e-mailed to you.

Na For Honor som sa pozrel už počas alpha testu, ktorý prebehol ešte minulý rok v septembri. Ak ste náhodou moje dojmy vtedy nečítali, pokojne sa najskôr vrhnite na ne, nakoľko niektoré veci sa v bete nezmenili a nerád by som písal to isté. Dojmy z alpha testu nájdete na tomto odkaze, no poďme sa už pozrieť na to, aké boli beta testy.

Beta testy bohužiaľ neponúkli ochutnávky singleplayerového režimu, na ktorý som celkom zvedavý, keďže v mnohých prípadoch preferujem práve režim pre jedného hráča. Áno, je mi jasné, že For Honor je najmä multiplayerový titul, avšak i napriek tomu ma režim pre jedného hráča zaujíma. Na ten sa však budem môcť (prípadne niekto z mojich kolegov) pozrieť až po vydaní finálnej verzie.

fh-screenshot-03-full_255363

Prezentovaná verzia hry, ktorú beta ponúkla je už podľa všetkého takmer finálny build, takže kto betu skúsil, pravdepodobne vie, čo mu ponúkne aj plná hra. Pre mňa to bude výborný súbojový systém, zábavné boje a obavy zo stereotypu. Nebudem vám klamať, For Honor ma bavil pri všetkých troch skúškach, avšak obavy z nástupu stereotypu sa zatiaľ autorom aspoň u mňa nepodarilo odstrániť.

Beta ponúkla oproti alpha testu súboj frakcií, ktoré predstavujú boj o teritórium. To sa na základe vyhodnotenia prispôsobuje strane, ktorá vyhráva. Zmeny sa diali pomerne rýchlo, raz vyhráva jeden, potom niekto ďalší a ďalší, atď.. Vďaka tomuto systému sa herný svet mení a je zaujímavé po pripojení do hry sledovať, ako sa daná oblasť od poslednej návštevy transformovala. Tieto boje o územia súvisia s ďalšími “súťažami”, a to kolami a sezónami. Kolá by sa mali vyhodnocovať každý druhý týždeň, sezóna dokonca každý desiaty. Po každej sezóne by malo dôjsť k reštartovaniu a veci sa vrátia do pôvodného stavu. Tento systém môže byť zaujímavý a hráči, ktorí For Honor prepadnú budú mať práve vďaka tomuto prvku motiváciu na každodenné zápolenie, no pre mňa to dostatočná motivácia nie je. Bavilo ma prísť do hry, zahrať si niekoľko súbojov a tým to pre mňa skončilo.

fh_samurai-slideshow-kensei-action

Druhou vecou, ktorá stojí za zmienku sú denné a týždenné úlohy, za ktoré následne môžete získať špeciálnu odmenu. Úlohy síce neboli ničím objavné – zabite určitý počet NPC postáv, porazte súpera a pod.. Tieto úlohy mi prišli zaujímavejšie a motivujúcejšie, no bude záležať od toho, akú variabilitu Ubisoft ponúkne v plnej verzii.

Z pohľadu grafiky sa toho veľa nezmenilo, hra vyzerá veľmi dobre, na PlayStation 4 sa svižne hýbe a nemal som počas beta testov žiaden problém. Občas došlo k frame dropom, no nešlo o žiadnu slideshow, takže to je v poriadku a do vydania to autori môže pekne odladiť. Veď načo je beta, keď nie na získanie odozvy od hráčov.

Beta testy neobišli ani menšie problémy so servermi, zopár krát ma vyhodilo z hry, prípadne ma nechcelo pripojiť, no to sa dúfam do vydania odstráni. Nestávalo sa to často, bol to skôr ojedinelí jav, takže by to nemal byť problém.

Ako som spomenul, súboje sú skvelé, dynamické a rýchle. Ovládanie je vymyslené veľmi dobre, v tomto smere som spokojný, no to som písal už minule a nechcem opakovať už napísané.

Sám som zvedavý, aký obsah ponúkne plná verzia. Verím tomu, že si autori nechávajú tajné tromfy ukryté v rukáve. Snáď aj spomínaný príbehový režim bude stáť za to, keď už ho Ubisoft tak urputne skrýva a neponúkol ani malú ochutnávku. Plná hra vychádza už budúci týždeň, takže snáď autori pozbierali z beta testov dostatok informácií a hra bude v deň vydania fungovať ako dobre premazaný stroj. For Honor má veľký potenciál a aj napriek mojej obave zo stereotypu sa na tento titul teším.

Prístup do uzatvoreného beta testu poskytla spoločnosť

Playman_logo

Komentuj!