Register

A password will be e-mailed to you.

Ako každý rok, december sa nesie nielen v duchu osláv Vianoc, snehu a chladného počasia, ale s jeho koncom prichádza aj čas na sumarizovanie predošlých mesiacov. Či už ide o úspechy v osobnom, alebo kariérnom živote, alebo v našom prípade v tom hernom, vždy sa nájdu pozitívne no aj negatívne stránky. Rok 2016 priniesol mnoho kvalitných titulov, ale niektoré naopak sklamali aj keď ich reklamná kampaň sľubovala kvalitný herný zážitok. Toto sú najväčšie herné sklamania roku 2016.

5. Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutants in Manhattan

Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutants in Manhattan spadajú pod Platinum Games, ktorí majú na svojom zozname vydaných titulov napríklad Bayonettu alebo Metal Gear Rising: Revengeance. V princípe ide o firmu, ktorá produkuje hry v oblasti známok 7 a viac, s občasnými výkyvmi hlavne v oblasti hack-n-slash žánru. Aj keď ninja korytnačky pod vedením Platinum Games pôsobili od začiatku ako stávka na istotu, opak sa stal pravdou. Dokumentujú to aj známky hlboko pod priemerom od 4 po 5/10, čo možno označiť ako epické zlyhanie aj napriek zdanlivo dobrým podmienkam na vývoj. Hre bolo vytýkané takmer všetko až na ovládanie korytnačiek a to vrátane dizajnu úrovní, bossov, či príbehu. O nejakom lokálnom co-op režime, či 60 fps ste mohli iba snívať. Táto hra je bohužiaľ určená iba zarytým fanúšikom značky Ninja Turtles, ktorí sú ochotní čo-to prepáčiť.

teenage-mutant-turtles

4. Mighty No. 9

Mighty No. 9 možno nebude najväčšou značkou v tomto rebríčku. Avšak informácia, že na Kickstarteri vyzbierala cieľových 900 000$ dolárov len za 2 dni vás možno presvedčí o opaku. Malo sa jednať o návrat žánru Mega-Mana a 2D skákačiek. Ako jedna z prvých crowd-funded hier, svoj štart zažila v Japonsku. Kampaň stavala na zapájaní samotných prispievateľov do produkcie, ktorí mohli vybrať napríklad aj vzhľad postavičky Beckovho partnera Calla. Hra v kampani nakoniec vyzbierala skoro 4 milióny $ a mala veľké očakávania hlavne medzi fanúšikmi 2D hier. Predzvesťou mrákot začali byť odklady najprv dema, potom aj launchu. Aj keď možno nejde o vyslovene zlú hru, nejde ani o kvalitnú záležitosť a veľkosť kampane naznačovala omnoho lepší výsledok ako známky okolo 5-6/10. Aby toho nebolo málo, prispievatelia dokonca dostávali nefunkčné aktivačné kľúče a zlé odmeny. Tieto faktory boli príčinou hnevu a sklamania fanúšikov a odsúdili “silné číslo 9” do zatratenia dejín videoherného priemyslu.

mighty-no-9

3. Mafia III.

Aj keď nejde vyslovene o tragickú hru a Mafia III má dokonca aj niekoľko zaujímavých vychytávok ako napríklad agresívne aligátory, ktoré môžu zožrať nepriateľa hodeného do vody, alebo šum rádia v tuneli,  ako pokračovanie legendárnej série je vyložene sklamaním. Zasadenie do doby a mesta, konkrétne fiktívneho New Orleans šesťdesiatych rokov je pritom plusom  a rovnako ako aj monumentálny štýl rozprávania príbehu. Mafia III však zlyháva v nosnej časti hry, čím je hrateľnosť.  Repetetívne primitívne grindovanie aby sa hráč posnul v príbehu o kúsok ďalej, je to čo hru ubíja. Nápad, s miestnymi vodcami jednotlivých území, ktorých je najprv potrebné vylákať tým, že narobíte v oblasti dostatok škody, sa pritom javí zaujímavo.  Avšak ak idete podľa toho istého vzorca dookola 15 hodín, tento názor vás rýchlo prejde. Mafia III čiastočne padá aj na robotickom hrdinovi bez emócií a príbehu, ktorý nie je zlý, hoci ide o klišé pomsty cez armádu mŕtvol. No chýba mu viac zapamätateľnejších momentov a detailov, ktoré ľudia naozaj ocenia. Práve cez tie totiž možno vidieť prístup tvorcov k hre a hráčom. Tu bohužiaľ vidieť skôr arogantný prístup s vidinou zárobku. Obávam sa, že značka Mafie má pred sebou temné časy a ak toto nebol posledný diel, tak s nastavenou latkou kvality ten nasledujúci bude.

mafia-iii

2. Umbrella Corps 

Umbrela Corps je hra zapadajúca do univerza Resident Evil. Aj túto sériu postihlo nejedno šliapnutie vedľa, no v prípade Capcomu sme predsa len zvyknutí na určitú kvalitu. Umbrella corps je singleplayerovou hrou, zameranou skôr na akčnejšiu časť než hororovú. A aj keď očakávania neboli až tak veľké ako napríklad v prípade Tom Clancy’s The Division, či No Man´s Sky, asi nikto nečakal simulátor psychického mučenia. Bohužiaľ presne tým Umbrella Corps je. Na tejto hre je zlé úplne všetko. Má zlý príbeh. Má zle nadizajnované a repetetívne úrovne. Má slabú grafiku aj technické spracovanie. Dokonca aj multiplayer je zlý. Nuž ale jedno pozitívum predsa len má. Môže slúžiť ako odstrašujúci príklad a niet divu, že hráči boli vyložene nahnevaní. Je naozaj otázne, čo na nej videl japonský herný magazín Famitsu, ktorý jej ako jeden z mála udelil naozaj excelentné hodnotenie 36/40.

umbrella-corps

1. No Man´s Sky.

Tento výber asi bohužiaľ nikoho neprekvapí. Možno najočakávanejšia hra súčasnej generácie vyletela do obrovskej výšky, avšak ešte rýchlejšie tvrdo dopadla na zem. Hello Games vydali No Man´s Sky s veľkou fanfárou, sľubovala sa nekonečná zábava v nekonečnom procedurálne generovanom vesmíre, obývanom procedurálne generovanými tvormi, hľadanie surovín, boj o prežitie a mnoho iného. Vytriezvenie hráčov sa dostavilo už po pár hodinách v hre. V No Man´s Sky nebol po vydaní prítomný takmer žiadny zaujímavý obsah, hráči clonu sľubov prekukli a sklamanie bolo na mieste. Dospelo to do konca do takého štádia, že peniaze sa vracali aj hráčom mimo klasické podmienky – takže ste mohli mať pokojne nahrané aj desiatky hodín, no hru ste mohli refundovať.  Menovite Steam, Amazon a taktiež aj samotné Sony pristúpili k týmto riešeniam. Problémy bol v pritom v zásade iba v masívnom marketingu, ktorý z No Man´s Sky robil pomaly udalosť desaťročia a zle nastavenej sume v hodnote 60 €. Ak by hra stála o polovicu menej a vyšla by napríklad v early accesse, s tým, že do nej budú postupne implementované nové prvky, určite by to dopadlo inak. Lenže nedopadlo a celý internet svoj hnev zameral nielen na Hello Games, ale aj Seana Murraya, jedného zo zakladateľov malého štúdia, ktorý si sám mediálne zatápal neistými a jemne zavádzajúcimi výrokmi. Autorom treba priznať aspoň snahu implementovať do hry chýbajúce súčasti, ale mlieko už bolo rozliate a do krabičky ho už nik nevráti.

no-mans-sky

V tomto rebríčku sme pre vás vybrali  hry, ktoré zďaleka nenaplnili svoj potenciál a nakoniec skončili v šedom priemere, ba možno aj horšie. Chýba vám v ňom niečo? Čo by ste zaradili do sklamaní roku 2016 vy?

Komentuj!