Slyšeli jste o Pinball FX2 od Zen Studios? Je to podle hráčů nejlepší hra s pinballovými stoly, kterou můžete na trhu najít. Nejenom, že stoly jsou pestré po stránce designu, mají v sobě skryté různorodé druhy mechanik. A mnohé využívají známých licencovaných značek. Samotnou hru máte možnost hrát nejenom na PC a konzolích, ale zároveň i na mobilech. Máte připravenou základní sadu pinballů a posléze si můžete zakoupit další  stoly formou DLC. Dokonce zde máme také placené balíčky s vícero stoly naráz. Tím posledním je Bethesda Pinball.

Recenzovaná verze: PC

Bethesda Pinball obsahuje 3 stoly inspirující se hrami od herního studia Bethesda. Jedná se o tituly Fallout 4, Elder Scrolls V: Skyrim a Doom 2016. Jelikož je zde celá trojice stolů jakožto přídavek do samotné hry, budeme se muset o jednotlivých stolech rozpovídat v krátkosti. Nebudeme tím pádem tolik podrobní. Vrhněme se na to.

Jako první přijdeme do post-apokalyptického světa Falloutu. Ten se hemží mutanty a velkým množstvím všemožných kreatur. Můžete si vytvořit vlastní charakter (ať už mužský či ženský). Také máte možnost si vylosovat úplně náhodnou postavu. Můžete ji posléze rozdělit body schopností. Pak už jenom jdete do pinballové akce. K tomu slyšíte na pozadí proslovy mutanta, jenž vás otravuje po celou dobu hraní. Plníte úkoly (hlavní a vedlejší), nakupujete speciální předměty v obchodu, prozkoumáváte Vaulty. Samozřejmě, snažíte se přežít. To už vám doufám došlo.

Pro mě byl Fallout super a má svoje kouzlo. Stůl je rozhodně zajímavě propracovaný. Jak po designové, tak herní stránce. Úkoly jsou zábavné, skóre se dá nahrát poměrně vysoké a v podstatě jediné, co vám může vadit, jsou otravné řeči mutanta, jenž se vás snaží eliminovat.

Výsledek obrázku pro pinballfx2 bethesda pinball fallout

Přesuňme se z pustiny do pekel. Máme zde stůl inspirující se novým Doomem z roku 2016. Hned na začátku máme dvě obtížnosti, které jsou dostupné taktéž v rámci stejnojmenné hry Doom. Buď si vyberete lehčí Hurt Me Plenty nebo těžší Nightmare!. Ihned vystřelíte kuličku, Cyberdemon (nebo pokud chcete počeštěně Kyberdémon) se ji pokusí zničit. Pak už jen pokračujete ve svém cíli mariňáka. Střílíte, získáváte zbraně, zabíjíte démony, posloucháte hudbu, která je převzatá ze samotné herní série. Nebudu chodit kolem horké kaše, trvalo mi dlouho, než jsem si na Doom jako Pinball zvykl. Styl hraní mi moc neseděl. Vždycky jsem měl smíšené pocity. Později už jsem měl ale ucelenější názor. Co se týká designu, ten byl proveden výborně. Zde není co vytknout. Co se týká hudby, záleží na vás. Buď vám sedne nebo nesedne. Jestli každopádně máte rádi klasickou hudbu z Doomu, hudba v pozadí je ideální pro váš zážitek z hraní.

Nakonec jsem došel k tomu, že Doom je celkem dobrý stůl, který dokáže potěšit, ale nedá se zařadit mezi to nejlepší z Pinball FX2. Už jsem viděl lepší stoly. Neříkám ale, že by stůl byl extrémně špatný.

Na poslední chvíli se můžeme dostat z horkých míst Marsu do více fantasy stylizace středověku. Skyrim je dle mého nejlepší ze všech stolů. Opět zde máte možnost tvorby vlastního charakteru. Teď si navíc můžete zvolit i rasu. Nemusíte tím pádem být pouze člověk. Kupříkladu se můžete stát elfem. Po vytvoření charakteru se ihned vrháte na hru. Prozkoumáváte svět, bojujete s monstry, plníte hlavní úkoly, zároveň si vylepšujete svoji postavu. Dáváte ji nové zbraně společně s vybavením všeho druhu. To vše v jednom stolu. Navíc, máte svůj vlastní inventář, ve kterém se můžete kdykoliv brouzdat během hraní. Z mého hlediska je to nejlepší stůl z celého tria. Navíc, podle mě se nejvíc přibližuje mechanikám hry. Stůl je výborný, pořád se zde něco děje (vy sami víte, co). Navíc, pokud jednou prohrajete (kulička vám třikrát spadne), máte při dalším zahrání možnost si onen stůl zopakovat s uloženým charakterem. To je prostě zajímavá inovace oproti dalším stolům, že?

Takže Skyrim vyšel ze všech stolů nejlépe. Někteří si sice budou muset zvykat na kombinaci tlačítek pro vstup do inventáře, ale na druhou stranu, není to zas tak velká vada. Po pár hodinách hraní se nakonec naučíte onu kombinaci využívat.

Jestli bych hře měl něco vytknout, tak je to rozhodně cena. Celkový balíček totiž dostanete bez centu za 11 eur, což je celkem dost na to, že to je jenom doplněk ke hře. Co stojí za zmínku je zábavnost. Zabavit se dokážete, jestliže jste regulérní fanoušek. Pokud Pinbally nemáte rádi, tak si nemusíte užít tolik, jak fanda tohoto herního žánru. Navíc, stůl podle Doomu 2016 nemusí sednout každému. Budete si muset dát více her na to, abyste došli k finálnímu názoru. Když ho budete hrát 1-2 krát, ucelený názor mít nebudete. Jak už jsem psal, bylo těžké si na onen stůl zvyknout.

Co tedy říci? Bethesda Pinball je příjemný balíček Pinballů, které vás dokážou zabavit na několik hodin. Nemůžu říci, že by to byla sbírka, jež by vás na sáhodlouhou dobu přilepila k monitoru. I přesto ji ale doporučuji. A fanoušci příslušných her si mohou přičíst plusové body.

Pinball FX2: Bethesda Pinball - Stoly od Bethesdy
Příjemný balíček tří různorodých herních pinballů. Dva vás rozhodně potěší, jeden ve vás vytvoří rozporuplné pocity. Zábavnost je určitě velká. Při hraní se budete bavit, nebo taky nebudete, pokud nejste cílová skupina fanoušků pinballu. Pokud mluvíme o ceně, poměr cena a výkon je celkem nevyvážený. I tak bych tento balík stolů mohl doporučit. Teď už záleží jen na vás, jestli vám ty tři herní stoly stojí za plnou cenu, nebo jestli počkáte na slevu.
Pozitiva
  • Stylizace stolů
  • Zábavný styl hraní