Všetci dobre vieme ako to chodí keď sa chytré hlavy rozhodnú spojiť strieborné plátno s našimi milovanými hrami. Poväčšinou to nedopadne dobre. Ako vyzerá filmový Assassin´s Creed? Prvé dojmy a odpoveď na vašu otázku zodpovie následujúci text.

Aj keď herné adaptácie prevedené na strieborné plátno tu a tam zožnú nejaký ten komerčný úspech, v mnohých prípadoch ide o mierne povedané sklamanie. Hráči sú totiž na svoje obľúbené značky do značnej miery citliví a na rozdiel od knižných adaptácií si potrpia nato čo vidia na plátne. Aj keď sa Uwe Boll už stiahol do dôchodku a zachránil mnoho herných značiek pred filmovou katastrofou našli sa iný odvážlivci, ktorý jého žezlo aspoň na krátko prebrali. V prípade Assassin´s Creed je tým odvážlivcom pomerne neznámy režisér Justin Kurzel, ktorý natočil napríklad známejší film Macbeth. Jeho reputácia sa však môže po tomto filme pomerne rýchlo zmeniť a to smerom nahor ale aj hlboko dole.

assassins-creed-film-2

Hlavnou postavou na rozdiel od hernej predlohy Desmonda je Callum Lynch v prevedení Michaela Fassbendera. Ten sa ako usvedčený vrah ocitá v Abstergu a pomocou Animusu sa vydáva do minulosti k svojmu prapraprapredkovi  Aguilarovi de Nerhovi do obdobia inkvizície 15. storočia v Seville. Scenár sa teda nedrží v koľajniciach, ktoré poznáme z hry ale razí si svoju vlastnú cestu. Úvodné informácie od herných nadšencov na film peli chválu, avšak recenzie kritikov naznačujú opak.

assassins-creed-film-3

Rottentomatoes film zarazili do zeme priemernou známkou 3,9/10, ktoré brali do úvahy 23 recenzií. Hernému zabijakovi sa pritom vyčítajú očakávane neduhy. Ako tvorcovia dali vedieť už dávno, pomerné veľká časť filmu sa odohráva v prítomnosti, čo samozrejme vyvolalo značné obavy, nakoľko všetci dobre vieme, kde sa odohráva najzaujímavejšia časť hry. Tou je samozrejme minulosť. Avšak film tento pomer otočil približne 2:1 v prospech prítomnosti. Kurzel ešte v minulosti vyjadril svoje sklamanie nad hernými hrdinami prevedených do filmov. Tí sú vraj tragickí a rozhodol sa túto smolnú sériu zlomiť – zdá sa však, že to nejde tak úplne podľa predstáv. Naviac, film sa prezentuje smrteľne vážne, čo tiež nehrá do karát kladným stránkam. Fackou je záver filmu, ktorý naznačuje epickú sériu a ďalšie diely, čo je chyba sama o sebe. Z druhej strany prichádza ďalšia rana pre Fassbendera, ktorý sa síce snaží, ale nemá veľmi s čím pracovať a priestor na herecký prejav má úzke hranice. Vizuálna stránka je podľa našich informácií tiež horšia, tú však zachraňujú aspoň kostýmy, ktoré následne zasypáva  pomerne veľké množstvo piesku v obraze. Postavám je tiež vyčítaná bezcitnosť ale aj mnoho ďalších negatív (ak hernú predlohu nehráte, nespoznáte ani postavy). Film nahor ťahá aspoň akčná stránka filmu. Tu však vymenovanie pozitív končí a vyzerá to na ďalšie blockbusterove sklamanie.

Na záver však dodám, že  v našich končinách sú diváci inak nastavený ako vo svete, čoho dôkazom je protichodné prijatie World of Warcraft v Slovensko-českých končinách a napríklad USA. V každom prípade by bolo vhodné počkať na väčšiu vzorku recenzií, no úvodné dojmy nenaznačujú nič pozitívne.