Prvý diel Gravity Rush vyšiel v roku 2012 pre handheld PS VITA a i napriek tomu, že patril k najlepším titulom pre túto platformu, príliš mnoho vody namútiť nedokázal, keďže všetci vieme, ako na tom PS VITA bola / je s predajnosťou. Minulý rok vyšiel pre PlayStation 4 remaster, ktorý túto výbornú záležitosť mnohým hráčom predstavil. Dnes sa však budeme venovať pokračovaniu, ktoré iba pred niekoľkými dňami zavítalo medzi hráčov. No a ako druhý výlet hrdinky Kat dopadol si povieme v nasledujúcich riadkoch.

Prvý diel Gravity Rush sa odohrával v mestečku Hekseville, kde sa hlavná hrdinka Kat spolu s jej čarovnou mačkou Dusty a kamarátkou Raven museli postaviť hrozbe v podobe nepriateľov menom Nevi. Druhý diel na tento príbeh síce nadväzuje, no myslím si, že hráči, ktorí s prvým dielom nemali tú česť sa bez problémov zorientujú, nakoľko druhý diel sa presúva na úplne iné miesto. Niektoré súvislosti vám síce môžu uniknúť a prvý diel by ste si pred hraním dvojky zahrať mali (obzvlášť teraz, keď sa predáva za veľmi výhodnú cenu a aspoň zistíte, či vás hra bude baviť), pokojne si pokračovanie užijete aj bez toho.

GRAVITY RUSH™ 2_01

Aby som sa však vrátil ku Gravity Rush 2, tak gravitačná búrka odniesla Kat na ťažobnú kolóniu Banga, no horšie je, že pri tomto presune stratila svoju mačku Dusty, vďaka ktorej mala Kat svoje schopnosti. Týmto spôsobom autori dávajú hráčom, ktorí nehrali prvý diel možnosť, aby sa zoznámili s ovládaním, postupne si osvojili ovládanie gravitácie, nakoľko netrvá dlho a Dusty nájdete. Úvod hry je pomerne pomalý, väčšinou iba chodíte ťažiť kryštály. S príbehom o ťažbe by však hra neuspela, a preto sa po úvodnej časti príbeh venuje niečomu inému a zaujímavejšiemu. Zápletku veľmi prezrádzať nechcem, no príbeh je dobre napísaný, postupne graduje a samozrejme nesmú chýbať ani zvraty. Posun príbehu je rovnako, ako v prípade prvého dielu zabezpečený pomocou komiksových okienok. Komu sa to páčilo minule, bude sa aj teraz, no platí to samozrejme aj naopak.

GRAVITY RUSH™ 2_02

Dosť bolo o príbehu, prejdime radšej k hrateľnosti. Koncept prvého dielu autori v pokračovaní rozvíjajú o nové prvky, za čo môžeme vďačiť tomu, že hra vznikla primárne pre domácu konzolu s väčším výkonom, než tomu bolo v prípade jednotky, ktorá vznikala na handheld. Okrem schopností, ktoré Kat mala v prvej časti pribúdajú nové, ako napríklad kĺzanie, tvorba gravitačného poľa, ktoré vám umožní po nepriateľoch hádzať okolité predmety. Dokážete tým napáchať celkom veľkú neplechu, najmä v mestečku, kde sú trhy a okolo vás bude lietať všetko možné. Nechýba ani decentný RPG systém, ktorý vám umožní zlepšovať jednotlivé bojové schopnosti Kat, no je to iba jeden klik, takže nečakajte nič komplikované.

GRAVITY RUSH™ 2_03

Novinkou sú talizmany, ktoré Kat pridávajú ďalšie schopnosti. Tie sú však iba pasívne, ako napríklad zväčšenie poľa, v ktorom sa kryštály automaticky presunú ku Kat a pod.. Tieto talizmany sú rozdelené do troch kategórií, keďže aj Kat sa postupne naučí viaceré gravitačné štýly, konkrétne ide o Lunar a Jupiter. Ku každému si môžete priradiť jeden talizman a trochu si tak prispôsobiť hranie.

GRAVITY RUSH™ 2_04

Gravity Rush 2 je open-world titul, takže sa s tým spája aj množstvo aktivít a vedľajších úloh, ktoré môžete popri hlavnej príbehovej línii plniť. Rátajte s tým, že pokojne môžete v hre stráviť viac ako 50 hodín a stále bude čo robiť. Nechýbajú ani challenge misie, no tu sa musím zastaviť aj pri prvom nedostatku hry. Hoci je tu množstvo vedľajších úloh, niektoré sú naozaj nezaujímavé a plniť ich nie je úplne zábavné. Oceniť avšak musím aspoň ich rozmanitosť, raz budete fotiť mladé dievčatá pre starca, inokedy hľadať stratenú hračku psa atď.. Je to veľká škoda, nakoľko koncept hry spojený s menením gravitácie ponúka aspoň v mojich očiach takmer neobmedzené možnosti.

GRAVITY RUSH™ 2_05_v2

Čo sa týka grafického stvárnenia, tu musím autorov jednoznačne pochváliť. Jednotlivé prostredia oplývajú množstvom detailov, pekných efektov a všetko sa navyše hýbe bez zásekov. Trochu mi prekážalo iba malé doskakovanie objektov pri tom, keď rýchlo letíte okolo napríklad stromov, no to sa pri open-world hrách stáva. Jedinečný je aj grafický štýl, ten však autori predstavili už minule, i keď tentokrát ho mohli ešte vyšperkovať. Tu opäť platí to, že pri tvorbe nebol tím obmedzovaný výkonom handheldu, a preto sa tomu nemožno čudovať. Je mi jasné, že hra v tomto smere nesadne každému, no odporcovia japonských hier skrátka asi majú smolu. Nenechajte sa však odradiť predsudkami, bola by to veľká škoda.

GRAVITY RUSH™ 2_06

Súboje, ktoré sa neodmysliteľne spájajú s ovládaním sú však oblasť, kde musím opäť trochu autorov skritizovať. Nejde o nič veľmi vážne, v pozemných súbojoch je všetko v poriadku, no pri súbojoch vo vzduchu je niekedy ovládanie trochu nedotiahnuté. Napríklad naháňačky nie sú úplne najlepšie, nakoľko pri vysokej rýchlosti sa Kat takmer nedá korigovať. V prípade, ak nepriateľ výrazne zmení smer letu, vy musíte zastaviť, nasmerovať Kat a až potom letieť ďalej. Nie je to žiadna katastrofa, no určite by sa s tým dalo niečo urobiť. Po čase som si na to zvykol, avšak spočiatku to nebolo veľmi príjemné.

GRAVITY RUSH™ 2_07

Skôr, než prejdem k záveru, musím ešte spomenúť jednu vec, a to je kamera. Vo vzduchu a otvorených priestranstvách je všetko v poriadku, no akonáhle sa dostanete do menších oblastí, ako je chudobný slum, medzi domčekmi môže kamera pekne zmätkovať. Pri súbojoch s veľkým počtom nepriateľov, najmä ak vás obkľúčia vie kamera taktiež robiť husárske kúsky, čo celkom zamrzí. Našťastie sa vo väčšine času pohybujete v oblastiach, kde je dostatok priestoru, a preto vás kamera nebude trápiť často.

GRAVITY RUSH™ 2_08

Gravity Rush 2 je prvou naozaj výbornou hrou roku 2017. Ak tento rok bude pokračovať v podobnom duchu, máme sa na čo tešiť. Pokračovanie Gravity Rush v každom ohľade vylepšuje svojho predchodcu a hráčom servíruje vynikajúcu akčnú jazdu, pri ktorej by žiaden majiteľ PlayStation 4 nemal chýbať. Je to lepšie, väčšie, rozmanitejšie dobrodružstvo, hoci ho zopár chýb trápi. Skôr, než sa však do Gravity Rush 2 rozhodnete ísť, investujte radšej do remasteru prvého dielu, overíte si tak, či je táto hra pre vás.

sony-logo

Gravity Rush 2 – Hry s gravitáciou pokračujú
Gravity Rush 2 je po všetkých smeroch lepšou hrou, než bol predchodca. Servíruje výbornú akčnú hru, ktorá síce má svoje muchy, no nemala by chýbať v zbierke priaznivca kvalitných hier. Začiatok herného roku 2017 sa podaril na jednotku.
  • Grafika a vizuálny štýl
  • Množstvo úloh
  • Dobre napísaný príbeh