Hitmana GO ste si mohli vyskúšať pred dvoma rokmi na svojom Androide a o rok neskôr aj na Windows Phone. No a tento rok, keď je v pláne epizodické vydávanie šiesteho plnohodnotného dielu, došlo na jeho port nazvaný Definitive Edition. Vďaka nemu si ho môžu otestovať jeho kvality nielen majitelia PC, ale napríklad aj vlastníci PS4. Pre tých, ktorí s touto značkou ešte neprišli do kontaktu – Hitman GO má s úspešnou sériou spoločného iba agenta s číslom 47, kým štýl hry je úplne iný. Nejde totiž o stealth akciu, ale ťahovú stratégiu s logickými prvkami. Čože? To predsa nemôže fungovať. Ale ono to funguje.

Recenzovaná verzia : Android a PC

Dokazuje to aj neskoršia Lara Croft GO založená na podobných princípoch a v blízkej budúcnosti sa zrejme dočkáme ďalších prírastkov tejto rozrastajúcej sa značky. Samozrejme, Lara Croft bola v niečom na trochu vyššej úrovni, ale určite neposkytovala takú variabilitu jednotlivých levelov. Popravde, správne riešenie bolo iba jedno a pokiaľ ste prepásli správnu možnosť, museli ste začínať odznova. Nešlo o nič, čo by si zaslúžilo kritiku, ale Hitman ponúka predsa len viac taktizovania.

Ak čakáte aspoň nejaký náznak príbehu, nedočkáte sa. O ten tu vôbec nejde a hou sa budete posúvať čisto cez plnenie primárnych cieľov. Tým je buď dostať sa na určité miesto, alebo zlikvidovať svoj primárny cieľ. Zdá sa vám to málo? Hitman GO však disponuje jedným triumfom a tým je jeho spracovanie. Všetko sa pritom odohráva na klasických hracích doskách. Hitman a ostatné postavy sú tak štylizované do podoby figúrok, ktoré sa neustále posúvajú po konkrétnych bodoch. To je nepochybne originálny prvok a predávať ho pomáha aj kvalitný vizuál. Jednotlivé dosky sú plne 3D a obsahujú množstvo nenápadných detailov. Vďaka tomu dokážete veľmi ľahko odpustiť absenciu klasických animácií a keď vyradíte hociktorého z vašich nepriateľov z hracieho poľa šachovým spôsobom, vyvolá to vo vás patričné zadosťučinenie.

Hitman nie je ani v tejto podobe bezbranný a dokáže si poradiť s každým oponentom. Problém je v tom, že každý z nich si rovnako dokáže poradiť aj s vami. Základ je tam dostať sa k nim na vzdialenosť jedného políčka, ale tak aby vás nezbadal. Akonáhle sa k nemu priblížite spredu, znamená to pre vás koniec. Počas hrania narazíte na rôzne typy nepriateľov. Niektorí len tak postávajú na mieste, iní sa neustále pohybujú. Narazíte aj na dvoch nepriateľov na jednom políčku a tí vidia do dvoch strán. Ďalší majú k dispozícii psov a akonáhle vás zahliadnu, sú schopní vás prenasledovať po celej ploche. A nájdu sa aj takí, čo majú k dispozícii ostreľovačku a blokujú vám ďalší postup.

Hitman-GO!-5

Možnosti ako sa s nimi vysporiadať je viacero. Na vybraných miestach sa môžete ukrývať a nechýba ani možnosť využívať prevleky. Tie sa však líšia farbou a neplatia na všetkých. Na odlákanie môže využiť aj kameň, občas si môžete vypomôcť pištoľami či sniperkou, vďaka ktorým môžete zlikvidovať aj nepriateľa stojaceho bezprostredne pri vás. Tie však samozrejme nenájdete všade a spoľahnúť sa tak budete musieť na svoje okolie. Možnosti sa vždy nájdu.

Keď som už spomínal to taktizovanie, každá úroveň totiž poskytuje viacero spôsobov ako ju pokoriť. Okrem hlavného cieľa tak máte k dispozícii aj rôzne bonusové úlohy – uspieť pri určitom alebo menšom počte ťahov, získať kufrík, zabiť všetkých nepriateľov na mape, nezabiť nikoho a podobne. Ak sa vám teda zdá dosiahnuť potrebné políčko až príliš jednoduché, verte že niektoré z týchto podmienok vám dajú zabrať. Výhodou je, že ich nemusíte plniť všetky. Pokiaľ si však chcete dostať na úplný koniec, aspoň časť z nich áno. Podľa toho získate buď jeden, dva alebo tri body a každá doska má buď osem alebo pätnásť úrovní. Dosiek je celkovo sedem, z toho dve sú priamo inšpirované dielmi Blood Money a Silent Assassin. No a na odomknutie tej poslednej, inšpirovanej druhým dielom, potrebujete rovných stoštyridsať bodov.

Jedinou zásadnou výhodou PC verzie je možnosť vyššieho rozlíšenia. Inak nepribudla žiadna iná novinka, ak nerátame, že máte všetok vydaný obsah pekne pokope. Čo ma však trochu sklamalo, je absencia podpory klávesnice. Kým na tabletoch posúvanie dotykom dáva zmysel, na PC by sa klávesnica hodila ako príjemná alternatíva. Hra je na ňu pritom vyložene stavaná, ale nikomu to zjavne nenapadlo. To zamrzí. Odhliadnuc od toho ide o vydarený port vydarenej záležitosti a dokáže vás zabaviť na hodiny. Pokiaľ nevlastníte tablet a ste fanúšikmi Hitmana, nemali by ste váhať.

Hru na recenziu poskytla spoločnosť Cenega

Cenega LOGO

Hitman GO - Plešatý agent na ťahový spôsob
Pokiaľ ku Hitman GO pristupujeme ako k mobilnej hre, tak ide nepochybne o jeden z najzaujímavejších projektov určených pre mobilné zariadenia. Vďaka mierne inovatívnemu konceptu sa však nestratí ani na PC, aj keď podpora klávesnice mala byť samozrejmosťou. Výsledné hodnotenie tak platí pre mobilnú verziu ponúkajúcu rovnaký obsah a za nižšiu cenu.
Klady
  • Originálny a chytľavý koncept
  • Vysoká variabilita úrovní