Zaregistrovať sa

Heslo vám bude zaslané na vás.

Na internete koluje určitý druh nejasností ohľadom nového Hitmana. Táto herná značka nemusí byť bližšie predstavovaná. Samozrejme, ak o Hitmanovi čítate po prvý krát vo svojom živote, ide o tichošľapa, muža tisícich tvári, chladnokrvého zabijaka. Vráťme sa však k téme.

Hráči si nie sú celkom istí, či majú nového Hitmana brať ako jednu z Early Access hier.

Túto zahmlenú predstavu sa snažil Square Enix hráčom vyjasniť v doplnených FAQ (Často kladených otázkach). Máme však pocit, že naša predstava po prečítaní si týchto informácií je ešte viac zahmlená. Posúďte sami.

hitman 2

Informácie z často kladených otázok (FAQ):

„Early Access (skorý prístup) môže vo veľa prípadoch znamenať, že produkt, ktorý vám ponúkame, je nevyladený a nedokončený. Týmto smerom však naše štúdio nekráča. Celá hra, vlastne všetok obsah, ktorý vám poskytneme, bude vyladený a dokončený, presne taký, ako keď si kúpite akúkoľvek inú hru za plnú sumu.“ (Naša redakcia pozdravuje Rocksteady a ich Batman: Arkham Knighta)

„Či už sa bavíme o lokáciach, alebo misiách v hre, ktoré vydáme 8. Decembra, alebo o live akciách, misiách a lokáciach, ktoré vydáme neskôr v roku 2016. Každý kúsok nami vydaného obsahu bude pre vás hráčov znamenať dokonalý „Hitman“ zážitok.“

Samozrejme, je fajn toto všetko vedieť. Vyzerá to však tak, že misie, ktoré v hre dostanete tento rok síce vyladené budú, no celý obsah samotnej hry bude prístupný asi až niekedy na konci roka 2016. Na druhú stranu je fajn, ak IO-Interactive (štúdio pracujúce na Hitmanovi) nechce prirovnávať nového Hitmana k Early Access modelu predaju hier, ku ktorému sa veľa krát viaže spomínaná nevyľadenosť a celková zabugovanosť. Lenže stále máme pocit, že nový Hitman bude predsa len taký nevlastný brat Early Access modelu.

hitman 1

Christian Elverdam to všetko vidí celkom jasne a snažil sa vysvetliť následovné.

„Snažíme sa vytvoriť celistvú hru, ktorá je omnoho rozsiahlejšia, než Hitman Absolution. A to, čo v podstate chceme povedať je, že za 60 dolárov si môžete kúpiť celú našu hru. Sú dve cesty, ako sa môžete k našej hre postaviť. Môžete byť súčasťou rastúceho zážitku z hry a sveta, ktorý sa pred vami bude časom odkrývať viac a viac. Radosť z odhaľovania nových miest a vedomosti, že tá jedna, zatiaľ neprístupná lokácia, o ktorej viete, bude čoskoro prístupná a vy budete pritom, keď sa to stane. Druhý spôsob je taký, že môžete počkať, kým vydáme všetok obsah, na konci ktorého vás bude čakať jedna krabička, tú si kúpite a môžete si hru zahrať od začiatku do konca, bez čakania.“

Možno by sa dal tento prístup nazvať ako Epizodický. Väčšinou tak sa kategorizuje príbeh, ktorý nie je dokončený, no autori vám ho servírujú vo väčších kusoch postupne. Skúsme sa pozrieť ešte raz do FAQ, čo nám k tomu môže povedať.

hitman 3

„Slovo „Epizodický“ vytvára očakávanie, že vám časom poskytneme obsah s rôznymi cenami a rôznou veľkosťou samotného obsahu, my však niečo takéto neplánujeme robiť. Vzhľadom na to čo bolo povedané, v našom príbehu budú určité prvky „epizodicity“, avšak iba v takom zmysle, že náš príbeh bude rozprávaný postupne a budete mať pocit, že sa jedná o viacero epizód. Okrem príbehu vám však poskytneme tonu ďalšieho obsahu, ako sú už spomínané dynamické živé akcie, ktoré sa absolútne neviažu na príbeh. Takisto budeme pracovať na vylepšovaní zážitku z hrania počas toho ako budete hrať. Našou ambíciou je zásobovať hru novým obsahom od 8. decembra až po moment, kedy skončí samotný príbeh hry.“

„Viete, my sami nevieme nájsť slovné vyjadrenie toho, čo pre vás pripravujeme. Z toho dôvodu používame pomenovanie „žijúci zážitok“, pretože presne taký pocit z toho máme, že je to niečo, čo žije, rastie a vyvíja sa. Túto otázku sme dostávali často na tohto ročnej E3 a pokiaľ máte nápad, ako by sme mohli pomenovať to, čo robíme, prosím ozvite sa nám, myslíme to vážne!“

hitman 5

Poďme si to zrhnúť. Nový Hitman nie je Early Access, no zároveň je. Nie je Epizodický, no zároveň je. V podstate nám je jedno, aké pomenovanie novému Hitmanovi v tomto smere dáme, alebo IO-Interactive dá. Zaujíma nás hlavne to, koľko z celkového obsahu dostaneme, keď samotná hra výjde.

Myslíte si, že nám tu vyrastá niečo zaujímavé a unikátne, alebo sa IO-Interactive snaží do našich hláv natlačiť báchorky a z hry bude len ďalší nedokončený paškvil?

 

Zdroj: PCGamer, Eurogamer, Vlastný.

Komentuj!

komentárov

O autorovi

Majo

Majo je gamer od dôb Half-Life 1. Spomína na časy, kedy sedel s kamarátom pri 56 kbit/s DIAL-UP modeme a sledoval, ako sa obrázok riadkovo streamuje na zobrazovacie zariadenie a.k.a CRT-Monitor. V dnešnej dobe sa hraniu venuje len okrajovo. Po rokoch drtenia možného a nemožného, ho už len máloktorá hra osloví a pojme jeho pozornosť. Novinky zo sveta hier a technológií však naďalej žerie dňom čo dňom a verí, že sa jeho old-school-gaming-times reinkarnujú v novodobej podobizni niektorej z prichádzajúcich hier.

Súvisiace príspevky