Včera sme vám priniesli novinku o Season Pass rozšírení pre samotnú hru. Spomínali sme, že hra vychádza už tento piatok, no to je deň oficiálneho vydania pre európsky trh. Američania a svetové média už samozrejme hru nejaký ten deň majú,  a preto sa pomaly začali vynárať recenzie z análov svetových médií. Pozrime sa teda, ako a či v nich hra obstála.

Hodnotenia sú rôznorodé no ich priemer sa pohybuje na hranici 7-8 bodov z desiatich, čo je celkom slušné skóre. Pozrime sa, čo hovorí najpozitívnejšia a najnegatívnejšia recenzia o hre samotnej.

GameReactor 9/10

+ Za plus považuje recenzent “Star Cards”, ktoré ževraj v hre fungujú presne tak, ako to gamedizajnéri chceli. Power-upy ponúkajú určitú prístupnosť pre všetkých hráčov. Asi tým chcel recenzent povedať, že nepotrebujete nejaké zložité odomykanie vozidiel, hrdinov a podobne, jednoducho nájdete power-up a šľaháte okolo seba svetelným mečom Skywalkera. Vizuálna stránka hry je podľa jeho slov dokonalá a dopĺňajú ju zvukové efekty a hudba. Na výber je z veľkého množstva herných módov a misií, ktoré sú veľmi dobre navrhnuté a zároveň osviežujúco priamočiare.

– V mínusoch recenzent uviedol pár bodov. Konkrétne nedostatok planét je preňho najväčším negatívom. Predpokladám, že všetky planéty rýchlo obohráte a začne určitá repetetívnosť, s čím DICE počítalo, a preto pripavilo spomínaný Season Pass. V hre nie je ďalej možné vytvoriť tzv. Squad, do ktorej môžete pozvať svojich priateľov a bojovať tak spoločne. Posledným negatívnym bodom je určitá absencia komplexnosti hry samotnej. Tým recenzent asi narážal na nemožnosť modifikácie zbraní, vozidiel a podobne.

Destructoid 6/10

+ Ako plus autor vyzdvihuje samozejme vizuálne spracovanie, ktoré by sa dalo podľa jeho slov prirovnať k tomu filmovému, teda čo sa týka detailov samotných, pričom všade kam sa pozriete, je nejaký detail, či už obloha plná práve prebiehajúcich krížnikových bojov alebo taká fauna a flóra planéty Endor. Ďalej autor vyzdvihuje tri herné módy Supremacy, Fighter Squadron a Hero Hunt, pričom každý ponúka iný herný zážitok. Zároveň online stránka hry je podľa autora hlavný pilier, na ktorom hra pevne stojí, čo sa o offline móde už povedať nedá.

– Hlavný problém hry je podľa recenzenta až prílišná arkádovosť hry samotnej. To je presne tá absencia komplexnosti, ktorú kritizoval aj recenzent GameReactoru. Autor recenzie ďalej dodáva, že hra pôsobí v určitých častiach ako taký zlepenec prílišnej detailnosti a na druhú stranu je v niektorých mechanizmoch zasa príliš jednoduchá. Ďalej je skritizovaný systém odomykania “Star Cards”, pričom ste limitovaný levelom vašej postavy a cenou samotných kariet. Podľa autora vás hra až prílišne obmedzuje a ako príklad správneho systému odomykania zbraní a techniky uvádza systém tokenov v Call of Duty. Offline mód so štyrmi mapami odohráte za poobedie, pričom návrat k nemu bude asi viac zbytočný, ako prospešný.

Verdikt:

Z recenzií sme sa teda dozvedeli dve základné veci. Star Wars Battlefront je hra určená veľmi širokému publiku a je to logický krok vzhľadom na Star Wars univerzum, ktoré je milované všetkými vekovými kategóriami a DICE si teda asi povedalo, že ho sprístupní aj casual hráčom. Technické spracovanie hry je dokonalé, hra ponúka niekoľko skvelých herných módov, no zároveň nedostatok máp a možno aj variability pri hraní ju zasa trochu potápa. Offline mód pôsobí nedokončene a unáhlene. To, či sme dostali hru na akú sme čakali musí posúdiť pravdepodobne každý z nás, no veľa zarytých fanúšikov pôvodných Battlefrontov bude asi sklamaných.