Sériu Assassin’s Creed som mal v jej počiatkoch veľmi rád, no postupom času môj záujem opadol. Dnes by sa dalo povedať, že mám k sérii neutrálny postoj, ani mi nevadí, ani ju nevyhľadávam. Spin-off Chronicles ma pri oznámení zaujal, nakoľko mi pripomínal inú sériu, z ktorej vlastne Ubisoft Assassin’s Creed vytvoril. Áno, hovorím o Prince of Persia… Dnes sa pozrieme, ako dopadol druhý diel z trilógie Chronicles, odohrávajúci sa v Indii.

Pri pohľade na Assassin’s Creed Chronicles: India sa znalcom série Prince od Persia určite vynoria spomienky na druhý diel. Osobne som najmä vďaka tomu vyskúšal, ako sa štúdiu Climax Studios vydaril prostredný diel spin-off série Chronicles. Po spustení som zamieril do nastavení, aby som sa presvedčil, že v hre nechýba český jazyk, a môžem potvrdiť, že nechýba. Všetko je pekne preložené, navyše nejde o odfláknutú lokalizáciu a hráči, ktorých znalosť anglického jazyka nie je na dostatočnej úrovni určite české titulky ocenia. Len pre poriadok, Assassin’s Creed Chronicles: India je 2,5D stealth akčná skákačka, v čom spočíva jej kúzlo, a zároveň aj prekliatie (o ktorom si povieme neskôr).

V krátkosti poviem niečo k príbehu, no označiť by som ho mohol ako zbytočný a nudný. Presunieme sa späť do roku 1841 a zhostíte sa asasína meno Arbaaz Mir, ktorý sa doteraz predstavil fanúšikom série iba v komiksovom príbehu Brahman. Vašou úlohou bude získať Koh-I-Noor, ktorý by mal byť časťou Piece of Eden. To je asi v skratke všetko, čo potrebujete vedieť, nič zaujímavé Vás počas hrania bohužiaľ nečaká. V tomto smere veľké sklamanie, čo je určite škoda.
AC 01

Úvod hry, ako už je zvykom, supluje tutoriál, ktorý však v tomto prípade trvá veľmi dlho. V prvej úrovni dokonca nemáte k dispozícii zbrane, takže sa najprv naučíte stealth, odlákavanie pozornosti, v neskorších úrovniach príde na rad súboj, obrana, uhýbanie výstrelom, používanie šakramu (znalcovia seriálu Xena poznajú, o čo ide), prípadne dymovníc. Okrem bojových prvkov zvláda Arbaaz šplhanie, skákanie, plíženie, ručkovanie, čiže podobné veci ako jeho predchodcovia z “veľkých” Assassin’s Creed titulov. Prítomná je taktiež schopnosť Eagle Vision, ktorú budete využívať na nájdenie správnej postavy, nakoľko bude mať u seba predmet potrebný na ďalší postup hrou. Z tohto pohľadu je všetko v poriadku, no prichádza na rad kameň úrazu – ovládanie. Neviem, ako ho správne označiť, no ponúkajú sa mi slová ako: nepresné, spomalené a sem-tam nepredvídateľné.

AC 02

Ani by som nedokázal spočítať, koľkokrát sa Arbaaz miesto pohybu vpred vytiahol na vyššie podlažie, tam už boli nachystaný nepriatelia, a v niektorých momentoch, kedy musíte byť nepozorovaný, prichádza loading na posledný záchytný bod. Ak si správne spomínam, okrem Assassin’s Creed Chronicles: India som až doposiaľ nevypol žiadnu hru kvôli hlúpemu ovládaniu. Aspoň v niečom má tento titul prvenstvo… Súboje ma vyslovene nebavili, privítal by som, ak by hra bola nastavená čisto iba na stealth postup, titulu by to veľmi prospelo. Takto sa iba modlíte, aby nedošlo k priamemu kontaktu s nepriateľmi, v opačnom prípade často radšej idete do menu, dáte nahrať posledný záchytný bod, a nasleduje pokus číslo dva, tri, štyri atď.. Úplne zlé nie je ani skákanie, respektíve akrobacia celkovo, no občas Vás zradí spomínané ovládanie a dobrý pocit zo skákania je v momente preč.

ac09

Neskôr Vám má pomôcť Helix, vďaka ktorému viete zabiť nepriateľov na jednu ranu, prípadne sa medzi úkrytmi presunúť ako “duch”, no osobne mi tento prvok prišiel zbytočný, a pokiaľ by v hre neboli pasáže, kde skutočne musíte Helix použiť, nakoľko to tak autori chcú, vôbec by mi jeho prítomnosť nechýbala.

Aby som na titul nehovoril iba v zlom, grafická stránka a celková štylizácia je skutočne podarená. Nejde o žiaden benchmark, na to ani Unity engine nemá predpoklady, ale v tomto ohľade musím Assassin’s Creed Chronicles: India pochváliť. Orient máte ako na dosah ruky, všetko pekne dotvára zvolená farebná paleta.

AC 03

To najlepšie máme za sebou, vrátim sa k tomu horšiemu. Zvuk, ako taký je v poriadku, ale soundtrack a dabing nestoja za nič. Pár krátkych, opakujúcich sa melódií a priemerný dabing naozaj na kvalite titulu nepridávajú, skôr uberajú. Bol som zvyknutý, že Assassin’s Creed je zárukou kvalitného hudobného sprievodu a dabingu, preto nerozumiem Climaxu / Ubisoftu, prečo si na tomto prvku nedali viac záležať. V hre nenájdete klasické cutscény, tie sú nahradené kreslenými rozpohybovanými obrázkami, ktoré pripomínajú komiks.

AC 06

Climax Studios sa veľmi nevydaril ani hlavný hrdina Arbaaz Mir, ktorý je nevýrazný a chýba mu akákoľvek charizma. Navyše mu veľmi nepomáha ani vyššie spomenutý dabing. Kde sú tie časy, keď si Altaïr Ibn-La’Ahad, prípadne Ezio Auditore da Firenze získali hráčovu priazeň po niekoľkých minutách hrania. Dokonca aj toľko kritizovaný Ratonhnhaké:ton, alias Connor z Assassin’s Creed III bol na tom lepšie ako Arbaaz.

Náplň misií je jednoduchá, tu musíte nájsť kľúč, tam zase páku, prípadne pozbierať časti oblečenia, aby ste sa mohli ukryť do davu a prejsť popri hliadkujúcich nepriateľoch. V niektorých úrovniach musíte iba utekať, ako o život (keďže Vám o život skutočne pôjde), takže nič objavné na hráča nečaká ani v tomto smere. Nejde o žiadne obrovské negatívum, neočakával som nič prevratné, ale opomenúť náplň misií by nebolo správne.

ac07

Nepriateľov, ktorým budete čeliť, poväčšinou určite neovláda umelá inteligencia. Chápem zámer tvorcov (2D pohľad, preto stráž nevidí cez svojho kolegu), ale nepochopím, ako Vám môžu dovoliť prísť k dvojici strážnikov, pokojne do nich môžete aj naraziť a nič sa nedeje, lebo mládenci vedú horlivú diskusiu, napríklad o svojom plate. Keby sa titul odohrával na Slovensku, táto téma by určite nabrala iný rozmer, no nepriatelia by si vás mali všimnúť, obzvlášť, ak sa jeden z dvojice pozerá vašim smerom.

AC 05

Aby som ešte vysvetlil to prekliatie spomínané na začiatku, to je spojené práve s 2,5D rozmerom, čiže sa nepohybujete iba vpravo, vľavo, hore a dole, na niektorých miestach sa presuniete do popredia/pozadia. Vrstvenie úrovní v niektorých, najmä tmavých pasážach prispieva k neprehľadnosti a neraz sa stane, že miesto Vami očakávaného skoku na plošinu, skáčete do priepasti. Nekončíte však mŕtvy, hra Vás teleportuje na najbližšiu plošinu, kde občas stojí nepriateľ, ktorý Vás aj tak zabije, takže opäť zbytočný chaos a u niekoho nervy, prípadne frustrácia.ac08

Herná dĺžka závisí od vašej šikovnosti, v horšom prípade strávite s hrou približne 6 hodín, ak sa Vám však bude dariť, môžete k záverečným titulkom dôjsť o hodinu, prípadne aj o 2 skôr. Po prejdení máte možnosť zahrať si rôzne výzvy, ktoré nájdete v hlavnom menu, prípadne sa opäť pustiť do príbehovej kampane, no tentokrát aj so získanými zlepšeniami vašej postavy. Ja osobne som sa k tomu neodhodlal, bol som rád, že som prišiel k záveru a mohol sa s hrou rozčúliť, teda myslel som rozlúčiť.

Už onedlho príde záver Chronicles trilógie, tentokrát umiestnený do Ruska, avšak po skúsenostiach s Chronicles: India skutočne váham, či sa do toho pustiť. Prostredie a temnejšia štylizácia ma láka, no niečo mi hovorí, že ostatné prvky, ktoré pokazili tento diel, budú prítomné aj v Chronicles: Russia. Bohužiaľ,  Assassin’s Creed Chronicles: India nemôžem odporučiť asi nikomu, i napriek priaznivej cene. Fanúšikovia série možno nebudú súhlasiť, no podľa mňa sa autorom z Climax Studios tento titul nepodaril, no držím im palce, aby “svoju” trilógiu uzatvorili dôstojne.

Assassin's Creed Chronicles: India - Naozaj frustrujúci zážitok
Assassin's Creed Chronicles: India je frustrujúci a nepodarený výlet do sveta asasínov a templárov. Jediné, čo mu háji česť je grafické spracovanie a štylizácia. Ruky preč!
  • Grafické spracovanie a celková štylizácia